„Doba podcastová“. Kdo z volebních lídrů dominuje v podcastech?

blog lidri
Podcasty se během posledních několika let staly nejen zdrojem zábavy, ale i významným komunikačním kanálem, který formuje veřejnou debatu. Podle některých komentátorů dokonce podcasty ovlivnily i průběh amerických prezidentských voleb. Označení „doba podcastová“ tak nezní přehnaně.

Již delší dobu patří podcasty k monitorovaným zdrojům v NewtonOne nové generace. Zachycené zmínky jsou součástí pravidelného monitoringu médiímediálních analýz. Rostoucí vliv podcastů pozorujeme v NEWTON Media i v předvolebním období. Nejde jen o trend pro tvůrce a byznys, ale také jako nové „bojiště“ pro politiky. Ukazuje se, že kandidáti využívají podcasty ve svých mediálních strategiích, jelikož prostřednictvím podcastů oslovují jiný druh publika a mohou dostávat více prostoru než v tradičních médiích. A proto jsme se rozhodli změřit, o kterých politicích podcasteři nejčastěji mluví.

Jak jsme měřili?

Vybrali jsme podle nás nejzajímavější převážně na politiku zaměřené podcasty a porovnali počet dílů jednotlivých podcastů, které volební lídry zmínily. Cílem nebylo hodnotit obsah ani sentiment, ale čistě četnost zmínek, tedy kdo je v podcastové debatě nejvíc přítomný. 

Jaké jsou průběžné výsledky?

Průběžným vítězem našeho žebříčku se stal Andrej Babiš, opoziční lídr a zároveň  často diskutovaná osobnost české politiky. Na druhém místě se umístil premiér a jihomoravský lídr SPOLU Petr Fiala. Tato dvojice jasně dominuje podcastovým debatám. S výraznějším odstupem za nimi se do první pětice „probojovali“: 

  • Tomio Okamura (SPD) 
  • Vít Rakušan (STAN) 
  • Zbyněk Stanjura (SPOLU) 
blog_lidri_3
Žebříček TOP 10 zmiňovaných politických lídrů ve vybraných 12 podcastech zaměřených převážně na politiku za období 1. 6. – 11. 9. 2025.

Následovali je Alena Schillerová (ANO), Karel Havlíček (ANO), Kateřina Konečná (KSČM), Filip Turek (Motoristé), Jana Maláčová (SOCDEM), dále Eva Decroix (SPOLU), Zdeněk Hřib (Piráti), Petr Macinka (Motoristé), Ivan Bartoš (Piráti) a Daniel Sterzik (Stačilo!). 

Podcasty jsou na vzestupu, jejich nabídka se neustále rozšiřuje. Z původně okrajového formátu se stalo médium, které má pevné místo v každodenní spotřebě obsahu. A stále častěji se v nich otevírá i politika. Zároveň ale platí, že větší přítomnost v podcastech automaticky neznamená větší podporu voličů. Nebo myslíte, že právě „doba podcastová“ může výrazně ovlivnit výsledek voleb? 

Další průběh podcastové medializace budeme před volbami nadále sledovat a aktualizované žebříčky zveřejňovat. 

Čtěte také

panelová debata
Blog

Mediální obraz vzdělávání: srovnatelné s automobilovým průmyslem, dvojnásobek oproti energetice

10. září 2025 se v pražském AFI City Tower uskutečnila konference „Inovace a inspirace ve vzdělávání“, kterou pořádala Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Setkání přineslo inspirativní pohledy na to, jak firmy, neziskové organizace a další aktéři posouvají kvalitu vzdělávání v Česku – od školních lavic až po celoživotní učení.

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

telefon kresba

Jdeme na to!