Jak vypadalo finále druhého kola v první přímé volbě prezidenta?

00 uvodni 2013 01 25 2

Jak vypadaly titulní strany českých deníků před deseti lety, kdy jsme se rozhodovali mezi Milošem Zemanem a Karlem Schwarzenbergem? Kampaň byla ve finále také vyhrocená, i když jiným způsobem a ne tak výrazně jako dnes. A ukázalo se, že i když jsou titulní strany nejvíce viditelnou částí novin, tak nakonec se více mluvilo o tom, co vyšlo uvnitř jednoho z deníků…

.@mfdnes dala na titulní stranu oba kandidáty. Z hlediska vizuálu tak byla neutrální. Proti volbě Miloše Zemana se však tehdy v komentáři vyjádřil šéfredaktor Robert Čásenský.

Ještě silněji než v prvním kole se za Karla Schwarzenberga postavily @hospodarky. V rámci jednotlivých deníků to byla tehdy jednoznačně nejsilnější vizuální podpora.

V duchu prvního kola pokračovaly i Lidové noviny, které rovněž výrazně preferovaly Karla Schwarzenberga, a to jak zvolenou fotkou, tak textem.

Právo otisklo společnou fotku kandidátů z předvolební debaty a připomnělo jedno z nejkontroverznějších témat –  Benešovy dekrety. Diskuse kolem nich tehdy hrála významnou roli a mnozí z komentátorů se dodnes domnívají, že do značné míry stála za Schwarzenbergovým neúspěchem.
Titulní strana Blesku nedala prezidentské volbě tolik prostoru. Nicméně už na ní vyšla inzerce zdůrazňující to, že Fischer a Franz (neúspěšní kandidáti z prvního kola) volí Zemana. Mnohem větší kontroverze však vzbudilo to, co bylo na dalších stranách…
Uvnitř nejčtenějšího českého deníku našli před deseti lety čtenáři dva výrazné inzeráty, které pomohly Miloši Zemanovi. Především ten, který očerňoval Karla Schwarzenberga se téměř ihned stal předmětem mnoha diskusí a dokonce i soudního sporu.

Bez preference vyšly regionální Deníky (jako příklad uvádíme titulní stranu Pražského deníku). Oba kandidáti měli stejný prostor a na titulce stálo „Je to i na vás, Pražané!“

Rovněž bez preference vyšel deník Metro.

Zatímco ostatní tituly se v rámci prezidentské volby věnovaly souboji Schwarzenberg VS Zeman, deník E15 téma nějak výrazně neakcentoval. Na titulní straně se nicméně zaměřil na jiné téma – konkrétně na obsazení postu kancléře.

Čtěte také

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

event_summer
Blog

Letní sezóna v plném proudu: Jak mít přehled o medializaci vaší akce bez starostí

Léto je sice pro některé obdobím odpočinku, ale jiným právě začíná hlavní sezóna. Pro pořadatele festivalů, kulturních a sportovních akcí, ale například i zoo a aquaparky právě začíná vrchol sezony. Pokud i pro vaši práci nastává ta nejdůležitější část roku, pak jsme tady pro vás – pohlídáme vaše mediální data, abyste měli v létě o starost méně.

auto prepisy blog
Blog

Automatické přepisy během chvíle: nově v N1NG

Naše aplikace NewtonOne NG pro správu monitoringu médií se neustále vyvíjí – a teď přichází s funkcí, která výrazně zjednoduší práci všem, kdo pracují se zvukovými záznamy nebo videi. Nově najdete v platformě modul Automatické přepisy.

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

telefon kresba

Jdeme na to!