Metaverse tématem FIBEP Spring Summitu

Metaverse 02

Koncem března proběhla v řeckých Aténách konference FIBEP Spring Summit, kterou organizovala mezinárodní asociace FIBEP sdružující společnosti v oblasti media monitoringu a měření komunikace. Jedním z nejzajímavějších témat byl Metaverse. Buzzword, který často slýcháme.

Pro většinu z nás je to zatím neznámý svět, o kterém přesně netušíme jak a podle jakých pravidel bude fungovat. Samotný Mark Zuckerberg nedávno přejmenoval svůj Facebook na Meta Platforms a prohlásil, že se chce věnovat vývoji Metaverse – virtuálního světa zaměřeného na sociální kontakty. Podle Louise Rosenberga, zakladatele americké technologické firmy Unanimous AI, který vystoupil na konferenci s příspěvkem Metaverse – Příležitosti, hrozby a regulace, vzniknou dvě úrovně Metaverse, a to plně virtuální, kde každý uživatel bude mít svého avatara, a/nebo augmentovaný, který funguje jako další vrstva reálného světa.

Metaverse se od současných sociálních sítí liší zejména v rozsahu dat, která o uživatelích plánuje sbírat a použít je pro personalizovanou reklamu, a dále způsobem, jakým bude uživatelům reklamu předkládat. Na sociálních sítích si nyní o nás „velký bratr“ snadno zjistí, kam klikáme, co si kupujeme a s kým se bavíme. Metaverse bude monitorovat i to, kam jdeme, co děláme, jak u toho vypadáme, jaké máme držení těla, výraz obličeje, tón hlasu nebo zdravotní stav. Bude tato data sbírat automaticky, protože budou potřeba k fungování platformy.

Dnešní sociální sítě umožňují cílit reklamu a zprávy. Představte si, kam se cílená reklama a product placement může posunout v Metaverse, když bude mít k dispozici takové množství osobních údajů o uživatelích. Čeká nás virtuální product placement a virtuální ambasadoři. Připomíná mi to trochu film Inception / Počátek, kde se hlavní hrdina snaží na objednávku vložit myšlenku do hlavy nebohého dědice impéria. V Metaverse poskytovatel uchopí produkt nebo obsah zadavatele, přizpůsobí jej na základě dat jednotlivým uživatelům a vloží do virtuálního světa uživatele formou individualizované zkušenosti. Půjdu tedy například po ulici a kolem mne budou chodit virtuální lidé, kteří ponesou nápoj jisté značky, nebo mne vtáhne do konverzace uměle vytvořený avatar, agent, který se mi bude snažit vložit zkušenost o produktu nebo politickém názoru. Nebezpečí tkví v tom, že člověk může ztratit pojem o tom, co je reálné a neuvědomí si, že je cílem virtuálního product placementu. Z nedávného výzkumu Lancasterské univerzity vyplynulo, že lidé nedokážou rozeznat uměle vytvořené tváře od skutečných lidí, a navíc na ně uměle vytvoření lidé působí důvěryhodněji. Znamená to, že zadavatelé reklamy si v budoucnu pravděpodobně přestanou najímat herce a influencery a budou si platit ambasadory vytvořené umělou inteligencí.

Louis Rosenberg očekává, že v Metaverse lidé během následujících 10ti let budou trávit více než 2 hodiny denně nakupováním, sociálními kontakty a zábavou. Vzhledem k tomu, že jeho firma vyvinula platformu, která úspěšně dokázala predikovat odpovědi na různé otázky, asi bych jeho předpovědi věřila. V tom případě musíme sledovat, jak se Metaverse vyvíjí a jak se díky virtualitě změní chování lidí a způsoby jejich komunikace a jakým směrem půjde regulace sběru osobních dat a transparentnost virtuálního product placementu.

Magdalena Horánska, CEO Newton Media pro jihovýchodní Evropu a FIBEP Secretary General.

Čtěte také

šerm (2)
Blog

Do zbraně! Newton zahajuje spolupráci s Českým šermířským svazem

Spojujeme síly s Českým šermířským svazem, prestižní národní sportovní organizací, která se pyšní bohatou historií a řadou úspěchů na mezinárodní scéně. Partnerství přinese inovativní přístupy v oblasti mediálního monitoringu a strategického plánování, které pomohou šermířům efektivněji řídit svou mediální prezentaci a optimalizovat své sportovní aktivity. Společně tak budeme podporovat jak profesionální růst špičkových sportovců, tak i rozvoj mladých talentů.

search
Blog

Funkce vyhledávání: Jak dostat maximum informací z NewtonOne nové generace

I když se snažíme, aby byla práce s naší aplikací NewtonOne nové generace co nejjednodušší, občas se stane, že její uživatelé potřebují poradit. Dnes se proto společně blíže podíváme na zřejmě nejvyužívanější funkci aplikace, a tou je funkce vyhledávání. V tomto článku Vám poradíme, jak s vyhledáváním co nejefektivněji pracovat, abyste z NewtonOne nové generace získali maximum užitečných informací s co nejvyšším přínosem pro Vaši práci. Tak jdeme na to!

Obr koláž titulky
Blog

ESG v médiích: případ olympijských her

Koncept ESG je v posledních letech v médiích skloňován stále častěji. Oproti roku 2019, kdy se v českých médiích termín teprve pomalu představoval, narostlo finanční zhodnocení medializace (tzv. AVE) u zkratky ESG v roce 2023 až na neuvěřitelných 700 mil. Kč. Tento obrovský nárůst publicity je výsledkem nově vzniklé povinnosti firem reportovat podle CSRD směrnice (Corporate Sustainability Reporting Directive), ale také rostoucího zájmu koncových zákazníků, pro které se ESG stává atraktivním tématem.

Proč váš startup potřebuje monitoring médií
Blog

4 důvody, proč Váš startup potřebuje monitoring médií 

Když vstupujete na trh s novou firmou, je tady hned několik kroků, které musíte podniknout. Kromě samotných úkonů, které musíte udělat, aby Vaše firma mohla vůbec začít fungovat, byste se měli zaměřit i na propagaci své práce. Ale jak to udělat, abyste získali maximální užitek i bez celého marketingového týmu?  

trendy
Blog

Jak využít trendujících témat pro posílení Vašeho brandu? 

Každý den produkují firmy i jednotlivci nepřeberné množství obsahu s jediným cílem – získat nového zákazníka. Je proto čím dál těžší zaujmout a přitáhnout pozornost čtenáře, o jehož pozornost bojuje hned několik konkurenčních firem. Jak ale dosáhnout toho, aby zrovna Váš obsah vystupoval nad ostatní? Pojďme se na to společně podívat.

Jana Barakova CEO
Blog

Ohlédnutí Jany Barákové: 6 měsíců ve funkci CEO Newton Media

Někomu se půl roku může zdát jako dlouhá doba, ale pro Janu Barákovou vše uběhlo v rychlém tempu. Od ledna 2024, kdy byla jmenována na pozici ředitelky Newton Media, musela totiž čelit nejedné výzvě. Zajímalo nás, jak toto období plné změn vnímá a jak se se svou novou rolí sžila. Sedli jsme si proto společně ke krátkému rozhovoru, který Vám exkluzivně přinášíme na stránkách tohoto blogu.

telefon kresba

Jdeme na to!