Největší tuzemský mediální archiv bude přístupný na webu

NM ilustracni foto monitor scaled

Společnost Newton Media umožní široké veřejnosti on-line přístup do svého mediálního archivu. Na základě jednoduché registrace získají zájemci sedmidenní bezplatný přístup. Následně si budou moci zakoupit některý z placených balíčků, které jsou odstupňované počtem zpráv dostupných v plném znění a rozsahem archivu.

Společnost Newton Media přichystala při příležitosti 25 let od svého vzniku zásadní novinku. 11. února otevírá i příležitostným uživatelům svůj největší poklad – mediální archiv, který shromažďuje mediální výstupy již od roku 1992.

Databáze Newton Media obsahuje mimořádné množství dat. Celkem od doby svého vzniku nashromáždila společnost přes 118 milionů českých příspěvků. Jen za minulý rok přibylo do archivu přes 9 milionů článků ze všech mediatypů. Aktuálně nejvíce přibývají webové zdroje, následované tiskem, agenturním zpravodajstvím, televizí a rádiem.

„Dnes jsme zvyklí hledat informace prostřednictvím Googlu, ale ten nenabízí starší data. I ta současná pak řadí dle vlastního algoritmu, který nemusí být pro uživatele vždy relevantní. V archivu Newtonu najdete starší články, kam ani archiv Google nedohlédne a můžete je filtrovat a řadit dle mnoha volitelných parametrů,“ uvádí zakladatel a majitel Newton Media Petr Herian.

„Největší přínos této novinky je jednoznačně v rychlosti přístupu k našim datům. Všichni zájemci o obsah archivu si jej mohou zpřístupnit sami kdykoliv, a to několika kliknutími,“ vysvětluje Petr Herian. Podle něj je nová služba určená zejména uživatelům, kteří informace potřebují okamžitě. Jedná se typicky o novináře na volné noze, studenty píšící diplomové práce, učitele či advokáty.

Během 25 let existence společnosti se výrazně proměnil způsob, jakým se zprávy do archivu ukládají. Před čtvrt stoletím dominovaly skenované novinové články a ruční přepisy televizních a rozhlasových pořadů. Dnes Newton monitoruje veškerá média s využitím umělé inteligence. Namísto dřívějších lidských přepisovatelů nyní převádí rozhlasové a televizní vysílání automaticky na text pomocí nejmodernější technologie. Lidská invence se pak naplno využívá při tvorbě analýz, kde jsou znalosti a zkušenosti mediálních odborníků stále nenahraditelné.

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

telefon kresba

Jdeme na to!