Značky zbrojí na festivalovou sezónu

rfp

Z průzkumu Target Media trading, který české veřejnosti zprostředkovala agentura Amden, vyplývá, že téměř polovina účastníků festivalů je považuje za vzrušující akce a jsou tak jako cílová skupina mnohem otevřenější.

Foto: Značka Božkov na Rock for People Zdroj: Smart Communication

To by mohly ocenit společnosti, které do komunikace na festivalech investují. Pozitivní emoce zlepšují vnímání značky – z dvou tisíc respondentů si 40 % myslí, že se u nich vyvinul pozitivní vztah ke značkám, které inzerují na festivalech. Největší komunikační potenciál mají podle stejného výzkumu na festivalech alkoholické nápoje a podobně ovlivnitelnou oblastí jsou také módní značky. Až 41 % respondentů si myslí, že reklama na festivalech zafunguje. Do festivalů investují i jiné segmenty jako banky, automobilky nebo pojišťovny. Podle průzkumu ale existují i značky, které respondenti označili za nevhodné pro festival -  mezi nimi luxusní spodní prádlo nebo typicky indoorové produkty jako je např. konzole Xbox.

Pozitivní prostředí festivalů láká značky a marketingová oddělení různých společností. Jak se ale praví v závěru citovaného výzkumu, chcete-li opravdu získat cílové publikum na svou stranu, je třeba o něm přemýšlet a dát mu svým vhodně mířeným marketingem skutečnou hodnotu. Proto jsme oslovili zástupce tří tuzemských festivalů – jak masivních akcí jako je Rock for People nebo Colours of Ostrava, tak žánrově vyhraněnějších Mighty Sounds – s otázkou, jak se změnilo složení partnerů oproti loňským ročníkům.

Colours of Ostrava už jedenáct let podporuje Česká spořitelna

Marketingový manažer Colours of Ostrava Jindřich Vaněk potvrdil dlouhotrvající, už jedenáct let fungující partnerství jeho festivalu s Českou spořitelnou. „Ano, Česká spořitelna zůstává generálním  partnerem a i další hlavní partneři – ArcelorMittal Ostrava, Agrofert, Vítkovice – Machinery Group a Skupina ČEZ – jsou stejní jako v předchozím roce. Nadále s námi zůstávají produktoví partneři – značky Radegast, Kofola a Semtex,“ uvedl Vaněk.

Oproti roku 2013 ale došlo u Colours of Ostrava i k několika změnám – nově se partnery festivalu staly značky Avon, Mall.cz, Amundsen a společnost České aerolinie. Na druhou stranu letos nepokračuje ve spolupráci společnost T-Mobile. „T-Mobile se účastnil pouze loňského ročníku. Důvodem jsou podle jejich sdělení vnitřní důvody firmy, spolupráci hodnotí jako vynikající,“ vysvětlil postup operátora Vaněk. Forma sponzorské prezentace by podle něj měla odpovídat uvolněné a pohodové náladě festivalu. Vítané jsou různé služby a doplňky, které zpříjemňují pobyt na festivalu. Nefunguje snaha vytvářet v rámci festivalu vlastní program v partnerských zónách,“ doplňuje Vaněk.

Hlavním sponzorem Rock for People zůstává Staropramen

Ředitel festivalu Rock for People Michal Thomes potvrdil, že na pozici generálního partnera zůstává pivovar Staropramen a dokonce dochází k rozšíření spolupráce. „Ačkoliv jsme měli jiné nabídky, tohoto spojenectví si velmi vážíme, protože nám umožňuje realizovat servis pro návštěvníky a další aktivity na úrovni západoevropských festivalů. RfP je součástí komunikace Staropramenu a obráceně – společně naplňujeme heslo Jedno nás spojuje … hudba i Rock for People,“ pochvaluje si spolupráci Thomes a dodává: „Mimochodem – v oblasti nealka jsme se rozhodli odklonit od varianty jednoho výlučného partnera s mnoha omezeními a limity a připravujeme portfolio, v němž si každý najde to své.“

