NEWTON Media již pokrývá 55 zemí a 40 jazyků. V mezinárodním tendru získal další instituci EU.

zahranicni monitoring CZ

Česká společnost NEWTON Media zvítězila v mezinárodním tendru a od prosince bude poskytovat monitorovací služby Evropskému středisku pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC). Jde už o pátou instituci spadající pod Evropskou unii, pro niž bude NEWTON Media zpracovávat denní mezinárodní monitoring médií a mediální analýzy.

V současné době hraje Evropské středisko pro prevenci a kontrolu nemocí významnou roli v souvislosti s pandemií COVID-19. Od jejího vypuknutí monitoruje a hodnotí možná rizika a poskytuje poradenství členským státům a Evropské komisi, kterým tak pomáhá přijmout účinná opatření. Podrobný monitoring zahraničních médií je pro takovou instituci stěžejní. V mezinárodním tendru ECDC na monitoring médií a mediální analýzy nyní zvítězila česká společnost NEWTON Media. Ta uspěla v konkurenci šesti dalších velkých světových monitorovacích společností.

„V takto náročném tendru jsme uspěli hlavně díky schopnosti pokrýt požadované množství zemí, které dokážeme monitorovat spolu s našimi zahraničními pobočkami a mezinárodními partnery. Od prosince budeme ECDC dodávat denní monitoring médií z 35 zemí a ve 24 jazycích,“ popisuje Lucie Geislerová, vedoucí zahraničního monitoringu NEWTON Media. „Monitoring pro ECDC zahrnuje tištěná média, on-line zdroje, zprávy tiskových agentur a specializované zdravotní publikace. Výstupem bude výběr relevantních zpráv a také jejich shrnutí v angličtině. Připravovat budeme také půlroční a roční kvalitativní a kvantitativní analýzy, které dávají komunikačnímu týmu ECDC zpětnou vazbu, nakolik se jejich spolupráce s konkrétními médii promítá do výsledného mediálního obrazu instituce,“ dodává Geislerová.

Kromě ECDC poskytuje NEWTON Media monitoring a mediální analýzy také dalším čtyřem evropským institucím: Evropské komisi, Evropské chemické agentuře (ECHA), Evropské agentuře pro životní prostředí (EEA) a Agentuře pro spolupráci energetických regulačních orgánů (ACER).

Zahraniční monitoring pro komerční společnosti
Kromě evropských institucí připravuje NEWTON Media zahraniční monitoring i pro komerční společnosti. Jednou z nich je Zentiva, pro kterou monitoruje print, on-line, sociální média i odborné zdroje z oboru farmacie a medicíny v 16 zemích a v 15 jazykových mutacích. Analytici NEWTON Media přečtou měsíčně tisíce příspěvků, ze kterých vyberou kolem třetiny relevantních. Sledují KPIs a vyhodnocují komunikační cíle Zentivy a její výsledky. Každý měsíc dodávají klientovi konkrétní příklady, na jejichž základě doporučí zlepšení pro následující období.

Pro Generali pokrývá NEWTON Media celý region střední a východní Evropy, jde o 10 zemí a 11 jazyků. Součástí monitoringu je report s přehledem, jak si vede značka, její konkurence a obecné novinky týkající se témat relevantních pro danou společnost.

„Aktuálně pro naše klienty sledujeme média v 55 zemích a ve 40 jazycích,“ uzavírá Geislerová. 

Kontakt pro média:
Jitka Adamčíková
T: 00420 605 441 267
Jitka.Adamcikova@newtonmedia.cz


NEWTON Media, a. s.
Společnost NEWTON Media je největší středoevropský poskytovatel služeb mediálního monitoringu a analýz s tradicí od roku 1995. Působí v ČR, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Slovinsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a Makedonii. Monitoring a analýzy NEWTON Media pokrývají oblast tradičních médií, internetu a sociálních sítí. Společnost disponuje největším mediálním archivem ve střední Evropě sahajícím do roku 1996. Portfolio služeb s přidanou hodnotou zahrnuje strategické poradenství a návrhy a realizaci doporučení s cílem napomoci klientům posílit jejich konkurenceschopnost. Je členem mezinárodních odborných sdružení FIBEP a AMEC a sdílí mediální obsah s dalšími agenturami z celého světa. Pro více informací navštivte www.newtonmedia.cz

Čtěte také

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

developer_monitoring
Blog

Monitoring médií jako klíčový nástroj pro developery

Realitní trh je dnes vysoce konkurenční prostředí, kde o úspěchu projektu rozhoduje nejen kvalita stavby nebo atraktivita lokality, ale i to, jakou reputaci má developer v očích médií a veřejnosti. Monitoring médií pro developery se tak stává strategickým nástrojem, který pomáhá chránit značku, odhalovat příležitosti a reagovat na hrozby včas.

politix mockup
Blog

Nový portál Politix přináší přehledná politická data

Myšlenka nového portálu vznikla před rokem v jedné českokrumlovské hospodě. U fotbalového zápasu David Pešek a Jan Kysela přemýšleli, proč voliči nemají k dispozici stejné detailní statistiky o politicích, jaké fanoušci znají ze sportu. Z této úvahy se zrodil projekt, který chce být pro politiku tím, čím je Livesport pro sport.

telefon kresba

Jdeme na to!