Ohlédnutí za FIBEP World Media Intelligence Congress 2025

Fibep_spol
Odborníci na měření médií z celého světa se na přelomu září a října 2025 setkali v německém Düsseldorfu a zástupci NEWTON Media u toho nemohli chybět. Prestižní konference World Media Intelligence Congress, pořádaná mezinárodní asociací FIBEP, přinesla i letos desítky panelů, přednášek a workshopů, které se zaměřily na aktuální trendy v oblasti médií, dat a technologií.

Pro NEWTON Media byla konference World Media Intelligence Congress jedinečnou příležitostí představit vlastní know-how, získat nové kontakty a sdílet zkušenosti s odborníky z celého světa. Tématem letošního ročníku s podtitulem The Day After Tomorrow: The Age of Information Overload bylo informační přesycení – problém, který v digitální době nabývá na zásadním významu. Objem dat roste rychleji než kdy dříve a právě schopnost tato data třídit, analyzovat a proměňovat v užitečné poznatky rozhoduje o úspěchu firem i institucí. 

Diskuse o roli AI v žurnalistice

NEWTON na konferenci zastupovala CEO Magdalena Horánska, která zároveň působí i jako generální sekretář FIBEPu. Tuto prestižní funkci zastává již druhé období, což podtrhuje její dlouhodobý přínos celé asociaci. 

V Düsseldorfu vystoupila v panelové diskuzi Inside the German Newsroom: How Top Journalists Are Navigating AI, Technology, and the Future of Media

Po boku Martina Dowideita (WirtschaftsWoche), Franka Stockera (Die Welt), Jana-Christiana Müllera (Frankfurter Rundschau) a Henninga

Magda_fibep_2025
Magdalena Horánska na WMIC FIBEP 2025

 Bulka (Rheinische Post) diskutovala o aktuálních tématech spojených s nástupem umělé inteligence, technologickými změnami a transformací mediálního prostředí. 

Anna O’Connor přinesla pohled nové generace

connor fibep
Anna O´Connor v panelové diskuzi WMIC 2025

Další zástupkyní NEWTON Media na kongresu byla Anna O’Connor, která byla součástí panelu Decoding Tomorrow: Next Gen’s Take on Media Intelligence.

Spolu s Philipem Stainovem (pressrelations) a Amritou Sidhu (Medianet) nabídla perspektivu nastupující generace profesionálů, kteří redefinují podobu media intelligence pro příští dekády. 

„Účast na kongresu FIBEP je pro nás jasným potvrzením, jak velký význam přikládáme mezinárodním kontaktům a členství v profesních sdruženích. Věřím, že právě otevřená výměna zkušeností, best practices a nejnovějších postupů je cestou, jak našim klientům dlouhodobě poskytovat ty nejlepší služby,“ říká Magdalena Horánska.  

 

Magdalena Horánska na závěr letošního ročníku oznámila, že příští ročník WMIC se bude konat v Japonsku, kde zástupci NEWTON Media opět nebudou chybět!

wmic_fibep_spol_nm
Anna O´Connor, Lucie Geislerová a Magdalena Horánska na konferenci WMIC 2025

O asociaci FIBEP

FIBEP už více než sedmdesát let propojuje společnosti z oblasti mediálního monitoringu, analýz a media intelligence. Sdružuje přes stovku členů z celého světa a představuje jedinečnou platformu pro sdílení zkušeností, inovací a nejnovějších trendů v oboru. NEWTON Media je členem FIBEP od roku 2003.

Jak probíhala konference WMIC 2025 se podívejte ve fotogalerii.

Lucie_wmic_2025
anna_wmic_2025
Magda_wmic_2025
wmic_25_nalodi
magda_fibep_wmic

Čtěte také

twitter 292994 640
Blog

Analýza: Antibabiš i antifiala. Strany se na sítích osočují, řeší i ceny a Rusko

Ceny energií, potravin a bydlení a také ruská invaze na Ukrajinu. Právě tato témata dominovala letošní komunikaci politických stran na sociálních sítích. V dalších oblastech se ale jejich priority liší – zatímco Piráti zdůrazňují korupci, SPD se zaměřuje na imigraci a Green Deal a hnutí ANO na vládu Petra Fialy. Ukazuje to analýza společností Geneea Analytics a NEWTON Media.

obrázek_blog_Ed
Blog

Editorial tým ve světě AI: kde technologie končí a začíná lidské know-how

V posledních měsících jsme v NEWTON Media věnovali mnoho energie rozvoji AI řešení. Umělá inteligence nám pomáhá automatizovat zpracování velkých objemů dat, rozpoznávat vzorce v mediálním pokrytí a zrychlovat některé analytické procesy. Jakmile však přijde na komplexní výstupy pro naše nejnáročnější klienty, jako jsou významné evropské instituce nebo nadnárodní firmy, přichází ke slovu náš editorial tým.

blog lidri
Blog

„Doba podcastová“. Kdo z volebních lídrů dominuje v podcastech?

Podcasty se během posledních několika let staly nejen zdrojem zábavy, ale i významným komunikačním kanálem, který formuje veřejnou debatu. Podle některých komentátorů dokonce podcasty ovlivnily i průběh amerických prezidentských voleb. Označení „doba podcastová“ tak nezní přehnaně.

panelová debata
Blog

Mediální obraz vzdělávání: srovnatelné s automobilovým průmyslem, dvojnásobek oproti energetice

10. září 2025 se v pražském AFI City Tower uskutečnila konference „Inovace a inspirace ve vzdělávání“, kterou pořádala Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Setkání přineslo inspirativní pohledy na to, jak firmy, neziskové organizace a další aktéři posouvají kvalitu vzdělávání v Česku – od školních lavic až po celoživotní učení.

telefon kresba

Jdeme na to!