Projekt TA ČR končí, web Infomore.cz bude fungovat dál

02 4

Posledními analýzami se po roce a půl završil projekt COVID-19 infodemie, který zvítězil ve čtvrté výzvě Programu Éta Technologické agentury ČR. Vyhledávaný web Infomore.cz, který je společným dílem Fakulty sociálních věd UK, Lékařské fakulty MU v Brně a společnosti NEWTON Media, ale bude pokračovat i nadále.

Rok a půl sledovali analytici mediální pokrytí epidemie onemocnění COVID-19 a poukazovali na dobrou i špatnou praxi v šíření informací k pandemii. Analýzy měly silný mediální ohlas a patřily po slovníku pojmů k nejnavštěvovanějším stránkám projektu. V jedné ze závěrečných zmapovaly Alice Němcová Tejkalová, Victoria Nainová a Veronika Macková z FSV UK, jakým způsobem byla již v období 17. 11. 2021 – 31. 1. 2022 na facebookových profilech odpůrců očkování propojena tato agenda s proruskou a protizápadní propagandou. „Analyzovaly jsme příspěvky ještě před vypuknutím války a překvapilo nás, jak intenzivně je ve směsi xenofobního, šovinistického a homofobního obsahu zastoupen narativ, že kdokoliv proti vakcíně je ochránce svobody a jeho největším hrdinou v tomto ohledu je Vladimir Putin,“ popisuje Němcová Tejkalová a dodává: „Úplně mimo rámec našeho chápání pak bylo, že vedle koláží se svalnatým Putinem byly neméně oslavovány citáty Karla Kryla o svobodě a hrdosti, které ale byly ve skutečnosti reakcemi na sovětskou okupaci Československa.“

Web Infomore.cz v roce 2021 vyhrál v celosvětové soutěži mediálních analytiků AMEC Awards kategorii zaměřenou na efektivní plánování, výzkum a evaluaci komunikace. „V průběhu roku a půl existence se web stal znalostní doménou infodemiologického managementu, jež může přispět k vyrovnání se s následky infodemie při budoucích zdravotních krizích v ČR,“ popisuje hlavní řešitel projektu Václav Moravec, kterého ohlas překvapil: „Zájem o výstupy našeho projektu potvrzuje značné množství citací dílčích výzkumů a analýz, které interdisciplinární tým projektu realizoval. Po pravdě, s takovým ohlasem jsem při psaní projektu nepočítal. V polovině roku by měla vyjít souhrnná monografie, která se, doufejme, stane vítanou pomůckou mediálních a medicínských profesionálů.“

Projekt byl obohacující i pro NEWTON Media: „Byla pro nás velmi zajímavá a podnětná společná práce s odborníky, se kterými běžně nespolupracujeme. Ověřili jsme si také, jak důležitá je pro novináře zpětná vazba, kterou můžeme nabídnout našimi mediálními analýzami. V neposlední řadě jsme se výrazně posunuli ve využívání nástrojů umělé inteligence,“ vysvětluje majitel Petr Herian. O další provoz Infomore.cz, který zatím dosáhl na odborný web velmi slušných téměř 54 000 shlédnutých stránek skoro 17 400 unikátními uživateli, se postará dosud největší výzkumný projekt týmu Václava Moravce CEDMO (Central European Media Observatory).

Čtěte také

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

klíčová_slova
Blog

Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií

Nejen velké, ale i menší firmy a startupy potřebují mít přehled o mediálním prostředí, ve kterém se pohybují. Nestačí sledovat jen svou značku nebo produkt. Důležité jsou i širší souvislosti a trendy, které mohou ovlivnit jejich podnikání. V tomto článku si ukážeme, jak vybrat správná klíčová slova, aby byl monitoring médií skutečně efektivní a přinášel vám užitečné informace. Pojďme na to.

telefon kresba

Jdeme na to!