Ringier otvírá vlastní školu!

cs477

Vydavatel Blesku chce naučit studenty, jak dělat žurnalistiku Absolventi tříletého studia Akademie žurnalistiky a nových médií získají titul DiS. – diplomovaný specialista

 

Zdroj: Ringier Axel Springer CZ

Vydavatel Blesku se rozhodl vychovávat nové žurnalisty. Společný vzdělávací projekt Akademie žurnalistiky a nových médií proto spustí PB – Vyšší odborná škola a Střední škola managementu právě s vydavatelstvím Ringier Axel Springer CZ, který mimo jiné vydává bulvární deník Blesk a deník Sport nebo týdeník Reflex.

Prvním osmi desítkám studentů se škola otevře letos v září, z toho zhruba polovině v denním studiu. Roční školné činí 25 tisíc korun, podmínkou přijetí je maturita a splnění podmínek přijímacího řízení (v zásadě nic náročné – jen motivační pohovor). Dvě hodiny týdně musejí studenti povinně trávit na praxi v Ringieru. Výukový plán zahruje předměty Etika a etiketa, Bulvární žurnalistika, Lifestylová žurnalistika či Tvorba marketingových eventů.

„Naším primárním záměrem je vychovávat v České republice novináře, kteří milují svou profesi a jdou do života s výbavou nejen teoretickou, ale pupeční šňůrou spřaženou s praxí, kteří při vstupu kombinují řemeslo, talent, znalost spektra médií do šířky i hloubky, a to se všemi technologickými souvislostmi a vývojovými trendy,“ řekla v této souvislosti generální ředitelka vydavatelství Ringier Axel Springer CZ Libuše Šmuclerová.

Absolventem Akademie žurnalistiky a nových médií má být „teoreticky i fakticky vytrénovaný hotový novinář, schopný okamžitě nastoupit do jakéhokoliv média (ať už čistě printového, onlinového, audiovizuálního nebo multimediálního).“

Kdo bude nové talenty vychovávat?

Vedle samotné Šmuclerové mají mezi vyučující patřit například bývalý šéfredaktor Blesku a MF Dnes Pavel Šafr (nyní šéfredaktor týdeníku Reflex), nynější šéf Blesku Radek Lain, šéfredaktor deníku Sport Lukáš Tomek, šéfredaktor týdeníku Svět motorů Zbyšek Pechr nebo fotoreportér časopisu Reflex Jan Šibík. Jména odborníků mimo vydavatelství Ringier Axel Springer zatím Šmuclerová neuvedla.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!