ČSOB hostila Týden inovací

nm stanek
Praha se 9. a 10. října 2025 proměnila v centrum evropských inovací. Týden inovací 2025, který letos slavil deset let, je největší evropskou konferencí zaměřenou na inovace a umělou inteligenci. Setkali se zde globální lídři, inovátoři a vizionáři z celého světa.

Týden inovací (Innovation Week) je každoroční setkání technologických nadšenců, startupů, investorů, firem i akademiků z celé Evropy. Je to místo, kde se potkávají lidé, kteří posouvají hranice technologií, vzdělávání i byznysu. Každoročně zde vznikají nové spolupráce, nápady a projekty, které ovlivňují budoucí vývoj napříč obory. 

Letošní jubilejní ročník se konal na pražském kampusu ČSOB v Radlicích a nabídl přes 300 inspirativních řečníků, 50 globálních osobností z více než 20 zemí, 4 tematické stage, více než 150 interaktivních seminářů a inovační expo s 80+ startupy a inovátory. 

NEWTON Media, společně se zástupci sesterské společnosti NEWTON Technologies, byl součástí inovačního expa se společným stánkem. Návštěvníkům jsme představili nejen moderní monitoring médií v aplikaci NewtonOne s využitím AI asistenta Isaaca, chytrého parťáka pro automatickou analýzu mediálních dat, ale také aplikaci Beey AI, náš osvědčený nástroj pro automatické přepisy a titulkování audia i videa. Všechny čtyři stage Týdne inovací byly zároveň přepisovány pomocí Beey Live, takže účastníci měli k dispozici textové přepisy v reálném čase včetně překladů do a z angličtiny.

stanek_TI_2025
Petr Herian, Vladimír Novák a Petr Smorada s návštěvníky u stánku
krest_stach1
Zakladatel a ředitel Týdne inovací Lukáš Sedláček v rámci nabitého programu představil veřejnosti a pokřtil svou novou knihu Nazí v AI době.

Slavnostního zahájení se ujala Simona Kijonková a Lukáš Sedláček. Jejich slova otevřela dva dny plné vizí a experimentů a připomněla, že inovace nejsou jen o technologiích, ale hlavně o lidech, kteří se nebojí přemýšlet jinak. Čtvrtečním programem na Main Stage provázel pohotový Daniel Stach, popularizátor vědy a moderátor České televize.

Na pódiu vystoupil například Stephen Cave, který představil argumenty pro i proti tvrzení, že stojíme na prahu průlomu v lidské dlouhověkosti.

Na K.I.S.S. a Breakthrough Stage se mluvilo o hranicích lidského těla, mysli i vesmíru. Diskuze o zdraví a biotechnologiích otevřely témata psychedelické medicíny, biohackingu i toho, jak AI posouvá biologii na novou úroveň.

Páteční část programu na Breakthrough stage se nesla v duchu tématu AI vs. dezinformace – od éry informací k éře imaginace. Pod vedením moderátora Michaela Londesborougha se do živé diskuze zapojila také Magdalena Horánska, CEO NEWTON Media.

Vysvětlila, že společnost kombinuje umělou inteligenci s lidskou expertízou při odhalování falešných narativů.

Monitoring médií funguje jako včasné varování, zatímco náš třicetiletý archiv umožňuje ověřovat, zda se daná informace skutečně objevila ve veřejném prostoru,“ uvedla.

magda 3
Avi Rosenblattm, Lukáš Barda, Magdalena Horánska, Ondřej Svoboda, Peter Jančárik a moderátor Michael Londesborough v panelové diskuzi

Startup & Innovation Stage 10.10. patřila ženám, které formují budoucnost technologií i podnikání. Ranní panel Zajištění budoucnosti inovací pod vedením žen otevřel téma inkluze a rovnosti ve startupovém ekosystému. 

V soutěži o Nejlepší startupistku roku zvítězila Hanna Harkawy, zakladatelka a CEO polského FemTech startupu Ouli. Její projekt zaujal porotu propojením moderní technologie, zdravotní péče a empatie k potřebám žen po císařském řezu.

Pro NEWTON Media i NEWTON Technologies byla tato účast významná – nejen jako příležitost představit vlastní pohledy a inovativní produkty, ale i jako možnost zapojit se do klíčové veřejné debaty o roli médií, umělé inteligence a odpovědnosti v digitálním prostoru.

Děkujeme organizátorům i všem, kteří se u našeho stánku zastavili, za inspirativní rozhovory a skvělou atmosféru.

Už teď se těšíme na další Týden inovací!

Čtěte také

Fibep_spol
Blog

Ohlédnutí za FIBEP World Media Intelligence Congress 2025

Odborníci na měření médií z celého světa se na přelomu září a října 2025 setkali v německém Düsseldorfu a zástupci NEWTON Media u toho nemohli chybět. Prestižní konference World Media Intelligence Congress, pořádaná mezinárodní asociací FIBEP, přinesla i letos desítky panelů, přednášek a workshopů, které se zaměřily na aktuální trendy v oblasti médií, dat a technologií.

twitter 292994 640
Blog

Analýza: Antibabiš i antifiala. Strany se na sítích osočují, řeší i ceny a Rusko

Ceny energií, potravin a bydlení a také ruská invaze na Ukrajinu. Právě tato témata dominovala letošní komunikaci politických stran na sociálních sítích. V dalších oblastech se ale jejich priority liší – zatímco Piráti zdůrazňují korupci, SPD se zaměřuje na imigraci a Green Deal a hnutí ANO na vládu Petra Fialy. Ukazuje to analýza společností Geneea Analytics a NEWTON Media.

obrázek_blog_Ed
Blog

Editorial tým ve světě AI: kde technologie končí a začíná lidské know-how

V posledních měsících jsme v NEWTON Media věnovali mnoho energie rozvoji AI řešení. Umělá inteligence nám pomáhá automatizovat zpracování velkých objemů dat, rozpoznávat vzorce v mediálním pokrytí a zrychlovat některé analytické procesy. Jakmile však přijde na komplexní výstupy pro naše nejnáročnější klienty, jako jsou významné evropské instituce nebo nadnárodní firmy, přichází ke slovu náš editorial tým.

blog lidri
Blog

„Doba podcastová“. Kdo z volebních lídrů dominuje v podcastech?

Podcasty se během posledních několika let staly nejen zdrojem zábavy, ale i významným komunikačním kanálem, který formuje veřejnou debatu. Podle některých komentátorů dokonce podcasty ovlivnily i průběh amerických prezidentských voleb. Označení „doba podcastová“ tak nezní přehnaně.

telefon kresba

Jdeme na to!