Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

Monitoring_Linkedin
LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

Síť LinkedIn už dnes není jen online vizitka pro jednotlivce nebo místo, kam firmy zveřejňují pracovní nabídky. Stal se z něj komunikační kanál, kde se odehrávají klíčové diskuse o značkách, oborech i lidech, kteří je reprezentují.

Z pohledu monitoringu médií je LinkedIn zdrojem informací, který doplní tradiční média a ostatní sociální sítě o zajímavý kontext. Veřejné firemní příspěvky, oznámení o změnách ve vedení, sdílené odborné články nebo reakce na aktuální události jsou informace, které poskytnou přehled toho, jak je značka vnímána a jak komunikuje. Zařazením zpráv z LinkedInu mezi ostatní monitorované zdroje získáte možnost sledovat aktivity konkurence, partnerů nebo trendů ve vašem oboru.

linkedin_graf
Graf medializace výstupů podle Typu médií v aplikaci NewtonOne NG

Jak monitoring platformy LinkedIn funguje?

Proces sledování obsahu z LinkedInu se od jiných zdrojů médií příliš neliší. Na začátku je potřeba definovat klíčová slova, fráze nebo značky, které chce uživatel sledovat. Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií se můžete inspirovat v jiném článku.

Nejčastěji se jedná o názvy firem, produktů nebo oborové pojmy. Systém monitoringu následně prohledává veřejně dostupný obsah na LinkedInu a identifikuje příspěvky, které odpovídají nastaveným kritériím. Takto zachycené zmínky jsou následně importovány do platformy NewtonOne NG společně s ostatními mediálními výstupy, které se zobrazí ve feedu zpráv jednotlivých témat monitoringu médií.

nahled_LinkedIn_monitoring
Filtrování zpráv podle Typu média: LinkedIn v aplikaci NewtonOne NG

Uživatel tak získává jednotný pohled na všechny relevantní zmínky napříč médii a pokud chce pracovat jen s LinkedIn obsahem, postupuje stejně jako v případě jiných mediatypů. Jednoduše si zvolí filtr Typ média: LinkedIn a získá přehled zmínek pouze z této sítě. Pro následné vyhodnocení je také možné zachycené výstupy zobrazit v grafech a statistikách v dashboardu.

Hlavní přínosy monitorování LinkedIn zmínek

Komplexní přehled o značce

Monitoring LinkedInu umožňuje zachytit zmínky, sdílení a diskuse, které by jinak zůstaly mimo dosah klasických médií nebo jiných typů sociálních platforem. Společně s dalšími mediatypy poskytne ucelený mediální obraz značky.

Sledování klíčových trendů v oboru

LinkedIn je často první místo, kde se klíčové informace v podobě odborných příspěvků, komentářů nebo novinek v technologiích objeví. Mediální monitoring tyto klíčové zmínky pomůže zachytit včas.

Přehled o aktivitách konkurence a partnerů

Firemní profily na LinkedIn obvykle slouží pro komunikaci strategických novinek. Monitorování takových zmínek poskytne informace o tom, jakým směrem se komunikace partnerské nebo  konkurenční společnosti ubírá.

Včasné odhalení krizových situací

Kontroverzní příspěvky nebo negativní publicita se mohou objevit i v profesionálním prostředí LinkedInu. Podobně jako u ostatních zdrojů, včasné zachycení umožňuje rychle reagovat a minimalizovat dopad.

LinkedIn monitoring je vhodné zařadit do portfolia jako další zdroj, který doplní česká (případně i zahraniční) tištěná a online média, přepisy televizních a rozhlasových relací, podcasty, blogy, diskuze a další sociální platformy, a rozšíří celkový mediální obraz.

Přejete si monitoring LinkedIn bezplatně vyzkoušet?

Kontaktujte nás na emailu help@newtonmedia.eu nebo v chatu na webu aplikaci pro více informací.  

Čtěte také

klíčová_slova
Blog

Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií

Nejen velké, ale i menší firmy a startupy potřebují mít přehled o mediálním prostředí, ve kterém se pohybují. Nestačí sledovat jen svou značku nebo produkt. Důležité jsou i širší souvislosti a trendy, které mohou ovlivnit jejich podnikání. V tomto článku si ukážeme, jak vybrat správná klíčová slova, aby byl monitoring médií skutečně efektivní a přinášel vám užitečné informace. Pojďme na to.

dira_na_trhu_blog
Blog

Objevte nové obchodní příležitosti díky monitoringu médií

Máte nápad na podnikání, ale nejste si jistí, jestli vás s ním někdo nepředběhl? Pokud hledáte díru na trhu, která by vám umožnila prorazit s novým produktem nebo službou, existuje několik způsobů, jak ji objevit. Najít nové obchodní příležitosti a být o krok před konkurencí je klíčové, a to nejen pro začínající podnikatele, ale i pro zavedené firmy.

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

telefon kresba

Jdeme na to!