Editorial tým ve světě AI: kde technologie končí a začíná lidské know-how

obrázek_blog_Ed
V posledních měsících jsme v NEWTON Media věnovali mnoho energie rozvoji AI řešení. Umělá inteligence nám pomáhá automatizovat zpracování velkých objemů dat, rozpoznávat vzorce v mediálním pokrytí a zrychlovat některé analytické procesy. Jakmile však přijde na komplexní výstupy pro naše nejnáročnější klienty, jako jsou významné evropské instituce nebo nadnárodní firmy, přichází ke slovu náš editorial tým.

Co vlastně takový editorial tým dělá? Pod běžně používaným termínem v oboru media intelligence si představte skupinu editorů, jejímž úkolem je sledovat relevantní zdroje, třídit získané informace, určovat jejich důležitost a připravovat přehledné reporty na míru přesně podle definovaného zadání. Zároveň dohlíží na kvalitu obsahu výstupu, tzn. hlídá přesnost dat, správnou interpretaci a srozumitelné zpracování tak, aby klienti dostávali přesné, aktuální a přehledné informace o tom, jak se o nich nebo jejich sledovaných tématech mluví v médiích napříč různými zeměmi.

Zkušenosti, kontext a přímá spolupráce s klienty

Každodenní reporty pro klienty v tomto rozsahu však nevznikají pouhým kliknutím na tlačítko. U těch nejnáročnějších výstupů právě proto stále v NEWTON media spoléháme na specialisty s hlubokými znalostmi politologie, žurnalistiky a mezinárodních vztahů. Tým, pod vedením Edity Pečené, každý den vytváří na míru šité reporty ve špičkové kvalitě, perfektní angličtině a s důrazem na přidanou hodnotu, kontext a relevanci. A to žádný algoritmus sám o sobě nezvládne. 

Editorial tým však nepřináší jen jazykovou a analytickou zdatnost, editorky dokáží:

✅ vidět širší kontext mediálního dění,

✅ identifikovat důležité trendy a problémy,

✅ pružně komunikovat s klientem,

✅ okamžitě reagovat na zpětnou vazbu.

edita_blog
Edita Pečená vede jeden z nedéle fungujících editorial týmů v Evropě

Díky tomu vznikají výstupy, které jsou nejen přesné, ale i smysluplné a relevantní pro rozhodování. Jsou připraveny v takové kvalitě, že dokáží nahradit analytickou práci na straně klienta. 

„Ověřování citací nebo orientace v novém tématu bývají často zdlouhavé a náročné. Právě díky tomu si ale všimneme, že pointa často neleží tam, kde ji očekává algoritmus, ale v drobné nuanci, kterou odhalí jen pozorné čtení a lidský rozum. A když po takové mravenčí práci doručíme klientovi výstup, za kterým si opravdu stojíme, je to skvělý pocit,“ doplňuje Jitka Šnobrová, dlouholetá členka editorial týmu NEWTON Media. 

Jeden z nejdéle fungujících editorial týmů v Evropě

Náš editorial tým v patří mezi nejstabilnější a nejdéle působící týmy v oblasti mediálního monitoringu a analýz v Evropě. Většina editorek má více než čtrnáct let zkušeností a právě tuto kontinuitu považujeme za obrovskou výhodu a velmi si jí vážíme. Dlouholetá praxe nám umožňuje udržet vysokou kvalitu služeb i v dynamickém a neustále se měnícím prostředí. 

Technologie i člověk: rovnováha, která funguje

Hybridní model práce, který kombinuje to nejlepší z AI a lidské expertizy, nám umožňuje dosahovat toho, co od nás naši klienti očekávají: rychlé, přesné a analyticky hodnotné informace, které mají smysl nejen v objemu, ale i obsahu. Umělá inteligence je pro nás silným nástrojem. Ale to, co dává našim výstupům skutečný smysl, zůstává v rukou lidí. 

Co oceňují naši klienti?

Spolupráce s editorial týmem přináší nejen vysokou kvalitu výstupů, ale také profesionalitu, spolehlivost a lidský přístup. 

„Obrovské díky editorům/analytikům, kteří pro nás letos na těchto reportech pracovali. Opravdu si vážíme výsledného produktu i veškerého úsilí, které do každého výstupu každý týden vkládáte. Také děkujeme, že vždy reagujete na naše požadavky a výstupy dál rozvíjíte!“  

— komunikační pracovník ve významné agentuře Evropské unie

Na takovou klientskou zpětnou vazbu jsme pyšní. Zároveň si dobře uvědomujeme, jak důležité je zachovat lidský rozměr i v digitálním světě. 

Máte zájem o vlastní reporty na míru? Kontaktujte nás na emailu help@newtonmedia.eu.

Těšíme se na spolupráci!

Čtěte také

twitter 292994 640
Blog

Analýza: Antibabiš i antifiala. Strany se na sítích osočují, řeší i ceny a Rusko

Ceny energií, potravin a bydlení a také ruská invaze na Ukrajinu. Právě tato témata dominovala letošní komunikaci politických stran na sociálních sítích. V dalších oblastech se ale jejich priority liší – zatímco Piráti zdůrazňují korupci, SPD se zaměřuje na imigraci a Green Deal a hnutí ANO na vládu Petra Fialy. Ukazuje to analýza společností Geneea Analytics a NEWTON Media.

blog lidri
Blog

„Doba podcastová“. Kdo z volebních lídrů dominuje v podcastech?

Podcasty se během posledních několika let staly nejen zdrojem zábavy, ale i významným komunikačním kanálem, který formuje veřejnou debatu. Podle některých komentátorů dokonce podcasty ovlivnily i průběh amerických prezidentských voleb. Označení „doba podcastová“ tak nezní přehnaně.

panelová debata
Blog

Mediální obraz vzdělávání: srovnatelné s automobilovým průmyslem, dvojnásobek oproti energetice

10. září 2025 se v pražském AFI City Tower uskutečnila konference „Inovace a inspirace ve vzdělávání“, kterou pořádala Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Setkání přineslo inspirativní pohledy na to, jak firmy, neziskové organizace a další aktéři posouvají kvalitu vzdělávání v Česku – od školních lavic až po celoživotní učení.

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

telefon kresba

Jdeme na to!