Autosalón vo Frankfurte: v SR vedie Volkswagen, v ČR naopak Škoda

autosalon Frankfurt - Škoda auto

Vzhľadom na veľkosť oboch monitorovaných mediálnych trhov priniesli viac príspevkov o autosalóne české média (71%, 283 príspevkov). Slovenské média publikovali 117 príspevkov (29%).

Foto: Škoda Auto, 65. Mezinárodní autosalon Frankfurt, Zdroj: ČTK/Fluger René

  • trvanie: 10.9. – 22.9. 2013
  • tlačové dni: 10.9. – 11.9. 2013
  • dni pre verejnosť: 12.9. – 22.9. 2013

Zvolili sme monitorované obdobie od 7.9. do 13.9.2013 a automobilové značky z TOP 10 na slovenskom trhu podľa predaja (za 1. pol. roka 2013): Škoda, VW, Hyundai, Kia, Peugeot, Citroën, Opel, Suzuki, Renault, Toyota.

V českých dominovala domáca značka Škoda (71 príspevkov) a jej model Škoda Rapid Spaceback (56). V slovenských naopak Volkswagen (35 príspevkov) s modelom Volkswagen e-up! (15), ktorý sa vyrába na Slovensku. České média viedli aj v počte odprezentovaných modelov vybraných značiek (50). Slovenské ich odprezentovali 20.

Najvyšší podiel na medializácii autosalónu vo Frankfurte mali na slovenskom i českom trhu internetové portály (SR: 61, ČR: 201 príspevkov).

Tak ako v českých, tak i v slovenských médiách pripadla najvyššia medializácia na deň otvorenia autosalónu, a to 10.9.2013 (ČR: 88, SR: 35 príspevkov).

Tento trend kopírovali na slovenskom trhu značky: Škoda (5 príspevkov), Hyundai (3), Kia (2), Citroën (6), Renault (2) a Toyota (3). Dňa 11.9. sme zaznamenali najviac príspevkov pri VW (10) a Peugeot (7). Opel zaznamenal vrchol 13.9. (2 príspevky). Pri značke Suzuki sme neevidovali ani jeden príspevok.

Na českom trhu mali najvyššiu medializáciu v deň otvorenia autosalónu značky: Škoda (24 príspevkov), VW (16), Hyundai (11), Peugeot (10), Citroën (7) a Opel (6). Dňa 9.9. sme zaznamenali najviac príspevkov pri Renault (8), Kia (6) a Toyota (6). Značka Suzuki zaznamenala vrchol dňa 11.9. (3 príspevky).

V slovenských médiách bol najmedializovanejšou značkou v súvislosti s autosalónom vo Frankfurte VW (35 príspevkov, 30%). Na druhom mieste sa umiestnil Peugeot (23, 20%) a na treťom Škoda (19, 16%). V rebríčku medializácie modelov viedol Volkswagen e-up! (15), nasledovali: Škoda Rapid Spaceback (14), Škoda Yeti (10), Peugeot 308 (7) a Volkswagen e-Golf (5).

V českých médiách bola najmedializovanejšou značkou Škoda (71, 25%). Na druhom mieste sa umiestnil VW (50, 18%) a na treťom Peugeot (29, 10%). V rebríčku medializácie modelov viedol Škoda Rapid Spaceback (56), nasledovali: Škoda Yeti (50), Volkswagen e-up! (23), Volkswagen e-Golf, Hyundai i10 a Peugeot 308 (po 22), Škoda Octavia III Greenline (20).

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

Case study

Pomáháme bořit mýty o lidech s diagnózou schizofrenie. Podívejte se, jaký je mediální obraz „100 tisíc neviditelných“

Lidé, u nichž byla diagnostikována schizofrenie, se musí potýkat s mnoha společenskými mýty, negativními stereotypy a nepochopením společnosti. Negativní stereotypy a mýty jsou často reprodukovány také médii. V sociálních médiích mají zásadní vliv na vývoj debaty outsideři, u kterých často vytvářejí vnímané stereotypy právě insideři – tedy paradoxně lidé, kteří mají se schizofreniky nějakou osobní zkušenost. Podívejte se na shrnutí mediální analýzy, která zkoumala mediální obraz schizofrenie v tradičních a sociálních médiích.

Zaškrtnutím tlačítka, vyplněním a odesláním údajů kontaktního formuláře vyjadřuji svůj výslovný souhlas se zpracováním mých osobních údajů v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů společnosti NEWTON Media, a.s., se sídlem Praha 4, Na Pankráci 1683/127, PSČ 14000, Česká republika, IČO: 28168356, zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou B 12446 v rozsahu uvedeném v tomto kontaktním formuláři za účelem šíření obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Společnost NEWTON Media, a.s. Vás může telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu informovat o produktech a službách, které nabízí a požádat Vás o spolupráci. Souhlas je udělen na dobu neurčitou nebo do odvolání tohoto souhlasu. Zpracovatelem osobních údajů bude společnost NEWTON Media, a.s. Máte mimo jiné právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, právo být informován o způsobu zpracování osobních údajů právo a právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údaj v případě pochybností o zpracování těchto údajů v rozporu se zákonem. Osobní údaje nebudou v žádném případě poskytnuty třetí straně a bude s nimi nakládáno důvěrně.

Zavřít