Největší tuzemský mediální archiv bude přístupný na webu

NM ilustracni foto monitor scaled

Společnost Newton Media umožní široké veřejnosti on-line přístup do svého mediálního archivu. Na základě jednoduché registrace získají zájemci sedmidenní bezplatný přístup. Následně si budou moci zakoupit některý z placených balíčků, které jsou odstupňované počtem zpráv dostupných v plném znění a rozsahem archivu.

Společnost Newton Media přichystala při příležitosti 25 let od svého vzniku zásadní novinku. 11. února otevírá i příležitostným uživatelům svůj největší poklad – mediální archiv, který shromažďuje mediální výstupy již od roku 1992.

Databáze Newton Media obsahuje mimořádné množství dat. Celkem od doby svého vzniku nashromáždila společnost přes 118 milionů českých příspěvků. Jen za minulý rok přibylo do archivu přes 9 milionů článků ze všech mediatypů. Aktuálně nejvíce přibývají webové zdroje, následované tiskem, agenturním zpravodajstvím, televizí a rádiem.

„Dnes jsme zvyklí hledat informace prostřednictvím Googlu, ale ten nenabízí starší data. I ta současná pak řadí dle vlastního algoritmu, který nemusí být pro uživatele vždy relevantní. V archivu Newtonu najdete starší články, kam ani archiv Google nedohlédne a můžete je filtrovat a řadit dle mnoha volitelných parametrů,“ uvádí zakladatel a majitel Newton Media Petr Herian.

„Největší přínos této novinky je jednoznačně v rychlosti přístupu k našim datům. Všichni zájemci o obsah archivu si jej mohou zpřístupnit sami kdykoliv, a to několika kliknutími,“ vysvětluje Petr Herian. Podle něj je nová služba určená zejména uživatelům, kteří informace potřebují okamžitě. Jedná se typicky o novináře na volné noze, studenty píšící diplomové práce, učitele či advokáty.

Během 25 let existence společnosti se výrazně proměnil způsob, jakým se zprávy do archivu ukládají. Před čtvrt stoletím dominovaly skenované novinové články a ruční přepisy televizních a rozhlasových pořadů. Dnes Newton monitoruje veškerá média s využitím umělé inteligence. Namísto dřívějších lidských přepisovatelů nyní převádí rozhlasové a televizní vysílání automaticky na text pomocí nejmodernější technologie. Lidská invence se pak naplno využívá při tvorbě analýz, kde jsou znalosti a zkušenosti mediálních odborníků stále nenahraditelné.

Čtěte také

OH 04 1
Blog

Sportovci vs. média

Hlavními hvězdami mediálních přehledů se tak stávají sportovci. Slyšíme o nich v televizi, vidíme je na sociálních sítích, píše se o nich na internetu. Kdo z nich je ale ten pomyslný král mediálního prostoru? A kdo jsou jeho (nebo její) vyzyvatelé?  Nad těmito otázkami jsme taky přemýšleli. Nebylo nic snazšího než si pro odpovědi zajít do naší aplikace pro správu médií NewtonOne nové generace, ve které jsme za pár kliků našli všechna potřebná data. 

DALL·E 2024 07 24 09.34.37 A simple illustration showing a business professional wearing less formal clothing, such as a casual shirt and jeans, using a computer to monitor comp
Blog

Hlavní důvody, proč byste měli monitorovat Vaši konkurenci

Ať už jste začínající podnikatel, který právě vstupuje na trh se svým prvním produktem, nebo zavedená značka s desítkami zaměstnanců, s největší pravděpodobností máte hned několik hlavních konkurentů. A ti bojují o stejný segment trhu a stejné zákazníky jako Vy. Jak ale identifikovat, jakou konkurenci má vůbec cenu sledovat a jak se můžete poučit z toho, co o ní píší jejich zákazníci? Na to se společně podíváme v dnešním blogu.

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!