Projekt TA ČR končí, web Infomore.cz bude fungovat dál

02 4

Posledními analýzami se po roce a půl završil projekt COVID-19 infodemie, který zvítězil ve čtvrté výzvě Programu Éta Technologické agentury ČR. Vyhledávaný web Infomore.cz, který je společným dílem Fakulty sociálních věd UK, Lékařské fakulty MU v Brně a společnosti NEWTON Media, ale bude pokračovat i nadále.

Rok a půl sledovali analytici mediální pokrytí epidemie onemocnění COVID-19 a poukazovali na dobrou i špatnou praxi v šíření informací k pandemii. Analýzy měly silný mediální ohlas a patřily po slovníku pojmů k nejnavštěvovanějším stránkám projektu. V jedné ze závěrečných zmapovaly Alice Němcová Tejkalová, Victoria Nainová a Veronika Macková z FSV UK, jakým způsobem byla již v období 17. 11. 2021 – 31. 1. 2022 na facebookových profilech odpůrců očkování propojena tato agenda s proruskou a protizápadní propagandou. „Analyzovaly jsme příspěvky ještě před vypuknutím války a překvapilo nás, jak intenzivně je ve směsi xenofobního, šovinistického a homofobního obsahu zastoupen narativ, že kdokoliv proti vakcíně je ochránce svobody a jeho největším hrdinou v tomto ohledu je Vladimir Putin,“ popisuje Němcová Tejkalová a dodává: „Úplně mimo rámec našeho chápání pak bylo, že vedle koláží se svalnatým Putinem byly neméně oslavovány citáty Karla Kryla o svobodě a hrdosti, které ale byly ve skutečnosti reakcemi na sovětskou okupaci Československa.“

Web Infomore.cz v roce 2021 vyhrál v celosvětové soutěži mediálních analytiků AMEC Awards kategorii zaměřenou na efektivní plánování, výzkum a evaluaci komunikace. „V průběhu roku a půl existence se web stal znalostní doménou infodemiologického managementu, jež může přispět k vyrovnání se s následky infodemie při budoucích zdravotních krizích v ČR,“ popisuje hlavní řešitel projektu Václav Moravec, kterého ohlas překvapil: „Zájem o výstupy našeho projektu potvrzuje značné množství citací dílčích výzkumů a analýz, které interdisciplinární tým projektu realizoval. Po pravdě, s takovým ohlasem jsem při psaní projektu nepočítal. V polovině roku by měla vyjít souhrnná monografie, která se, doufejme, stane vítanou pomůckou mediálních a medicínských profesionálů.“

Projekt byl obohacující i pro NEWTON Media: „Byla pro nás velmi zajímavá a podnětná společná práce s odborníky, se kterými běžně nespolupracujeme. Ověřili jsme si také, jak důležitá je pro novináře zpětná vazba, kterou můžeme nabídnout našimi mediálními analýzami. V neposlední řadě jsme se výrazně posunuli ve využívání nástrojů umělé inteligence,“ vysvětluje majitel Petr Herian. O další provoz Infomore.cz, který zatím dosáhl na odborný web velmi slušných téměř 54 000 shlédnutých stránek skoro 17 400 unikátními uživateli, se postará dosud největší výzkumný projekt týmu Václava Moravce CEDMO (Central European Media Observatory).

Čtěte také

šerm (2)
Blog

Do zbraně! Newton zahajuje spolupráci s Českým šermířským svazem

Spojujeme síly s Českým šermířským svazem, prestižní národní sportovní organizací, která se pyšní bohatou historií a řadou úspěchů na mezinárodní scéně. Partnerství přinese inovativní přístupy v oblasti mediálního monitoringu a strategického plánování, které pomohou šermířům efektivněji řídit svou mediální prezentaci a optimalizovat své sportovní aktivity. Společně tak budeme podporovat jak profesionální růst špičkových sportovců, tak i rozvoj mladých talentů.

search
Blog

Funkce vyhledávání: Jak dostat maximum informací z NewtonOne nové generace

I když se snažíme, aby byla práce s naší aplikací NewtonOne nové generace co nejjednodušší, občas se stane, že její uživatelé potřebují poradit. Dnes se proto společně blíže podíváme na zřejmě nejvyužívanější funkci aplikace, a tou je funkce vyhledávání. V tomto článku Vám poradíme, jak s vyhledáváním co nejefektivněji pracovat, abyste z NewtonOne nové generace získali maximum užitečných informací s co nejvyšším přínosem pro Vaši práci. Tak jdeme na to!

Obr koláž titulky
Blog

ESG v médiích: případ olympijských her

Koncept ESG je v posledních letech v médiích skloňován stále častěji. Oproti roku 2019, kdy se v českých médiích termín teprve pomalu představoval, narostlo finanční zhodnocení medializace (tzv. AVE) u zkratky ESG v roce 2023 až na neuvěřitelných 700 mil. Kč. Tento obrovský nárůst publicity je výsledkem nově vzniklé povinnosti firem reportovat podle CSRD směrnice (Corporate Sustainability Reporting Directive), ale také rostoucího zájmu koncových zákazníků, pro které se ESG stává atraktivním tématem.

Proč váš startup potřebuje monitoring médií
Blog

4 důvody, proč Váš startup potřebuje monitoring médií 

Když vstupujete na trh s novou firmou, je tady hned několik kroků, které musíte podniknout. Kromě samotných úkonů, které musíte udělat, aby Vaše firma mohla vůbec začít fungovat, byste se měli zaměřit i na propagaci své práce. Ale jak to udělat, abyste získali maximální užitek i bez celého marketingového týmu?  

trendy
Blog

Jak využít trendujících témat pro posílení Vašeho brandu? 

Každý den produkují firmy i jednotlivci nepřeberné množství obsahu s jediným cílem – získat nového zákazníka. Je proto čím dál těžší zaujmout a přitáhnout pozornost čtenáře, o jehož pozornost bojuje hned několik konkurenčních firem. Jak ale dosáhnout toho, aby zrovna Váš obsah vystupoval nad ostatní? Pojďme se na to společně podívat.

Jana Barakova CEO
Blog

Ohlédnutí Jany Barákové: 6 měsíců ve funkci CEO Newton Media

Někomu se půl roku může zdát jako dlouhá doba, ale pro Janu Barákovou vše uběhlo v rychlém tempu. Od ledna 2024, kdy byla jmenována na pozici ředitelky Newton Media, musela totiž čelit nejedné výzvě. Zajímalo nás, jak toto období plné změn vnímá a jak se se svou novou rolí sžila. Sedli jsme si proto společně ke krátkému rozhovoru, který Vám exkluzivně přinášíme na stránkách tohoto blogu.

telefon kresba

Jdeme na to!