Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií

klíčová_slova
Nejen velké, ale i menší firmy a startupy potřebují mít přehled o mediálním prostředí, ve kterém se pohybují. Nestačí sledovat jen svou značku nebo produkt. Důležité jsou i širší souvislosti a trendy, které mohou ovlivnit jejich podnikání. V tomto článku si ukážeme, jak vybrat správná klíčová slova, aby byl monitoring médií skutečně efektivní a přinášel vám užitečné informace. Pojďme na to.

📌 Název firmy a jeho varianty

První klíčové slovo, které monitorovat, je zcela zřejmé. Sledujte přesný název vaší firmy, ale také běžné překlepy, zkratky či přezdívky, které mohou zákazníci nebo novináři použít. Tím získáte komplexní přehled o tom, jak je vaše značka vnímána v médiích. Zvažte také sledování hlavních představitelů vaší firmy, například jednatelů, mluvčích nebo CEO. I když třeba ještě nemají vybudovaný osobní brand, mohou se objevit v médiích ve spojitosti s firmou nebo aktuálním děním. Ostatně, inspirovat se můžete v jiném článku na našem blogu: 4 způsoby, jak vybudovat osobní brand pomocí monitoringu. 

📌 Produkty a služby

Nezapomeňte do monitoringu také zahrnout názvy vašich hlavních produktů nebo služeb. Tato klíčová slova vám pomohou sledovat, jaké komentáře a recenze se k nim vztahují. Lépe pak porozumíte tomu, jak jsou vaše produkty vnímány a jaký sentiment se kolem nich objevuje. Zároveň také můžete zjistít, kde je prostor pro zlepšení, ať už v komunikaci, kvalitě nebo zákaznické podpoře.

📌 Konkurence

Nesoustřeďte se však jen na vlastní značku. Do monitoringu zahrňte také jména vašich přímých konkurentů a jejich klíčové produkty či služby. To vám poskytne informace o tom, jak se o konkurenci mluví, a umožní odhalit nové trendy či slabiny, které byste mohli využít. Nejste si jisti, jak určit vaši přímou konkurenci? Zkuste si přečíst článek Jak zmapovat vaši konkurenci pro více informací.  

📌 Klíčová slova oboru, ve kterém podnikáte

Teď už sledujete jak vaše vlastní podnikání, tak i hlavní konkurenty. Určitě ale nezapomeňte monitorovat klíčová slova související s oborem, ve kterém podnikátejako jsou například technologické inovace, ekologické trendy nebo legislativní změny.

Tyto informace vám pomohou zůstat v obraze a lépe se připravit na změny, které mohou ovlivnit vaše podnikání.

legislativni zmeny

📌 Lokální klíčová slova

Pokud působíte na lokálním trhu, přidejte místní jména (například název města, regionu nebo konkrétní lokality) a slovní spojení, která se s těmito místy pojí (například místní festival apod.). To vám pomůže identifikovat nové obchodní příležitosti dříve, než se o nich dozví vaše konkurence. 

Pamatujte ale, že kromě samotného výběru klíčových slov je důležité pravidelně vyhodnocovat a upravovat seznam podle aktuálního vývoje ve vašem odvětví a zpětné vazby od zákazníků. Pokud si nevíte s nastavením klíčových slov rady, pomohou vám naši zkušení analytici.

Naše aplikace pro monitoring médií NewtonOne nové generace vám pomůže získat a analyzovat mediální data v reálném čase, a to včetně AI souhrnů klíčových zjištění. Neváhejte nás kontaktovat na help@newtonmedia.eu pro získání zkušebních přístupů zdarma.

Těšíme se na vás! 

Čtěte také

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

politix mockup
Blog

Nový portál Politix přináší přehledná politická data

Myšlenka nového portálu vznikla před rokem v jedné českokrumlovské hospodě. U fotbalového zápasu David Pešek a Jan Kysela přemýšleli, proč voliči nemají k dispozici stejné detailní statistiky o politicích, jaké fanoušci znají ze sportu. Z této úvahy se zrodil projekt, který chce být pro politiku tím, čím je Livesport pro sport.

telefon kresba

Jdeme na to!