V letošním roce se z rozhodnutí centrály z festivalů stáhl Google, v případě Rock for People jej nahradila společnost ZOOT. Podle Thomese vycítila ideální spojení kvalitní a trendy módy se showcase linií, v rámci které festival přiváží na dvě desítky skvělých kapel, které mají našlápnuto hodně vysoko v showbyznysu. Thomes také registruje větší zájem o promoakce přímo na festivalu. „Vybíráme ty s přidanou hodnotou pro naše návštěvníky. Vloni například výborně zafungoval stánek firmy Curaprox, která lidi učila, jak si správně čistit zuby,“ vzpomíná Thomes. Prvotní obavy byly rozptýleny po pár hodinách a jejich stánek v rámci stanového města byl prý v permanenci celý festival. „Totéž lze říci o Zanussi Pointu, kde si lidé mohou uskladnit nebo ohřát potraviny. Letos podobných nabídek určitě přibude,“ slibuje Thomes.

Pro Rock for People jsou dlouhodobá partnerství klíčová. „Ať se jedná o naše velké partnery – Staropramen, T-Mobile, Božkov či Camel – nebo o např. produktové – Enapo, České dráhy, HP, Ekokom apod. – u všech je vidět, jak v čase dokáží ze spojení s Rock for People dostat větší hodnotu,“ dodává Thomes. Festival dostává každý rok nabídky na nová partnerství. Částečně z kategorií, kde již dlouhodobého partnera má (jako jsou nápoje nebo telekomunikace), kde s díky odmítá, a částečně z kategorií, kde ještě akce má prostor. „Často jsou to nabídky ad hoc, vycházející z aktuálních kampaní značek. Zde se ale nepotkáváme v pohledu na hodnotu,“ vysvětluje Thomes. I festivalový marketing sám aktivně hledá další partnery (například v kategorii finance nebo automobily), ale vždy navrhuje dlouhodobý koncept. Jedině tak má oboustranná investice do partnerství smysl.

I Mighty Sounds sází na víceleté partnerství

Podle pořadatele festivalu Mighty Sounds Marka Vohralíka pokračuje letošní ročník ve spolupráci se čtyřmi stávajícími partnery – tedy hlavním partnerem, kterým je Budějovický Budvar, a společnostmi Philip Morris, Monster Energy a St. Nicolaus Vodka. „Obecně zájem ze strany sponzorů vzrostl, což je dáno především nárůstem počtu návštěvníků v minulých letech a zároveň rozsáhlou kampaní festivalu, která pro ročník 2014 začala poměrně brzo,“ doplnil Vohralík.

Podle něj pro letošní rok žádné výraznější změny nenastaly. „Strategická partnerství pokračují i nadále, tyto spolupráce se snažíme navazovat s víceletou perspektivou, což přináší oběma stranám větší možnosti,“ vysvětlil Vohralík. Pro rok 2014 došlo podle něj pouze ke dvěma změnám na středních partnerských pozicích. Je zřejmé, že největší festivalový boom už má Česká republika za sebou – mapa jednotlivých akcí se pročistila a na scéně zůstávají jen vyzkoušené a ověřené značky, kterým pochopitelně důvěřují i tradiční zadavatelé. A na jaké festivaly se chystáte vy?

Jan Brychta
autor je redaktorem týdeníku Marketing&Media

Čtěte také

fm 25 elita
Blog

NEWTON Media na Forum Media: přichází nová éra měření PR

Forum Media letos završilo svůj 25. ročník a opět potvrdilo, že je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Konference nabídla více než 70 špičkových expertů ze všech oblastí profesionální komunikace z celého světa sdílelo to nejnovější z oboru strategické komunikace. Zástupci NEWTON Media byli hrdou součástí pestrého programu v O2 universum.

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

telefon kresba

Jdeme na to!