Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

jak_identifikovat
Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji - a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

Ne to ale vždy jednoduché. Influencerů je v dnešní době sociálních sítí víc než dost a jen malá část z nich bude perfektně sedět vašim požadavkům. Při plánování nové influencer marketingové kampaně je zásadní zaměřit se na dvě věci: koho influencer oslovuje a jakým tématům se věnuje. Jak si tedy vytipovat ty nejvhodnější? 

Práce s vyhledávači: kde začít?

Pokud hledáte influencera aktivního na sociálních sítích, možná vás jako první napadne prohledat relevantní hashtagy. V roce 2025 však jejich význam postupně klesá – například Instagram nově upřednostňuje klíčová slova obsažená přímo v textu příspěvku. Přílišné spoléhání na hashtagy vás tak může při hledání vhodných kandidátů zbytečně omezit.

Efektivnější může být zadání klíčových slov – například názvu vaší firmy nebo nového produktu – přímo do vyhledávače.

Mějte však na paměti, že nemusíte vyhledávat pouze influencery, kteří o vás už mluví. Místo toho můžete zvolit například klíčové slovo, které se nějak pojí s vašimi hodnotami nebo s kampaní, kterou plánujete – třeba “udržitelnost”.

Manuální vyhledávání vs. automatizace

Pokud jste větší firma, nebo máte na svou novou influencer kampaň větší rozpočet, pak můžete všechnu tuto práci delegovat na specializovanou marketingovou agenturu, která se spoluprací s influencery zabývá. Pokud ale chcete náklady spojené s kampaní spíše omezit, pak zkuste využít monitoring médií způsobem, který vás možná dříve nenapadl.

Do vyhledávacího pole v aplikaci NewtonOne nové generace zadejte pomocí funkce přesného dotazu za použití kláves Ctrl + Q vaše klíčové slovo. My budeme pokračovat s příkladem “udržitelnost”.

Funkce přesného dotazu umožňuje vyhledat mediální výstupy obsahující přesně zadaný tvar klíčového slova – bez ohledu na skloňování nebo jiné gramatické úpravy.

Následně můžete pomocí pokročilé filtrace nastavit další parametry, například časový rozsah nebo typ média. Právě filtr „Typ média“ hraje klíčovou roli – umožňuje zúžit výsledky na konkrétní platformu, například Instagram. 

n1ng klicove slovo

Stejně tak ale můžete vybrat i jiné sociální sítě jednotlivě, nebo zahrnout všechny dohromady.

PRO tip: Více tipů a triků pro práci s vyhledáváním najdete v článku Funkce vyhledávání: Jak dostat maximum informací z NewtonOne.

Pokud chcete zahrnout i influencery aktivní na YouTube nebo s vlastním podcastem, stačí v poli „Typ média“ zaškrtnout odpovídající možnosti. NEWTON Media nově monitoruje přes 700 podcastových pořadů, takže výběr je skutečně široký.

A nemusíte je samozřejmě všechny poslouchat!

Influencer marketing podcasty

Díky funkci automatického přepisu se mluvené slovo převádí do textové podoby, přičemž hledané klíčové slovo je v přepisu zvýrazněno. Získáte tak rychlý přehled o tom, v jakém kontextu a s jakým sentimentem bylo zmíněno.

Vybrat si toho správného influencera pro novou spolupráci není sice záležitost na jedno odpoledne, ale s těmi správnými nástroji si usnadníte práci a zajistíte lepší výsledky.  

Zaujala vás možnost vyhledat si vhodné influencery, ale ještě nevyužíváte monitoring médií? Kontaktujte nás na help@newtonmedia.eu pro více informací.

Čtěte také

fm 25 elita
Blog

NEWTON Media na Forum Media: přichází nová éra měření PR

Forum Media letos završilo svůj 25. ročník a opět potvrdilo, že je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Konference nabídla více než 70 špičkových expertů ze všech oblastí profesionální komunikace z celého světa sdílelo to nejnovější z oboru strategické komunikace. Zástupci NEWTON Media byli hrdou součástí pestrého programu v O2 universum.

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

telefon kresba

Jdeme na to!