O kom psal nejčtenější český deník v roce 2016 nejvíce?

Blesk

Nejčtenějším deníkem v České republice je již několik let Blesk. Exkluzivně pro nedělní Newsroom ČT24 sestavili mediální analytici NEWTON Media zajímavý přehled celebrit, o kterých se během roku psalo nejčastěji.

Pro Blesk se širokou cílovou skupinou čtenářů je charakteristický bulvární styl psaní, který rok po roce upoutává pozornost nejvíce obyvatel České republiky. Jak by se mohlo předpokládat, mezi dlouhodobě zmiňované celebrity patří zpěváci a herci, například Karel Gott, Hana Zagorová nebo Iva Janžurová. Nejčastěji zmiňovanými tématy, se kterými jsou tyto celebrity spojovány, jsou smrt, nemoc, rozvod, osobní krize všeho druhu apod. O Heleně Vondráčkové po řadě zpěvaččině žalob už deník tolik nepíše a Hana Hegerová se mu letos svěřila všehovšudy jen s tím, jak ve svém bytě hubí myši (Hegerová hubí myši, 4. října).

grafy-01.pngGraf přináší seznam umělců, kteří byli v deníku Blesk zmiňováni nejčastěji a zároveň byli zmínění nejméně ve 20 článcích. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Nováčci na výsluní celebrit jako jsou Ewa Farna, Tomáš Klus nebo Jiří Mádl (všichni 15krát) v počtu zmínek nepřekonaly osobnosti působící na umělecké scéně déle, jako jsou Michal David (36krát) nebo Dagmar Havlová (37krát). Také dlouhodobé vztahy slavných dostaly v deníku větší prostor před krátkými románky: Felix Slováček a jeho partnerka Dáda Patrasová (73krát a 76krát) byli téměř dvakrát tolik medializováni oproti dnes již bývalému páru z TV Nova Lucii BorhyovéMichalu Hrdličkovi (48krát a 39krát). Žebříčku nejmedializovanějších celebrit panoval Karel Gott (215krát) a jeho boj s rakovinou mízních uzlin.

grafy-02.pngGraf nejčastěji zmiňovaných sportovců. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Mezi sportovci si obdobně dobře jako Karel Gott počínal Jaromír Jágr (241krát). Kromě něho redakce Blesku preferovala tenisové hvězdy, o čemž svědčí vysoký počet zmínek o Berdychovi, Šafářové, Kvitové, Štěpánkovi a „královně večírků“ Plíškové.

grafy-03.pngGraf znázorňuje počet článků, ve kterých byli zmíněni jednotliví čeští politici. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Z domácích politiků poutal největší pozornost Miloš Zeman (356krát), v čemž se příliš nelišil od Václava Klause (307krát za stejné období v roce 2006). Následoval Andrej Babiš (233krát), Bohuslav Sobotka (207krát) a ministryně školství Kateřina Valachová, hlavní postava Bleskem proklínané inkluze ve školních třídách.

grafy-04.pngGraf publicity zahraničních politiků. Období: 1. 1.–11. 10. 2016

Ze zahraničních politiků Blesk v dosavadním průběhu roku nejvíce psal o Donaldu Trumpovi (62krát) a Vladimíru Putinovi (56krát). Vůdci západního světa Barack Obama (39krát) a Angela Merkelová (38krát) následovali až za nimi. Bruselské politiky naproti tomu Blesk ignoroval: evropského „prezidenta“ Donalda Tuska si všiml 7krát, předsedovi Evropského parlamentu Martinu Schulzovi pak věnoval jen dvě zmínky.

Metodika

Data: deník Blesk, 1. 1.–11. 10. 2016. Výběr osobností v analýze je ilustrativní, nikoli vyčerpávající.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

redesign
Blog

Aplikace NewtonOne NG v novém

Věříme, že každá inovace má smysl jen tehdy, když pomáhá vám – našim uživatelům. A právě proto přicházíme s redesignem aplikace NewtonOne nové generace. Už od úterý 29.4. večer se můžete těšit na mnoho nových funkcí, vylepšené rozhraní a intuitivnější ovládání, které vám usnadní každodenní práci s médiálními daty.

reputacni
Blog

Jak efektivně využít monitoring k reputačnímu managementu

Reputace je dnes jedním z nejcennějších aktiv – ať už jde o firmu, instituci nebo jednotlivce. Stačí jeden kritický článek nebo virální příspěvek na sociálních sítích a roky budovaná pověst může přijít k úhoně. Právě tady hraje klíčovou roli monitoring médií. Umožňuje v reálném čase sledovat, jak vás vnímá veřejnost, a včas zachytit i tu nejmenší známku potenciální krize.

telefon kresba

Jdeme na to!