Nejvíce ohlasů na sítích vyvolal novoroční projev Petra Fialy. Prezident Zeman sklidil kritiku za podporu očkování.

02 4 1

Z novoročních proslovů tří nejvyšších ústavních činitelů vzbudil nejvíce ohlasů v sociálních médiích Petr Fiala. Mezi nejvlivnější kritiky premiérova projevu patřili na sítích Tomio Okamura, Andrej Babiš či Alena Schillerová. Kritické hlasy zazněly rovněž na adresu prezidenta Miloše Zemana, a to překvapivě z řad jeho příznivců, kteří mu vyčítali podporu očkování proti Covid-19. Nejmenšímu zájmu diskutujících se těšil předseda Senátu Miloš Vystrčil. Vyplývá to z analýzy společnosti Newton Media.

Všichni tři nejvyšší ústavní činitelé přednesli národu své vánoční či novoroční projevy. Jako první vystoupil 26. prosince se svým vánočním poselstvím prezident Miloš Zeman, 1. ledna pak krátce po poledni předseda Senátu Miloš Vystrčil a téhož dne ve 20:00 také premiér Petr Fiala. Největší sledovanosti dosáhl premiér, jehož projev jen na ČT 1 vidělo 1,48 mil. diváků.

Fiala také vzbudil ze všech tří ústavních činitelů nejvíce zájmu na sociálních sítích. Jak vyplývá z analýzy společnosti Newton Media, v prvních 24 hodinách po projevu reagovalo na Fialu dvakrát tolik příspěvků než o týden dříve na projev prezidenta republiky. Nejmenšímu zájmu na sítích se naopak těšil předseda Senátu Miloš Vystrčil.

srovnání novoročních projevů

Sentiment neboli srovnání negativního a pozitivního hodnocení komentářů vyznívá u prezidenta, premiéra i předsedy Senátu stejně. U všech tří převažují kritická hodnocení nad pozitivními. Mezi kritiky Petra Fialy měl na sítích největší vliv Tomio Okamura. Ten na vlastní Facebookový profil umístil své vyjádření pro CNN Prima NewsČT24, ve kterých označil Fialův projev za povrchní. Okamurovy odsuzující příspěvky následně sdílelo přes tisíc uživatelů. Hned za Tomiem Okamurou měla na sítích největší dopad kritika Petra Fialy zveřejněná na profilech Andreje BabišeAleny Schillerové.

Překvapivě kritické byly však i komentáře k vánočnímu poselství Miloše Zemana, a to i z řad jeho stoupenců. Ti mu nejčastěji vyčítali podporu povinného očkování proti Covid-19. Naopak pochvalu si vysloužil hlavně za výzvu vládě k odmítnutí tzv. Green Dealu.

Kritika namířená na Miloše Vystrčila se pak týkala spíše jeho obecných politických názorů (např. podpory Tchaj-wanu, o které však nepadla v projevu žádná zmínka). Negativní komentáře vůči Vystrčilovi výrazněji rozvířil Facebookový post Parlamentních listů s informací, že Institut svobody a demokracie vedený Janou Bobošíkovou vyzval krátce po skončení Vystrčilova projevu k jeho odstranění ze Senátu, a to za jeho adoraci Evropské unie.

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!