Pokémon GO na českých sociálních sítích

Česká sociální média už přes týden žijí mánií Pokémon GO. Každý den o nich lidé napíší tisíce příspěvků a zdá se, jako by tímto nečekaným zájmem oživili již mrtvou značku. To však není úplně pravda – fenomén Pokémonů totiž zcela neutichl. Ačkoliv svoji největší slávu zažil na počátku tisíciletí, data ze sociálních sítí ukazují, že své aktivní fanoušky mají Pokémoni stále. Na internetu fanoušci průběžně diskutovali jak o karetní hře, tak i o původním seriálu. Objem těchto diskusí zpravidla nepřesahoval řádově desítky nových příspěvků denně. Po spuštění aplikace Pokémon GO na český trh se množství zmínek v těchto diskusích zmnohonásobilo. V uplynulém týdnu jsme zaznamenali strmý nárůst počtu zmínek o Pokémonech. V průměru v posledních dnech přibylo denně na sociálních sítích kolem 1600 příspěvků zmiňujících Pokémony.

web2.pngGraf zobrazuje počet zmínek o Pokémonech v sociálních médiích za poslední tři měsíce

Popularita stránek zaměřených na Pokémony rychle roste

Vedle zmínek přibývá také fanoušků Facebookových stránek zaměřených na Pokémony. Ještě před příchodem mobilní hry bylo na Facebooku hned několik fanouškovských stránek – ty „nejúspěšnější“ byly Pokémon CZ & SK a Milujeme pokémony!!! Na těchto stránkách byly pravidelně publikovány příspěvky o grafice s tematikou Pokémonů a o karetní hře. V rámci aktuální vlny zájmu získaly tyto stránky oživení v podobě rostoucího počtu fanoušků.

Vedle původních stránek přibyly s příchodem mobilní hry také nové stránky Trenéři Pokemonů Cz/Sk a Pokémon GO CZ/SK, na které se téměř okamžitě začaly soustředit diskuze o hře. Nové stránky nasbíraly tisíce fanoušků a okamžitě obsadily desítku nejúspěšnějších příspěvků o Pokémonech na Facebooku za poslední čtvrtletí. Co do počtu fanoušků však stále ještě nepředčily tradiční fanouškovskou stránku Pokémon CZ & SK.

pokemoni (3).pngGraf zachycuje vývoj počtu fanoušků FB stránek zaměřených na Pokémony

Na sítích vede Pikachu

V rámci pokémonské mánie uživatelé na sociálních sítích často zmiňují i jednotlivé chytané postavičky. V počtu zmínek jednoznačně vítězí Pikachu, který je zmiňován třikrát častěji než ostatní Pokémoni. S velkým odstupem ho následuje další z ústředních postav seriálu, Charmander. Na dalších příčkách se umisťují Eevee, Vaporeon, Bulbasaur, Charizard a Squirtle.

pokemoni (1).png

Kdo lovil nejvíce Likes

Pokémoni ovládli i Twitter. Mezi nejúspěšnějšími byly příspěvky @mrhradil a @penetraheart, kteří upozorňovali na to, jak se mobilní hra liší od karet nebo seriálu. Pokémonů se nebojí ani (falešná) česká politická scéna – recesistický účet pod jménem bývalého premiéra Vladimíra Špidly tweetoval o možnosti výběru daní za chycené Pokémony.

tweety-pokemon.png

Social media team

Čtěte také

Case study

Pomáháme bořit mýty o lidech s diagnózou schizofrenie. Podívejte se, jaký je mediální obraz „100 tisíc neviditelných“

Lidé, u nichž byla diagnostikována schizofrenie, se musí potýkat s mnoha společenskými mýty, negativními stereotypy a nepochopením společnosti. Negativní stereotypy a mýty jsou často reprodukovány také médii. V sociálních médiích mají zásadní vliv na vývoj debaty outsideři, u kterých často vytvářejí vnímané stereotypy právě insideři – tedy paradoxně lidé, kteří mají se schizofreniky nějakou osobní zkušenost. Podívejte se na shrnutí mediální analýzy, která zkoumala mediální obraz schizofrenie v tradičních a sociálních médiích.

Zaškrtnutím tlačítka, vyplněním a odesláním údajů kontaktního formuláře vyjadřuji svůj výslovný souhlas se zpracováním mých osobních údajů v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů společnosti NEWTON Media, a.s., se sídlem Praha 4, Na Pankráci 1683/127, PSČ 14000, Česká republika, IČO: 28168356, zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou B 12446 v rozsahu uvedeném v tomto kontaktním formuláři za účelem šíření obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Společnost NEWTON Media, a.s. Vás může telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu informovat o produktech a službách, které nabízí a požádat Vás o spolupráci. Souhlas je udělen na dobu neurčitou nebo do odvolání tohoto souhlasu. Zpracovatelem osobních údajů bude společnost NEWTON Media, a.s. Máte mimo jiné právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, právo být informován o způsobu zpracování osobních údajů právo a právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údaj v případě pochybností o zpracování těchto údajů v rozporu se zákonem. Osobní údaje nebudou v žádném případě poskytnuty třetí straně a bude s nimi nakládáno důvěrně.

Zavřít