Postřehy z Big Data Meetup

06

Big Data: hybná síla ekonomiky nebo jen přechodný trend? Na tuto otázku se pokusili najít odpověď účastníci networkingové akce Big Data Meetup, kterou ve čtvrtek 20. července 2017 pořádali Dataconomy Media ve spolupráci s CreativeDock Praha. Na akci nechyběli naši kolegové ze zahraničního oddělení, takže se s vámi můžeme podělit o pár drobných postřehů.

Setkání zahájili svými prezentacemi tři profesionálové z oboru, poté mezi účastníky započala živá debata. Témata se týkala například datové archivace, využití big data při sledování dlouhodobých změn podnebí, v pojišťovnictví a dalších oblastech. Probíralo se ale i nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů a přístup k regulaci v této oblasti obecně.

04-1.jpg

 

Louise McCluskey ze společnosti Kx Systems mluvila o tom, jak inovativní technologie a BI projekty z Wall Street mohou „urychlit“ svět. Zaujal nás zejména její příklad o využití datových technologií při monitoringu dopravních nehod v New Yorku.

Miroslav Esser se zabývá inovacemi a big data a zároveň je partnerem CreativeDock. Ve své prezentaci odhalil nový systém pojištění vozidel, který je momentálně před spuštěním. Jeho příspěvek vyvolal řadu dotazů mezi diváky. Zajímalo je zejména, jaké další produkty a služby mohou fungovat na podobném principu a jakým způsobem se data sbírají.

Posledním z prezentujících byl Jan Romportl, Chief Data Scientist v O2 CzechRepublic. Ve svém příspěvku upozornil na fakt, že data, která dnes shromažďují telefonní operátoři, mají přesah do mnoha dalších odvětví. Například některé systémy hodnocení úvěrových rizik aktivně pracují s daty z O2.

Děkujeme za vydařenou akci a těšíme se na viděnou na dalším setkání Meetup!

Čtěte také

redesign
Blog

Aplikace NewtonOne NG v novém

Věříme, že každá inovace má smysl jen tehdy, když pomáhá vám – našim uživatelům. A právě proto přicházíme s redesignem aplikace NewtonOne nové generace. Už od úterý 29.4. večer se můžete těšit na mnoho nových funkcí, vylepšené rozhraní a intuitivnější ovládání, které vám usnadní každodenní práci s médiálními daty.

reputacni
Blog

Jak efektivně využít monitoring k reputačnímu managementu

Reputace je dnes jedním z nejcennějších aktiv – ať už jde o firmu, instituci nebo jednotlivce. Stačí jeden kritický článek nebo virální příspěvek na sociálních sítích a roky budovaná pověst může přijít k úhoně. Právě tady hraje klíčovou roli monitoring médií. Umožňuje v reálném čase sledovat, jak vás vnímá veřejnost, a včas zachytit i tu nejmenší známku potenciální krize.

telefon kresba

Jdeme na to!