Síť LinkedIn už dnes není jen online vizitka pro jednotlivce nebo místo, kam firmy zveřejňují pracovní nabídky. Stal se z něj komunikační kanál, kde se odehrávají klíčové diskuse o značkách, oborech i lidech, kteří je reprezentují.
Z pohledu monitoringu médií je LinkedIn zdrojem informací, který doplní tradiční média a ostatní sociální sítě o zajímavý kontext. Veřejné firemní příspěvky, oznámení o změnách ve vedení, sdílené odborné články nebo reakce na aktuální události jsou informace, které poskytnou přehled toho, jak je značka vnímána a jak komunikuje. Zařazením zpráv z LinkedInu mezi ostatní monitorované zdroje získáte možnost sledovat aktivity konkurence, partnerů nebo trendů ve vašem oboru.

Jak monitoring platformy LinkedIn funguje?
Proces sledování obsahu z LinkedInu se od jiných zdrojů médií příliš neliší. Na začátku je potřeba definovat klíčová slova, fráze nebo značky, které chce uživatel sledovat. Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií se můžete inspirovat v jiném článku.
Nejčastěji se jedná o názvy firem, produktů nebo oborové pojmy. Systém monitoringu následně prohledává veřejně dostupný obsah na LinkedInu a identifikuje příspěvky, které odpovídají nastaveným kritériím. Takto zachycené zmínky jsou následně importovány do platformy NewtonOne NG společně s ostatními mediálními výstupy, které se zobrazí ve feedu zpráv jednotlivých témat monitoringu médií.

Uživatel tak získává jednotný pohled na všechny relevantní zmínky napříč médii a pokud chce pracovat jen s LinkedIn obsahem, postupuje stejně jako v případě jiných mediatypů. Jednoduše si zvolí filtr Typ média: LinkedIn a získá přehled zmínek pouze z této sítě. Pro následné vyhodnocení je také možné zachycené výstupy zobrazit v grafech a statistikách v dashboardu.
Hlavní přínosy monitorování LinkedIn zmínek
✅ Komplexní přehled o značce
Monitoring LinkedInu umožňuje zachytit zmínky, sdílení a diskuse, které by jinak zůstaly mimo dosah klasických médií nebo jiných typů sociálních platforem. Společně s dalšími mediatypy poskytne ucelený mediální obraz značky.
✅ Sledování klíčových trendů v oboru
LinkedIn je často první místo, kde se klíčové informace v podobě odborných příspěvků, komentářů nebo novinek v technologiích objeví. Mediální monitoring tyto klíčové zmínky pomůže zachytit včas.
✅ Přehled o aktivitách konkurence a partnerů
Firemní profily na LinkedIn obvykle slouží pro komunikaci strategických novinek. Monitorování takových zmínek poskytne informace o tom, jakým směrem se komunikace partnerské nebo konkurenční společnosti ubírá.
✅Včasné odhalení krizových situací
Kontroverzní příspěvky nebo negativní publicita se mohou objevit i v profesionálním prostředí LinkedInu. Podobně jako u ostatních zdrojů, včasné zachycení umožňuje rychle reagovat a minimalizovat dopad.
LinkedIn monitoring je vhodné zařadit do portfolia jako další zdroj, který doplní česká (případně i zahraniční) tištěná a online média, přepisy televizních a rozhlasových relací, podcasty, blogy, diskuze a další sociální platformy, a rozšíří celkový mediální obraz.
Přejete si monitoring LinkedIn bezplatně vyzkoušet?
Kontaktujte nás na emailu help@newtonmedia.eu nebo v chatu na webu aplikaci pro více informací.