Poprvé v ČR – monitoring sociálních sítí

socky

NEWTON Media přichází s novinkou – monitoringem sociálních sítí. Největší česká společnost monitorující média tak klientům poskytne informace o tom, jak je v rámci sociálních sítí prezentována a diskutována jejich osoba, firma, konkurenční značky i marketingové kampaně. NEWTON Media je jedinou společností na českém trhu, která sleduje Facebook, Twitter, Youtube a vybrané blogy v českém, slovenském a polském jazyce.

„Monitoring sociálních sítí je určen všem, kteří chtějí mít přímou zpětnou vazbu od zákazníků různých věkových a sociálních skupin a zajímá je, jaké emoce vyvolává jejich osoba, společnost, značka, nový produkt či služba. Pro firmy je důležitým marketingovým nástrojem monitorujícím komunikaci jejich aktivit. Monitoring sociálních sítí využijí mimo jiné i politické strany pro oslovení svých voličů před nadcházejícími komunálními volbami,“ uvádí Eva Eliášová, obchodní a marketingová ředitelka společnosti NEWTON Media.

„Výstupy ze sociálních médií stejně jako redakční a inzertní příspěvky mají naši klienti nyní k dispozici na jednom místě, což jim umožňuje pohodlnou práci a orientaci v datech," doplňuje Martin Vobr, předseda představenstva společnosti, a pokračuje: „Díky monitoringu sociálních sítí mohou naši klienti včas reagovat na případné negativní reakce, nebo sledovat strategické záměry a aktivity konkurence i hodnotit úspěšnost reklamních kampaní svých a konkurenčních.“

U reakcí a názorů účastníků diskusí zaznamenává NEWTON Media informace o tom, kde a kdy (datum a přesný čas jejich uveřejnění) byly jednotlivé komentáře uveřejněny, co obsahovaly (tzn. jejich plné znění), sentiment – tedy postoj či názor komentujícího k diskutovanému tématu (pozitivní, negativní, nebo neutrální), typ obsahu – specifikace typu/formy obsahu (bookmark, status, video) a permalink – přesný odkaz na místo na webu, kde se každý komentář vyskytuje. NEWTON Media zároveň na žádost klienta může zpracovat kompletní mediální analýzu, která poskytne detailní srovnání medializace v rámci sociálních médií a upozorní klienta mimo jiné na negativní komentáře. Navíc dokáže komplexně porovnat medializaci jako celek (tedy redakční medializaci, sociální média a inzertní medializaci).

„Sledovat a používat sociální sítě v dnešní době je ze strategického hlediska velmi důležité, protože počet lidí, kteří sociální sítě pravidelně sledují, rychle přibývá. Firmy začínají ve větší míře používat sociální sítě jako marketingový nástroj na reklamní kampaně, jsou velmi účinným nástrojem pro „testování“ vnímání osoby, firmy, produktu, služby, konkurence,“ upozorňuje Eva Eliášová.

NEWTON Media, a. s., je nadnárodní středoevropskou společností monitorující mediální trh. V elektronické podobě dodává plný obsah zpráv z tisku, zpravodajských pořadů televizních a rozhlasových stanic, agenturního zpravodajství a internetu. NEWTON Media, a. s., vlastní archiv plných znění zpráv, který sahá až do roku 1993. Společnost poskytuje klasický monitoring, monitoring reklamy, on-line monitoring internetu, mediální analýzy, oborové výběry, zprávy včasného varování, sleduje sociální sítě. Produkty a služby společnosti jsou vždy maximálně přizpůsobeny požadavkům jednotlivých klientů. Softwarové aplikace včetně uživatelských rozhraní a speciální vyhledávací technologie umožňují klientům pohodlně a efektivně pracovat s informacemi a tvořit tak vlastní přidanou hodnotu.

Čtěte také

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

politix mockup
Blog

Nový portál Politix přináší přehledná politická data

Myšlenka nového portálu vznikla před rokem v jedné českokrumlovské hospodě. U fotbalového zápasu David Pešek a Jan Kysela přemýšleli, proč voliči nemají k dispozici stejné detailní statistiky o politicích, jaké fanoušci znají ze sportu. Z této úvahy se zrodil projekt, který chce být pro politiku tím, čím je Livesport pro sport.

nahled volby
Blog

České parlamentní volby očima zahraničních médií

Parlamentní volby přitáhly pozornost nejen českých médií, ale i zahraničních redakcí. V zahraničních komentářích se objevují překvapivé paralely, odlišné interpretace výsledků i otázky o dalším směřování české politiky.

nm stanek
Blog

ČSOB hostila Týden inovací

Praha se 9. a 10. října 2025 proměnila v centrum evropských inovací. Týden inovací 2025, který letos slavil deset let, je největší evropskou konferencí zaměřenou na inovace a umělou inteligenci. Setkali se zde globální lídři, inovátoři a vizionáři z celého světa.

Fibep_spol
Blog

Ohlédnutí za FIBEP World Media Intelligence Congress 2025

Odborníci na měření médií z celého světa se na přelomu září a října 2025 setkali v německém Düsseldorfu a zástupci NEWTON Media u toho nemohli chybět. Prestižní konference World Media Intelligence Congress, pořádaná mezinárodní asociací FIBEP, přinesla i letos desítky panelů, přednášek a workshopů, které se zaměřily na aktuální trendy v oblasti médií, dat a technologií.

telefon kresba

Jdeme na to!