Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

jak_identifikovat
Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji - a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

Ne to ale vždy jednoduché. Influencerů je v dnešní době sociálních sítí víc než dost a jen malá část z nich bude perfektně sedět vašim požadavkům. Při plánování nové influencer marketingové kampaně je zásadní zaměřit se na dvě věci: koho influencer oslovuje a jakým tématům se věnuje. Jak si tedy vytipovat ty nejvhodnější? 

Práce s vyhledávači: kde začít?

Pokud hledáte influencera aktivního na sociálních sítích, možná vás jako první napadne prohledat relevantní hashtagy. V roce 2025 však jejich význam postupně klesá – například Instagram nově upřednostňuje klíčová slova obsažená přímo v textu příspěvku. Přílišné spoléhání na hashtagy vás tak může při hledání vhodných kandidátů zbytečně omezit.

Efektivnější může být zadání klíčových slov – například názvu vaší firmy nebo nového produktu – přímo do vyhledávače.

Mějte však na paměti, že nemusíte vyhledávat pouze influencery, kteří o vás už mluví. Místo toho můžete zvolit například klíčové slovo, které se nějak pojí s vašimi hodnotami nebo s kampaní, kterou plánujete – třeba “udržitelnost”.

Manuální vyhledávání vs. automatizace

Pokud jste větší firma, nebo máte na svou novou influencer kampaň větší rozpočet, pak můžete všechnu tuto práci delegovat na specializovanou marketingovou agenturu, která se spoluprací s influencery zabývá. Pokud ale chcete náklady spojené s kampaní spíše omezit, pak zkuste využít monitoring médií způsobem, který vás možná dříve nenapadl.

Do vyhledávacího pole v aplikaci NewtonOne nové generace zadejte pomocí funkce přesného dotazu za použití kláves Ctrl + Q vaše klíčové slovo. My budeme pokračovat s příkladem “udržitelnost”.

Funkce přesného dotazu umožňuje vyhledat mediální výstupy obsahující přesně zadaný tvar klíčového slova – bez ohledu na skloňování nebo jiné gramatické úpravy.

Následně můžete pomocí pokročilé filtrace nastavit další parametry, například časový rozsah nebo typ média. Právě filtr „Typ média“ hraje klíčovou roli – umožňuje zúžit výsledky na konkrétní platformu, například Instagram. 

n1ng klicove slovo

Stejně tak ale můžete vybrat i jiné sociální sítě jednotlivě, nebo zahrnout všechny dohromady.

PRO tip: Více tipů a triků pro práci s vyhledáváním najdete v článku Funkce vyhledávání: Jak dostat maximum informací z NewtonOne.

Pokud chcete zahrnout i influencery aktivní na YouTube nebo s vlastním podcastem, stačí v poli „Typ média“ zaškrtnout odpovídající možnosti. NEWTON Media nově monitoruje přes 700 podcastových pořadů, takže výběr je skutečně široký.

A nemusíte je samozřejmě všechny poslouchat!

Influencer marketing podcasty

Díky funkci automatického přepisu se mluvené slovo převádí do textové podoby, přičemž hledané klíčové slovo je v přepisu zvýrazněno. Získáte tak rychlý přehled o tom, v jakém kontextu a s jakým sentimentem bylo zmíněno.

Vybrat si toho správného influencera pro novou spolupráci není sice záležitost na jedno odpoledne, ale s těmi správnými nástroji si usnadníte práci a zajistíte lepší výsledky.  

Zaujala vás možnost vyhledat si vhodné influencery, ale ještě nevyužíváte monitoring médií? Kontaktujte nás na help@newtonmedia.eu pro více informací.

Čtěte také

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

telefon kresba

Jdeme na to!