Jak na komunikační strategii v roce 2025

blog komun strat
Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace...

Nejprve si pojďme vysvětlit, co znamená komunikační strategie a jak se liší od té marketingové. Často totiž bývají zaměňovány.  

Marketingová strategie je vlastně celkový plán toho, jak by firma měla působit na trhu, a to včetně způsobů distribuce produktů, obchodních cílů nebo třeba stanovení cílových skupin.  

Komunikační strategie oproti tomu řeší pouze způsob komunikace vůči cílovým skupinám, ať už se jedná o výběr vhodných komunikačních kanálů, tón a sentiment, slogany a stylistické obraty. Je tedy součástí širší marketingové strategie a má za cíl udržovat určitou představu o firmě mezi cílovou skupinou.  

Komunikační strategie v praxi 

Než začnete plánovat novou strategii, je důležité zjistit, kde přesně se momentálně nacházíte. Nemůžete totiž efektivně plánovat, kam chcete směřovat, pokud neznáte svůj výchozí bod. Prvním krokem by proto vždy měla být analýza současného stavu vaší externí komunikace. A právě v tom vám může monitoring médií výrazně pomoci.

Monitoring médií slouží jako chytrý pomocník, který za vás hlídá veškeré zmínky o vaší firmě nebo tématu, které vás zajímá. Díky tomu získáte přehled v reálném čase, ale také přístup ke zpětným datům v archivu.

 Můžete snadno zjistit, na kterých platformách a kanálech se o vás mluví nejčastěji. Například odhalíte, které sociální sítě nejvíce používají ti, kdo vás zmiňují. Může se třeba stát, že jste až doposud investovali nejvíce z rozpočtu pro sociální sítě na reklamu na Facebooku. Z monitoringu ale vidíte, že největší počet organických zmínek pochází z Instagramu. To vám může napovědět, který z kanálů více preferovat v nové komunikační strategii. 

NewtonOne nové generace zmínky na youtube
NewtonOne nové generace za vás prohledá i YouTube. 

Dále se můžete dozvědět třeba i to, že se o vašem novém produktu mluví na specializovaných blozích nebo YouTube kanálech, ale vy jste dříve tyto možnosti propagace vůbec nezkoumali. Do nové strategie tedy můžete zahrnout i cílenou komunikaci na vybrané influencery, případně s nimi navázat přímou spolupráci.

SMART cíle pro chytřejší plánování

Teď, když máte jasno o současném stavu vaší komunikace, je čas začít plánovat nové cíle. Aby byly skutečně efektivní, měly by být SMART – tedy chytré a dobře definované. 

Zkratka SMART odkazuje na pět klíčových vlastností cíle:
  • Specific: měl by být co nejkonkrétnější. Vyvarujte se obecných cílů.
  • Measurable: měl by být měřitelný. Musí existovat způsoby, jak si ověřit, že cíle bylo dosaženo. Například pomocí analytických nástrojů, podle počtu stažení aplikace nebo třeba množství poptávek získaných přes formulář.
  • Achievable: měl by být dosažitelný. Samozřejmě je v pořádku klást si ambiciózní cíle, nezapomeňte se ale držet nohama na zemi a plánovat to, co je za vaší stávající situace reálně dosažitelné. Berte v potaz rozpočet, časové možnosti i schopnosti vašeho týmu.
  • Relevant: měl by být relevantní, tedy zapadat do širší marketingové strategie a reflektovat vizi, kam chcete svou společnost posunout. 
  • Timely: měl by být omezený určitým časovým úsekem, na jehož konci je možné zhodnotit, zda bylo stanoveného cíle dosaženo, nebo ne.

Insight do cílových skupin

Co vašeho ideálního zákazníka trápí? Co chce a co mu naopak vadí? Získat odpovědi na tyto otázky je k nezaplacení, protože vám pomohou s obsahovým sdělením, se kterým můžete ve své komunikační strategii pracovat.  

