Jak vypadalo finále druhého kola v první přímé volbě prezidenta?

00 uvodni 2013 01 25 2

Jak vypadaly titulní strany českých deníků před deseti lety, kdy jsme se rozhodovali mezi Milošem Zemanem a Karlem Schwarzenbergem? Kampaň byla ve finále také vyhrocená, i když jiným způsobem a ne tak výrazně jako dnes. A ukázalo se, že i když jsou titulní strany nejvíce viditelnou částí novin, tak nakonec se více mluvilo o tom, co vyšlo uvnitř jednoho z deníků…

.@mfdnes dala na titulní stranu oba kandidáty. Z hlediska vizuálu tak byla neutrální. Proti volbě Miloše Zemana se však tehdy v komentáři vyjádřil šéfredaktor Robert Čásenský.

Ještě silněji než v prvním kole se za Karla Schwarzenberga postavily @hospodarky. V rámci jednotlivých deníků to byla tehdy jednoznačně nejsilnější vizuální podpora.

V duchu prvního kola pokračovaly i Lidové noviny, které rovněž výrazně preferovaly Karla Schwarzenberga, a to jak zvolenou fotkou, tak textem.

Právo otisklo společnou fotku kandidátů z předvolební debaty a připomnělo jedno z nejkontroverznějších témat –  Benešovy dekrety. Diskuse kolem nich tehdy hrála významnou roli a mnozí z komentátorů se dodnes domnívají, že do značné míry stála za Schwarzenbergovým neúspěchem.
Titulní strana Blesku nedala prezidentské volbě tolik prostoru. Nicméně už na ní vyšla inzerce zdůrazňující to, že Fischer a Franz (neúspěšní kandidáti z prvního kola) volí Zemana. Mnohem větší kontroverze však vzbudilo to, co bylo na dalších stranách…
Uvnitř nejčtenějšího českého deníku našli před deseti lety čtenáři dva výrazné inzeráty, které pomohly Miloši Zemanovi. Především ten, který očerňoval Karla Schwarzenberga se téměř ihned stal předmětem mnoha diskusí a dokonce i soudního sporu.

Bez preference vyšly regionální Deníky (jako příklad uvádíme titulní stranu Pražského deníku). Oba kandidáti měli stejný prostor a na titulce stálo „Je to i na vás, Pražané!“

Rovněž bez preference vyšel deník Metro.

Zatímco ostatní tituly se v rámci prezidentské volby věnovaly souboji Schwarzenberg VS Zeman, deník E15 téma nějak výrazně neakcentoval. Na titulní straně se nicméně zaměřil na jiné téma – konkrétně na obsazení postu kancléře.

Čtěte také

JB
Blog

Rok 2024: Ohlédnutí Jany Barákové

Milí klienti, partneři a kolegové,  leden je pro mne, a nejspíš i pro většinu z vás, symbolem nového začátku. Nový diář, nový fiskální rok, nové plány, nová předsevzetí. Je to čas

obrázek (9)
Blog

Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

Public relations (PR) hrají klíčovou roli při budování pozitivního obrazu značky – ať už jde o jednotlivce, firmy nebo instituce. Utvářejí vztahy s veřejností s cílem zlepšit vnímání dané značky u cílové skupiny. V dnešní době však PR specialisté nemusí všechno zvládat sami – existuje celá řada nástrojů, které jim mohou práci výrazně usnadnit. Pojďme se na ně společně podívat!

BLOG Mediální shrnutí roku
Blog

#newtoninsights: TOP 5 zpráv roku 2024

Začátek nového roku vždy přináší jedinečnou příležitost zpomalit, ohlédnout se a zhodnotit uplynulých dvanáct měsíců. Je to čas bilancování – chvíle, kdy si připomínáme klíčové momenty, úspěchy i výzvy, které nás provázely. A nejinak je tomu i v případě zpráv a událostí, které proběhly v mediálním prostoru.

BLOG Car of the Year
Blog

Car of the Year 2025: Porovnání mediálních dat 3 finalistů

Prestižní anketa Car of the Year je zpět a s ní i dlouho očekávaný seznam sedmi finalistů pro rok 2025. Který model se stane králem automobilového světa?

Podívali jsme se blíže na mediální data 3 nominovaných finalistů, abychom podle vlastní sady kritérií určili, které z aut získá nejvíce bodů.

BLOG ISAAC
Blog

Představujeme Vám Isaaca® – AI asistenta nové generace

Stejně jako Isaac Newton přispěl svými objevy k vědecké revoluci, i my v Newton Media měníme způsob práce
s mediálními daty díky nejmodernějším technologiím.
Naším cílem je přinášet inovace
a posouvat hranice, a proto přicházíme s revolučním řešením na českém trhu – s Vaším novým parťákem pro analýzu dat: Isaacem.

telefon kresba

Jdeme na to!