Ohlédnutí za FIBEP World Media Intelligence Congress 2025

Fibep_spol
Odborníci na měření médií z celého světa se na přelomu září a října 2025 setkali v německém Düsseldorfu a zástupci NEWTON Media u toho nemohli chybět. Prestižní konference World Media Intelligence Congress, pořádaná mezinárodní asociací FIBEP, přinesla i letos desítky panelů, přednášek a workshopů, které se zaměřily na aktuální trendy v oblasti médií, dat a technologií.

Pro NEWTON Media byla konference World Media Intelligence Congress jedinečnou příležitostí představit vlastní know-how, získat nové kontakty a sdílet zkušenosti s odborníky z celého světa. Tématem letošního ročníku s podtitulem The Day After Tomorrow: The Age of Information Overload bylo informační přesycení – problém, který v digitální době nabývá na zásadním významu. Objem dat roste rychleji než kdy dříve a právě schopnost tato data třídit, analyzovat a proměňovat v užitečné poznatky rozhoduje o úspěchu firem i institucí. 

Diskuse o roli AI v žurnalistice

NEWTON na konferenci zastupovala CEO Magdalena Horánska, která zároveň působí i jako generální sekretář FIBEPu. Tuto prestižní funkci zastává již druhé období, což podtrhuje její dlouhodobý přínos celé asociaci. 

V Düsseldorfu vystoupila v panelové diskuzi Inside the German Newsroom: How Top Journalists Are Navigating AI, Technology, and the Future of Media

Po boku Martina Dowideita (WirtschaftsWoche), Franka Stockera (Die Welt), Jana-Christiana Müllera (Frankfurter Rundschau) a Henninga

Magda_fibep_2025
Magdalena Horánska na WMIC FIBEP 2025

 Bulka (Rheinische Post) diskutovala o aktuálních tématech spojených s nástupem umělé inteligence, technologickými změnami a transformací mediálního prostředí. 

Anna O’Connor přinesla pohled nové generace

connor fibep
Anna O´Connor v panelové diskuzi WMIC 2025

Další zástupkyní NEWTON Media na kongresu byla Anna O’Connor, která byla součástí panelu Decoding Tomorrow: Next Gen’s Take on Media Intelligence.

Spolu s Philipem Stainovem (pressrelations) a Amritou Sidhu (Medianet) nabídla perspektivu nastupující generace profesionálů, kteří redefinují podobu media intelligence pro příští dekády. 

„Účast na kongresu FIBEP je pro nás jasným potvrzením, jak velký význam přikládáme mezinárodním kontaktům a členství v profesních sdruženích. Věřím, že právě otevřená výměna zkušeností, best practices a nejnovějších postupů je cestou, jak našim klientům dlouhodobě poskytovat ty nejlepší služby,“ říká Magdalena Horánska.  

 

Magdalena Horánska na závěr letošního ročníku oznámila, že příští ročník WMIC se bude konat v Japonsku, kde zástupci NEWTON Media opět nebudou chybět!

wmic_fibep_spol_nm
Anna O´Connor, Lucie Geislerová a Magdalena Horánska na konferenci WMIC 2025

O asociaci FIBEP

FIBEP už více než sedmdesát let propojuje společnosti z oblasti mediálního monitoringu, analýz a media intelligence. Sdružuje přes stovku členů z celého světa a představuje jedinečnou platformu pro sdílení zkušeností, inovací a nejnovějších trendů v oboru. NEWTON Media je členem FIBEP od roku 2003.

Jak probíhala konference WMIC 2025 se podívejte ve fotogalerii.

Lucie_wmic_2025
anna_wmic_2025
Magda_wmic_2025
wmic_25_nalodi
magda_fibep_wmic

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!