Tyto informace můžete získat různými způsoby. Dotazníkovým šetřením, focus skupinami, hloubkovými rozhovory, ale také pomocí monitoringu médií. Ten vám přinese informace v nezkreslené podobě. 

vasky
Slova nejvíce spojována se značkou Vasky v klasických i sociálních  médiích v období od 1. 1. 2024 – 31. 12. 2024.  

Velmi jednoduše se v aplikaci NewtonOne nové generace například dozvíte, jaká slova jsou nejčastěji spojovaná s vaší značkou, což vám může pomoci při vytváření chytlavých sloganů a prodejních textů.

Okamžitá zpětná vazba díky monitoringu 

Představte si, že jste právě spustili novou kampaň. Přirozeně chcete vědět, jak se jí daří a jaké vám přináší výsledky. Kromě jiných analytických nástrojů můžete použít i monitoring médií, který vám dá reálný vhled do pocitů vaší cílové skupiny.  

Nesetkalo se například užití nějakého sloganu nebo obrázku s pozitivním ohlasem? Nevadí, monitoring za vás zachytí i negativní komentáře a vy tak máte okamžitou zpětnou vazbu, kterou můžete do kampaně zapracovat ještě v jejím průběhu a dosáhnout tak lepších výsledků.  

komentare blog (1)
Monitoring médií dokáže zachytit hledané klíčové slovo i v komentářích na sociálních sítích a diskusních fórech.

 

K tvorbě úspěšné komunikační strategie využijte všechny dostupné možnosti: znalosti a dovednosti vašeho týmu i nástroje, které vám mohou usnadnit cestu k cíli. Monitoring médií je jen jedním z nich, ale výsledky, které přináší, mohou udělat rozdíl mezi úspěšnou a neúspěšnou strategií. 

Klíčem je všechny tyto zdroje efektivně zapojit a nasměrovat vaši energii správným směrem. 

 

 

Chcete se dozvědět více? Napište nám své dotazy na help@newtonmedia.eu a my se vám rádi ozveme. 

Čtěte také

Monitoring_Linkedin
Blog

Proč sledovat LinkedIn v rámci mediálního monitoringu 

LinkedIn už dávno není jen online nástěnka pracovních nabídek. Dnes je to živý komunikační kanál, který lze monitorovat a získat tak cenný obsah pro váš monitoring médií. Jak monitorovat obsah LinkedInu a jaké výhody vám to přinese?

klíčová_slova
Blog

Jak vybrat klíčová slova pro efektivní monitoring médií

Nejen velké, ale i menší firmy a startupy potřebují mít přehled o mediálním prostředí, ve kterém se pohybují. Nestačí sledovat jen svou značku nebo produkt. Důležité jsou i širší souvislosti a trendy, které mohou ovlivnit jejich podnikání. V tomto článku si ukážeme, jak vybrat správná klíčová slova, aby byl monitoring médií skutečně efektivní a přinášel vám užitečné informace. Pojďme na to.

dira_na_trhu_blog
Blog

Objevte nové obchodní příležitosti díky monitoringu médií

Máte nápad na podnikání, ale nejste si jistí, jestli vás s ním někdo nepředběhl? Pokud hledáte díru na trhu, která by vám umožnila prorazit s novým produktem nebo službou, existuje několik způsobů, jak ji objevit. Najít nové obchodní příležitosti a být o krok před konkurencí je klíčové, a to nejen pro začínající podnikatele, ale i pro zavedené firmy.

google_alerts_blog
Blog

Google Alerts vs. monitoring médií: vyplatí se placené nástroje? 

Často se nám stává, že se potenciální zákazníci ptají na otázku: Proč bychom si měli platit monitoring médií, když můžeme zdarma využívat vyhledávač nebo rovnou Google Alerts? Nedostaneme z nich stejné výsledky? Jednoduchá odpověď zní: Ne, nedostanete. A v tomto článku vysvětlíme proč.

telefon kresba

Jdeme na to!