Krize v Evropě 2 aneb jak se správně dělá PR

silhanova

Šéfredaktor bulvárního webu Extra.cz Pavel Novotný, posílen prezentací své osoby a webu v prime time dokumentu na ČT2, se rozhodl povzbudit i ostatní kolegy v branži.

Foto: Lucie Šilhánová Zdroj: Evropa 2

Připojil se tak k moderátorské dvojici z ranní show Evropy 2 Leoši Marešovi a Patriku Hezuckému v jejich boji proti vyhazovu kolegyně Lucie Šilhánové. Ta doplatila na neshody s ředitelkou stanice Jitkou Fürst, která Šilhánové dala výpověď s odůvodněním, že její věk neodpovídá snahám Evropy 2 o omlazení programu. Vyhazov kolegyně ovšem její parťáci z ranní show nenechali jenom tak a ve vysílání zazněla z úst Leoše Mareše památná věta „Sejdeme se s klukama, co jsou naštěstí nad ní, a maj rozum.“

Kdo s kým spí a český rybník v praxi

Jí měl na mysli právě Jitku Fürst a kluci nad ní jsou ředitelé společnosti Lagardère, do jejíhož portfolia krom Evropy 2 patří třeba Frekvence 1, Bonton nebo server Koule. Majitelem společnosti je zakladatel prvního soukromého rádia v Čechách, tedy Evropy 2, Michel Fleischmann, výkonným ředitelem Miroslav Hrnko. Přesně v tento moment se do přestřelky vložila bulvární média, která Leoš Mareš vcelku pochopitelně fascinuje, a v čele s portálem Pavla Novotného začala přilévat olej do ohně.

Podle Pavla Novotného trhaly články o krizi v ranní show Evropy 2 čtenářské rekordy, a proto jí na svém webu věnoval v průměru dva články denně. Svým ironickým stylem popsal nejen jednání mezi moderátorským týmem a managementem stanice, ale uvedl i důvod, proč se Jitka Fürst (rozená Augustinová) stala šéfkou stanice. Podle Novotného jí po kariéře tiskové mluvčí Českého Krumlova na ředitelskou pozici v Evropě 2 pomohly „nadstandardní vztahy“ s Michelem Fleischmannem.

Mediální kolotoč a životopis paní Fürst

Fürst kdysi v Lagardère profesně začínala, tři roky se starala o marketingové výzkumy jednotlivých stanic. Na základě inzerátu se posléze rozhodla zkusit štěstí na českokrumlovské radnici a po čtyřech letech odešla řídit oddělení marketingu v budějovickém Budvaru. Tam ji také zastihla nabídka šéfovat Evropě 2. Podle zdrojů Extra.cz ale rozhlasové práci příliš nerozumí (ačkoli při studiích vypomáhala v jihočeském Rádiu Faktor) a porady týmu často uzurpuje právě Leoš Mareš.

Celá anabáze kolem Šilhanové vyvrcholila koncem týdne, kdy ve vysílání vyzval Leoš Mareš k demonstraci před sídlem Evropy 2. Jeho výzvu zopakovala většina celoplošných českých médií a páteční ráno tak mediální analytici očekávali s napětím – dorazí někdo? Dojde k narušení vysílání? Bude se management bavit s ulicí? Nakonec celá akce připomínala spíše happening – celou show totiž kompletně ovládl tým Pavla Novotného, který na místo nechal přistavit nákladní automobil, na jehož korbě vytvořil improvizované studio.

Demonstrací k bezvýznamnosti

Absurditu situace zdůraznila zhruba dvacítka odvážlivců, kteří poslechli Marešovy výzvy a dostavili se na místo. K vidění byly i dva doma vyrobené transparenty. Veškerou pozornost na sebe ale strhnul showman Novotný, který na dovršení všeho na místo pozval bývalého milence Ivety Bartošové Domenico Martucciho, který se dostavil s transparentem Pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Online přenos na Extra.cz se bezesporu povedl a Novotnému se podařilo další bezva promo jeho webu.

Jako promo ale vypadá celá medializace odchodu Šilhánové. Jen co se poslední hlouček rádobydemonstrantů rozešel z Wenzigovy ulice, rozeslala mluvčí společnosti Lagardère tiskovou zprávu, že Šilhánová od pondělí nastupuje na Primu jako moderátorka Diváckých zpráv. Symbióza bulvárních médií tak dosáhla pozoruhodného úspěchu, jehož nešťastnou hrdinkou nebyla vyhozená Šilhánová, ale hrstka zmanipulovaných rádoby fandů, pečlivě sledovaných bulvárními novináři. Zdalipak dorazí, až dalšího z jejich oblíbenců dožene nepřízeň mocných?

Jan Brychta
autor je redaktorem týdeníku Marketing&Media

Čtěte také

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

klíčová_slova
Blog

Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií

Nejen velké, ale i menší firmy a startupy potřebují mít přehled o mediálním prostředí, ve kterém se pohybují. Nestačí sledovat jen svou značku nebo produkt. Důležité jsou i širší souvislosti a trendy, které mohou ovlivnit jejich podnikání. V tomto článku si ukážeme, jak vybrat správná klíčová slova, aby byl monitoring médií skutečně efektivní a přinášel vám užitečné informace. Pojďme na to.

dira_na_trhu_blog
Blog

Objevte nové obchodní příležitosti díky monitoringu médií

Máte nápad na podnikání, ale nejste si jistí, jestli vás s ním někdo nepředběhl? Pokud hledáte díru na trhu, která by vám umožnila prorazit s novým produktem nebo službou, existuje několik způsobů, jak ji objevit. Najít nové obchodní příležitosti a být o krok před konkurencí je klíčové, a to nejen pro začínající podnikatele, ale i pro zavedené firmy.

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

telefon kresba

Jdeme na to!