Newton se stal absolutním vítězem cen TA ČR 2022!

Predavani cen TACR 2022 1

Technologická agentura ČR (TA ČR) je organizační složkou státu, která byla zřízena v roce 2009. Ustavení TA ČR bylo jedním z důležitých implementačních kroků Reformy systému výzkumu, vývoje a inovací. Dne 20. 10. 2022 se v pražském Národním muzeu konal galavečer předávání Cen TA ČR 2022. Pro nás to byla velmi významná událost, protože díky našemu projektu COVID-19 infodemie: AI komunikační platforma potlačující infodemii ve vazbě na novinářskou a mediální etiku jsme se stali absolutním vítězem této soutěže! 

Galavečer předávání Cen Technologické agentury ČR 2022, 20. října 2022, Praha. Laureáti přední řada zleva Petr Herian z Newton media, moderátor Václav Moravec a ředitel ÚZIS Ladislav Dušek.

Cílem našeho projektu bylo snížit míru infodemie nejen ve vztahu ke COVID-19, ale též k dalším budoucím epidemiím, a to za pomoci identifikace vybraných forem zkreslování informací v médiích. Jedná se například o neadekvátní práci novinářů s daty, neadekvátní volbu referenčních příkladů a srovnání nebo nedostatečnou znalost lékařské terminologie. Projekt využívá prvků umělé inteligence, propojení relevantních odborníků a zajištění dostupnosti výsledků odborné i laické veřejnosti prostřednictvím webového portálu.

Ceny TA ČR 2022.

S informační osvětovou ve vítězném projektu, oceněném i v kategorii Governance, pomáhal web www.infomore.cz. Podle hlavního řešitele, redaktora a akademika Václava Moravce, který působí na FSV, počin propojil žurnalistiku, média i zdravotnické statistiky. Pomohla také umělá inteligence. Vědci vytvořili také funkční vzorek algoritmu, který umí zpracovat řádově desítky tisíc textů, kategorizovat je, označkovat i shlukovat podle podobnosti témat. Za projektem stojí také tým vědců z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy (FSV) a experti z Lékařské fakulty Masarykovy univerzity v Brně.

Galavečer předávání Cen Technologické agentury ČR 2022 (20. 10. 2022).

Jsme vděční, že jsme se na tomto projektu mohli podílet a moc děkujeme všem, kteří pro nás hlasovali!

13. 01. 2023

Konečně i do našich rukou doputovala cena Technologická agentura ČR a my se o ni s vámi můžeme podělit. No, není nádherná?

Cenu totiž sdílíme společně s týmem vědců z Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy (FSV) a experty z Lékařská fakulta MU v Brně, se kterými jsme se v říjnu 2022 stali absolutním vítězem cen s projektem COVID-19 infodemie. Ocenění si moc vážíme a je nám ctí, že jsme se na tomto projektu mohli podílet.

Cílem našeho projektu bylo snížit míru infodemie nejen ve vztahu ke COVID-19, ale také k dalším budoucím epidemiím, a to za pomoci identifikace vybraných forem zkreslování informací v médiích.

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!