Jak na komunikační strategii v roce 2025

blog komun strat
Pokud jste marketér, pak jsou pojmy jako komunikační a marketingová strategie jistě vaším denním chlebem. Pravděpodobně při jejich tvorbě pracujete s řadou tabulek, grafů a analytik. Jak jinak totiž podpořit své nové nápady než pomocí pevných dat, že? Ale napadlo vás někdy využít také informace získané z monitoringu médií? Právě ty totiž mohou být neocenitelným zdrojem inspirace...

Nejprve si pojďme vysvětlit, co znamená komunikační strategie a jak se liší od té marketingové. Často totiž bývají zaměňovány.  

Marketingová strategie je vlastně celkový plán toho, jak by firma měla působit na trhu, a to včetně způsobů distribuce produktů, obchodních cílů nebo třeba stanovení cílových skupin.  

Komunikační strategie oproti tomu řeší pouze způsob komunikace vůči cílovým skupinám, ať už se jedná o výběr vhodných komunikačních kanálů, tón a sentiment, slogany a stylistické obraty. Je tedy součástí širší marketingové strategie a má za cíl udržovat určitou představu o firmě mezi cílovou skupinou.  

Komunikační strategie v praxi 

Než začnete plánovat novou strategii, je důležité zjistit, kde přesně se momentálně nacházíte. Nemůžete totiž efektivně plánovat, kam chcete směřovat, pokud neznáte svůj výchozí bod. Prvním krokem by proto vždy měla být analýza současného stavu vaší externí komunikace. A právě v tom vám může monitoring médií výrazně pomoci.

Monitoring médií slouží jako chytrý pomocník, který za vás hlídá veškeré zmínky o vaší firmě nebo tématu, které vás zajímá. Díky tomu získáte přehled v reálném čase, ale také přístup ke zpětným datům v archivu.

 Můžete snadno zjistit, na kterých platformách a kanálech se o vás mluví nejčastěji. Například odhalíte, které sociální sítě nejvíce používají ti, kdo vás zmiňují. Může se třeba stát, že jste až doposud investovali nejvíce z rozpočtu pro sociální sítě na reklamu na Facebooku. Z monitoringu ale vidíte, že největší počet organických zmínek pochází z Instagramu. To vám může napovědět, který z kanálů více preferovat v nové komunikační strategii. 

NewtonOne nové generace zmínky na youtube
NewtonOne nové generace za vás prohledá i YouTube. 

Dále se můžete dozvědět třeba i to, že se o vašem novém produktu mluví na specializovaných blozích nebo YouTube kanálech, ale vy jste dříve tyto možnosti propagace vůbec nezkoumali. Do nové strategie tedy můžete zahrnout i cílenou komunikaci na vybrané influencery, případně s nimi navázat přímou spolupráci.

SMART cíle pro chytřejší plánování

Teď, když máte jasno o současném stavu vaší komunikace, je čas začít plánovat nové cíle. Aby byly skutečně efektivní, měly by být SMART – tedy chytré a dobře definované. 

Zkratka SMART odkazuje na pět klíčových vlastností cíle:
  • Specific: měl by být co nejkonkrétnější. Vyvarujte se obecných cílů.
  • Measurable: měl by být měřitelný. Musí existovat způsoby, jak si ověřit, že cíle bylo dosaženo. Například pomocí analytických nástrojů, podle počtu stažení aplikace nebo třeba množství poptávek získaných přes formulář.
  • Achievable: měl by být dosažitelný. Samozřejmě je v pořádku klást si ambiciózní cíle, nezapomeňte se ale držet nohama na zemi a plánovat to, co je za vaší stávající situace reálně dosažitelné. Berte v potaz rozpočet, časové možnosti i schopnosti vašeho týmu.
  • Relevant: měl by být relevantní, tedy zapadat do širší marketingové strategie a reflektovat vizi, kam chcete svou společnost posunout. 
  • Timely: měl by být omezený určitým časovým úsekem, na jehož konci je možné zhodnotit, zda bylo stanoveného cíle dosaženo, nebo ne.

Insight do cílových skupin

Co vašeho ideálního zákazníka trápí? Co chce a co mu naopak vadí? Získat odpovědi na tyto otázky je k nezaplacení, protože vám pomohou s obsahovým sdělením, se kterým můžete ve své komunikační strategii pracovat.  

Tyto informace můžete získat různými způsoby. Dotazníkovým šetřením, focus skupinami, hloubkovými rozhovory, ale také pomocí monitoringu médií. Ten vám přinese informace v nezkreslené podobě. 

vasky
Slova nejvíce spojována se značkou Vasky v klasických i sociálních  médiích v období od 1. 1. 2024 – 31. 12. 2024.  

Velmi jednoduše se v aplikaci NewtonOne nové generace například dozvíte, jaká slova jsou nejčastěji spojovaná s vaší značkou, což vám může pomoci při vytváření chytlavých sloganů a prodejních textů.

Okamžitá zpětná vazba díky monitoringu 

Představte si, že jste právě spustili novou kampaň. Přirozeně chcete vědět, jak se jí daří a jaké vám přináší výsledky. Kromě jiných analytických nástrojů můžete použít i monitoring médií, který vám dá reálný vhled do pocitů vaší cílové skupiny.  

Nesetkalo se například užití nějakého sloganu nebo obrázku s pozitivním ohlasem? Nevadí, monitoring za vás zachytí i negativní komentáře a vy tak máte okamžitou zpětnou vazbu, kterou můžete do kampaně zapracovat ještě v jejím průběhu a dosáhnout tak lepších výsledků.  

komentare blog (1)
Monitoring médií dokáže zachytit hledané klíčové slovo i v komentářích na sociálních sítích a diskusních fórech.

 

K tvorbě úspěšné komunikační strategie využijte všechny dostupné možnosti: znalosti a dovednosti vašeho týmu i nástroje, které vám mohou usnadnit cestu k cíli. Monitoring médií je jen jedním z nich, ale výsledky, které přináší, mohou udělat rozdíl mezi úspěšnou a neúspěšnou strategií. 

Klíčem je všechny tyto zdroje efektivně zapojit a nasměrovat vaši energii správným směrem. 

 

 

Chcete se dozvědět více? Napište nám své dotazy na help@newtonmedia.eu a my se vám rádi ozveme. 

Čtěte také

blog lidri
Blog

„Doba podcastová“. Kdo z volebních lídrů dominuje v podcastech?

Podcasty se během posledních několika let staly nejen zdrojem zábavy, ale i významným komunikačním kanálem, který formuje veřejnou debatu. Podle některých komentátorů dokonce podcasty ovlivnily i průběh amerických prezidentských voleb. Označení „doba podcastová“ tak nezní přehnaně.

panelová debata
Blog

Mediální obraz vzdělávání: srovnatelné s automobilovým průmyslem, dvojnásobek oproti energetice

10. září 2025 se v pražském AFI City Tower uskutečnila konference „Inovace a inspirace ve vzdělávání“, kterou pořádala Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Setkání přineslo inspirativní pohledy na to, jak firmy, neziskové organizace a další aktéři posouvají kvalitu vzdělávání v Česku – od školních lavic až po celoživotní učení.

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

telefon kresba

Jdeme na to!