Smutný Apríl

april

Letošní Apríl byl smutný. Z jednoduchého důvodu. Aprílové žerty přestávají být vtipné. Je totiž těžké odlišit je od reality, která je v posledních měsících mnohdy neuvěřitelnější než ledajaký novinářský chyták.

Foto: ilustrační. Zdroj: archiv Mediainfo.cz.

Tento rok jsem byla z mediálních žertíků značně zmatená. Ne, že by redaktoři ztratili smysl pro humor. U hodně vtipů jsem ale přemýšlela, jestli jsou opravdu vymyšlené. Přišly mi totiž jako pouhý slabý odvar reality. Abych byla upřímná, většina zpráv mi nepřišla nereálných a vlastně by mě ani nepřekvapilo, kdyby se objevily za pár dní jako seriózní informace.

Babiš na nákupech

Nejčastěji se v aprílových zprávách objevoval místopředseda vlády Andrej Babiš. Server Aktuálně napsal, že se vlivný politik a podnikatel inspiroval vítězstvím Andreje Kisky ve slovenských prezidentských volbách a začal připravovat kampaň pro volby české hlavu státu, v níž by chtěl na Pražský hrad prosadit hokejistu Jaromíra Jágra.

Redakce serveru Aha rozšířila spekulace, jaké příští médium chce miliardář Babiš koupit. Nedržela se vůbec při zemi – volba podle ní padla na samotnou Českou televizi. Stejné téma napadlo autory křesťanského webu Christnet, podle nějž měl velkopodnikatel koupit Katolický týdeník a přejmenovat jej na Katolicko- evangelický. Nápodobně projekt Demagog na svém blogu napsal, že Andrej Babiš se stal úplným a jediným vlastníkem vykonavatelských práv nad tímto projektem.

Kromě koupě České televize, která je na první pohled vtipem, vlastně není žádný z výše zmíněných aprílových žertíků ani zdaleka tak neuvěřitelnou informací, jako když nejbohatší Slovák žijící v Česku oznámil nákup Mafry, a následně se stal místopředsedou vlády a ministrem financí. Naopak si myslím, že od Andreje Babiše ještě můžeme čekat mnoho překvapivějších zpráv.

Mediálního tématu se držel i server Digizone. Martin Veselovský a Daniela Drtinová podle jeho tvůrců měli chystat nové Události a komentáře pro TV Barrandov. Což opět působí jako jedna z naprosto reálných variant, jakou cestou by se mohla bývalá redakce Událostí, komentářů vydat.

Modrý majáček

Z jiného soudku byl článek portálu lidovky.cz, který reagoval na aktuální kauzu děkana Národohospodářské fakulty VŠE Miroslava Ševčíka. Ten jel po dálnici D5 v protisměru se zapnutým modrým majáčkem. Aprílové lidovky napsaly, že Ševčík chce svou chybu odčinit tím, že se bude věnovat charitě a založí nadaci Modrý maják. Článek byl tak věrohodný, že rozproudil facebookové diskuze o opravdovosti Ševčíkova kroku.

Bartošová už nepřekvapí

Bulvár přidal svou stálici Ivetu Bartošovou. Podle Aha.cz se zpěvačka za zády svého současného manžela Josefa Rychtáře, který jí k nelibosti Zdeňka Macury nechává sledovat pracovníky své bezpečnostní agentury, opět schází se svým bývalým manželem Jiřím Pomeje. Zpráva ale asi nechá chladným téměř každého. Od Ivety jsme si zvykli na peprnější životní kolotoče.

Úplně jiným směrem se vydal a pověst aprílových žertíků do jisté míry zachránil server magazínu Týden. Američtí vědci podle něj dokázali, že „je pravda to, co všichni tak trochu očekávali“, tedy že přispěvatelé do internetových diskuzí mají v průměru menší přirození než zbytek populace. Překvapivě ale nikoho ze stálých diskutujících neodradili, protože jen pod dotyčným článkem se sešlo 90 příspěvků od čtenářů, kteří útočili na sebe navzájem.

Marie Bydžovská
autorka je novinářka, zabývá se ekonomikou

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!