Editorial tým ve světě AI: kde technologie končí a začíná lidské know-how

obrázek_blog_Ed
V posledních měsících jsme v NEWTON Media věnovali mnoho energie rozvoji AI řešení. Umělá inteligence nám pomáhá automatizovat zpracování velkých objemů dat, rozpoznávat vzorce v mediálním pokrytí a zrychlovat některé analytické procesy. Jakmile však přijde na komplexní výstupy pro naše nejnáročnější klienty, jako jsou významné evropské instituce nebo nadnárodní firmy, přichází ke slovu náš editorial tým.

Co vlastně takový editorial tým dělá? Pod běžně používaným termínem v oboru media intelligence si představte skupinu editorů, jejímž úkolem je sledovat relevantní zdroje, třídit získané informace, určovat jejich důležitost a připravovat přehledné reporty na míru přesně podle definovaného zadání. Zároveň dohlíží na kvalitu obsahu výstupu, tzn. hlídá přesnost dat, správnou interpretaci a srozumitelné zpracování tak, aby klienti dostávali přesné, aktuální a přehledné informace o tom, jak se o nich nebo jejich sledovaných tématech mluví v médiích napříč různými zeměmi.

Zkušenosti, kontext a přímá spolupráce s klienty

Každodenní reporty pro klienty v tomto rozsahu však nevznikají pouhým kliknutím na tlačítko. U těch nejnáročnějších výstupů právě proto stále v NEWTON media spoléháme na specialisty s hlubokými znalostmi politologie, žurnalistiky a mezinárodních vztahů. Tým, pod vedením Edity Pečené, každý den vytváří na míru šité reporty ve špičkové kvalitě, perfektní angličtině a s důrazem na přidanou hodnotu, kontext a relevanci. A to žádný algoritmus sám o sobě nezvládne. 

Editorial tým však nepřináší jen jazykovou a analytickou zdatnost, editorky dokáží:

✅ vidět širší kontext mediálního dění,

✅ identifikovat důležité trendy a problémy,

✅ pružně komunikovat s klientem,

✅ okamžitě reagovat na zpětnou vazbu.

edita_blog
Edita Pečená vede jeden z nedéle fungujících editorial týmů v Evropě

Díky tomu vznikají výstupy, které jsou nejen přesné, ale i smysluplné a relevantní pro rozhodování. Jsou připraveny v takové kvalitě, že dokáží nahradit analytickou práci na straně klienta. 

„Ověřování citací nebo orientace v novém tématu bývají často zdlouhavé a náročné. Právě díky tomu si ale všimneme, že pointa často neleží tam, kde ji očekává algoritmus, ale v drobné nuanci, kterou odhalí jen pozorné čtení a lidský rozum. A když po takové mravenčí práci doručíme klientovi výstup, za kterým si opravdu stojíme, je to skvělý pocit,“ doplňuje Jitka Šnobrová, dlouholetá členka editorial týmu NEWTON Media. 

Jeden z nejdéle fungujících editorial týmů v Evropě

Náš editorial tým v patří mezi nejstabilnější a nejdéle působící týmy v oblasti mediálního monitoringu a analýz v Evropě. Většina editorek má více než čtrnáct let zkušeností a právě tuto kontinuitu považujeme za obrovskou výhodu a velmi si jí vážíme. Dlouholetá praxe nám umožňuje udržet vysokou kvalitu služeb i v dynamickém a neustále se měnícím prostředí. 

Technologie i člověk: rovnováha, která funguje

Hybridní model práce, který kombinuje to nejlepší z AI a lidské expertizy, nám umožňuje dosahovat toho, co od nás naši klienti očekávají: rychlé, přesné a analyticky hodnotné informace, které mají smysl nejen v objemu, ale i obsahu. Umělá inteligence je pro nás silným nástrojem. Ale to, co dává našim výstupům skutečný smysl, zůstává v rukou lidí. 

Co oceňují naši klienti?

Spolupráce s editorial týmem přináší nejen vysokou kvalitu výstupů, ale také profesionalitu, spolehlivost a lidský přístup. 

„Obrovské díky editorům/analytikům, kteří pro nás letos na těchto reportech pracovali. Opravdu si vážíme výsledného produktu i veškerého úsilí, které do každého výstupu každý týden vkládáte. Také děkujeme, že vždy reagujete na naše požadavky a výstupy dál rozvíjíte!“  

— komunikační pracovník ve významné agentuře Evropské unie

Na takovou klientskou zpětnou vazbu jsme pyšní. Zároveň si dobře uvědomujeme, jak důležité je zachovat lidský rozměr i v digitálním světě. 

Máte zájem o vlastní reporty na míru? Kontaktujte nás na emailu help@newtonmedia.eu.

Těšíme se na spolupráci!

Čtěte také

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!