Oborové novinky: Poznatky z AMEC Measurement Month

AMEC Ai
Nezanedbáváme své vzdělávání ani na chvíli! I letos jsme se zúčastnili virtuální události s názvem AMEC Measurement Month, která každoročně během měsíce listopadu přináší sérii přednášek, webinářů a diskuzí na témata, která aktuálně hýbou světem media intelligence.

AMEC je mezinárodní organizace sdružující firmyexperty zabývající se monitoringem médií a media intelligence, jejíž jsme hrdými členy. I letos jsme se proto zúčastnili celé řady inspirativních a informativních webinářů v rámci listopadového Measurement Month. O našich poznatcích z nich jsme vás průběžně informovali na našem LinkedInu , ale informace shrnujeme také do textu níže.  

Co nás nejvíce zaujalo v souvislosti s využitím AI nejenom pro media intelligence?

  1. Umělá inteligence by se měla využívat k řešení problémů, které sama vytváří nebo pomáhá vytvářet – především se jedná o různé deepfakes, kyberútoky a dezinformace. 
  2. AI bychom mohli a měli používat k tvorbě krizových scénářů a simulací, na kterých si můžeme krizovou komunikaci vyzkoušet. 
  3. Ve využívání AI je prostor pro větší kreativitu a vynalézavost. Ti, kteří AI zneužívají, to dělají, ale my ostatní zatím moc ne. 
  4. V krizových scénářích bychom neměli považovat za samozřejmý přístup ke komunikačním nástrojům a k internetu, tedy k emailu, webu, sociálním sítím. Pro útočníky je snadné vyřadit je z provozu. 
  5. Komunikační strategie by měla být cyklická, ne přímočará. Každý bod bychom měli zpětně přehodnocovat, k čemuž můžeme využít AI pro vymyšlení všech možných „what ifs“ a scénářů, které by nás samotné nenapadly.  
  6. U AI především platí: garbage in = garbage out. Kvalita dat je základ dobré analýzy médií.  
  7. Hlavně v sociálních médiích existuje velké množství příspěvků generovaných boty, ne lidmi. Zaměřme se na to, co je lidské. 
  8. Velké generativní AI modely jako ChatGPT jsou v analýze médií úžasným pomocníkem, nicméně nezapomínejme na vlastní technologie a modely pro zkoumání dat. 
  9. Instantní vyhodnocení jsou v této době čím dál víc zásadní, protože klient se potřebuje velice rychle orientovat a upravovat na základě získaných dat svou komunikaci. 
  10. Generativní AI se už trvale zapsala do analýz a media intelligence a klienti očekávají, že se významně propíše i do reportingu. 

Jaké další myšlenky nás zaujaly?

  1. ESG je jádrem byznysu, neexistuje jako něco navíc vedle něj. Jedná se o komplexní záležitost; jde o celkovou proměnu byznysové strategie, nejen úzce vymezenou část jako je např. změna na ekologičtější plastové obaly výrobků. V této souvislosti je důležité si dávat pozor na tzv. greenwashing. 
  2. Při tvorbě strategií je důležité přemýšlet o propojení sustainability – risks – profitability. Firmy by měly zhodnotit svou ESG pozici komplexně a uvědomit si, jaká je jejich současná pozice, kam směřují a jaká jsou jejich rizika a příležitosti. 
  3. Social listening je důležitý pro pochopení preferencí klientů a pro případné úpravy marketingové strategie, pokud by se ukázalo, že komunikační plány nefungují tak, jak se očekávalo. Umělá inteligence je už dnes využívána pro tvorbu shrnutí ze zaznamenaných zmínek, což může výrazně usnadnit práci marketingových specialistů. 

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!