NEWTON Technologies bude digitalizovat vysílání Rádia TOK FM

Background NTE 2015 1 1

NEWTON Technologies bude partnerem inovativního digitálního projektu „Search the Radio“ Rádia TOK FM. V rámci ročního projektu vznikne řešení umožňující digitalizaci rádiového ob-sahu za použití samoučícího transkripčního systému. Společnost Google vybrala Search the Radio v kategorii prototypových projektů ve čtvrtém kole svého inovačního fondu Digital News Initiative jako jeden ze čtyř v Polsku.

Pořady Rádia TOK FM lze nyní poslouchat online nebo ve formě podcastů na webové stránce www.tokfm.pl či v mobilní aplikaci. Rádio TOK FM využije inteligentní technologie NEWTON Techno-logies pro převod řeči na text za účelem přepisu současných a vybraných archivních audiozáznamů. Ke stávajícím metadatům nyní přibude i kompletní obsah vysílání, ve kterém bude možné nejen číst, ale i hledat prostřednictvím speciálního vyhledávače obsahu.

„Po úspěšných projektech na rozpoznávání a přepis řeči v češtině budeme moci zúročit své zkušenos-ti i v jiném slovanském jazyce. Těší mě, že naše technologie dostala znovu příležitost prokázat své kvality v další digitální výzvě,“ uvedl Petr Herian, CEO společnosti NEWTON Technologies.

„Jsme pozitivně překvapeni, že společnost Google ocenila projekt, který podporuje digitalizaci rozhla-sového podnikání. Text je stále základním ‚jazykem‘ internetu. Úspěch automatického přepisu obsahu z rádia na text započne další fázi vývoje online přítomnosti provozovatelů rozhlasového vysílání,“ říká Adam Fijałkowski, viceprezident Agora Radio Group.

Digitální zpravodajskou iniciativu (Digital News Initiative) vytvořil Google spolu s vydavateli z celé Ev-ropy pro rozvoj kvalitní žurnalistiky za pomoci technologií a inovací. V rámci fondu DNI mohou vydavatelé žádat o spolufinancování inovativních projektů. Ve čtvrtém kole Google rozdělí více než 20 milionů eur mezi tvůrce 102 projektů z 26 evropských zemí. Více informací zde.

O NEWTON Technologies

Společnost NEWTON Technologies, a. s., je lídrem ve vývoji a implementaci technologií převodu řeči do textu pro slovanské jazyky. Vyvíjí řešení pro call centra umožňující převod nahrávek do textu a jeho následnou analytiku. Její technologie jsou otevřené pro implementaci do produktů třetích stran. Přepisovou technologii využívá sester-ská skupina NEWTON Media pro online monitoring televizního a rozhlasového vysílání a vyhledávání ve svém rozsáhlém audiovizuálním archivu. Dodává také profesionální diktovací techniku světových značek Philips a Olympus a nabízí přepis audiovizuálních záznamů na zakázku.

Kontakt pro tisk:

Pavel Barták
E: pavel.bartak@newtontech.cz
M: +420 602 524 871

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!