Ringier otvírá vlastní školu!

cs477

Vydavatel Blesku chce naučit studenty, jak dělat žurnalistiku Absolventi tříletého studia Akademie žurnalistiky a nových médií získají titul DiS. – diplomovaný specialista

 

Zdroj: Ringier Axel Springer CZ

Vydavatel Blesku se rozhodl vychovávat nové žurnalisty. Společný vzdělávací projekt Akademie žurnalistiky a nových médií proto spustí PB – Vyšší odborná škola a Střední škola managementu právě s vydavatelstvím Ringier Axel Springer CZ, který mimo jiné vydává bulvární deník Blesk a deník Sport nebo týdeník Reflex.

Prvním osmi desítkám studentů se škola otevře letos v září, z toho zhruba polovině v denním studiu. Roční školné činí 25 tisíc korun, podmínkou přijetí je maturita a splnění podmínek přijímacího řízení (v zásadě nic náročné – jen motivační pohovor). Dvě hodiny týdně musejí studenti povinně trávit na praxi v Ringieru. Výukový plán zahruje předměty Etika a etiketa, Bulvární žurnalistika, Lifestylová žurnalistika či Tvorba marketingových eventů.

„Naším primárním záměrem je vychovávat v České republice novináře, kteří milují svou profesi a jdou do života s výbavou nejen teoretickou, ale pupeční šňůrou spřaženou s praxí, kteří při vstupu kombinují řemeslo, talent, znalost spektra médií do šířky i hloubky, a to se všemi technologickými souvislostmi a vývojovými trendy,“ řekla v této souvislosti generální ředitelka vydavatelství Ringier Axel Springer CZ Libuše Šmuclerová.

Absolventem Akademie žurnalistiky a nových médií má být „teoreticky i fakticky vytrénovaný hotový novinář, schopný okamžitě nastoupit do jakéhokoliv média (ať už čistě printového, onlinového, audiovizuálního nebo multimediálního).“

Kdo bude nové talenty vychovávat?

Vedle samotné Šmuclerové mají mezi vyučující patřit například bývalý šéfredaktor Blesku a MF Dnes Pavel Šafr (nyní šéfredaktor týdeníku Reflex), nynější šéf Blesku Radek Lain, šéfredaktor deníku Sport Lukáš Tomek, šéfredaktor týdeníku Svět motorů Zbyšek Pechr nebo fotoreportér časopisu Reflex Jan Šibík. Jména odborníků mimo vydavatelství Ringier Axel Springer zatím Šmuclerová neuvedla.

Martin Maruniak
autor je novinář
 

 

Čtěte také

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

Pozvanka webinar korporace 1
Blog

Webinář týkající se e-commerce a elektroniky

Na webináři vám Vašek a Vojta představí konkrétní mediální výstupy třech českých firem. Uvidíte využití nejnovějších funkcionalit aplikace NewtonOne nové generace. Vašek a Vojta se zaměří nejen na obecné novinky a zajímavosti, ale také rozeberou mediální data těchto

telefon kresba

Jdeme na to!