Jedním z efektivních způsobů, jak najít mezeru na trhu, je monitoring médií. Platformy jako naše NewtonOne nové generace, vám umožní sledovat aktuální trendy ve vašem oboru, názory zákazníků i konkurenci, a to napříč sociálními sítěmi, zpravodajskými weby i blogy. Díky pokročilé analýze dat získáte cenné informace, které vám pomohou lépe porozumět trhu a rozhodovat se strategicky.
Jak monitoring médií pomáhá identifikovat díru na trhu?
💡 Sleduje aktuální trendy
Monitoring vám umožní snadno zjistit, jaké produkty nebo služby jsou momentálně populární. Stejně důležité ale je i to, co v médiích a na sítích chybí. Pokud se na určité klíčové slovo objevuje jen minimum zmínek, může to znamenat, že tato potřeba zůstává nepokrytá. A právě to může být příležitost pro váš nový nápad.
💡 Analyzuje sentiment zákazníků
Sledujte recenze a komentáře k produktům či službám, které jsou podobné vašemu záměru. Kritické komentáře a negativní sentiment ze strany jejich uživatelů jsou pro vás cennou zpětnou vazbou. Inspirujte se, co zákazníkům vadí a co jim chybí a na základě těchto poznatků můžete svůj produkt vylepšit nebo dokonce vymyslet úplně nový.
💡 Odhaluje slabiny konkurence

Při sledování trendů můžete zachytit zajímavé diskuze, zde například o ekologických variantách sáčků na potraviny nebo rezonující pilotní projekt Kauflandu a Lidlu týkající se zpětného odběru PET lahví a plechovek.
Monitoring médií vám umožní sledovat aktivity konkurence. Snadno zjistíte, jaké nové produkty uvádějí na trh, jaké marketingové strategie používají a jak komunikují se zákazníky. Tím získáte lepší představu o jejich silných i slabých stránkách a můžete na to chytře reagovat.
💡 Ukazuje, co na trhu chybí
Analýza diskuzí na sociálních sítích, v recenzích nebo na zpravodajských webech vám pomůže lépe pochopit, co zákazníci skutečně chtějí. Jaké problémy řeší? S čím nejsou spokojeni? Co jim na trhu chybí? Zjištěné informace vám umožní přizpůsobit svou nabídku, případně vytvořit úplně nové řešení, které přesně odpovídá jejich očekáváním.
Monitoring médií v aplikaci NewtonOne je šikovný nástroj, který vám pomůže odhalit nové obchodní příležitosti včetně těch, které zatím zůstávají skryté. Díky sledování trendů, analýze sentimentu a monitorování konkurence můžete být o krok napřed a pružně reagovat na změny na trhu.
Chcete vědět, jak by monitoring mohl pomoci právě vašemu podnikání? Ozvěte se nám na help@newtonmedia.eu, rádi vám představíme možnosti našich služeb.