Jak MS v hokeji zvedlo zájem o Ostravu a Prahu v zahraničních médiích?

obrázek

Jen máloco dokáže zvednout publicitu města tak, jako probíhající šampionát národního sportu. Ať už je ten sport jakýkoliv pro různé státy. Pro nás Čechy je to bezesporu hokej, ale vnímají to stejně tak i v zahraničí? 

To nás zajímalo, proto jsme se podívali do naší aplikace NewtonOne nové generace. Během pár jednoduchých kliků jsme zjistili, jak moc se (a jestli vůbec) zvedla publicita Prahy a Ostravy v zahraničních médiích během mistrovství světa v ledním hokeji, které tato města hostila v období od 10. do 26. května 2024. 

Mediální data nade vší pochybnost potvrdila naše tušení. Například v případě Ostravy se oproti loňskému květnu dramaticky zvýšil počet mediálních výstupů z pouhé tisícovky na téměř 13 tisíc. To je nárůst publicity až 14x oproti stejnému období v roce 2023. A navíc jsme mohli vidět, že celých 90 % zahraničních výstupů o Ostravě se týkalo ledního hokeje. 

obrázek (1)

Oproti tomu publicita Prahy ve sledovaném období hokejového šampionátu vzrostla “jen” o 13 % na celkových 23 580 mediálních výstupů oproti květnu 2023. Zde ale musíme dodat, že v té době publicitě Prahy výrazně pomáhaly zmínky o blížícím se finále fotbalové konferenční ligy. Praha tedy měla jinou akci, která “táhla” pozornost zahraničních médií, což Ostrava ne. 

Z našich dat tedy můžeme vyvodit, že šampionáty podobného typu mohou někdy i dramaticky zvýšit zájem zahraničních médií o naše města. My tedy říkáme, čím více jich bude, tím lépe! 

Čtěte také

1x2
Blog

Sportovci vs. média

Kdo vyjde z mediálního klání jako vítěz?

Rok 2024 je skutečně nabitý sportovními událostmi. Sotva jsme se vzpamatovali z nezapomenutelného hokejového šampionátu, hned tu máme fotbalové EURO. A další velký sportovní svátek začíná zanedlouho ve Francii…

A business woman reading newspaper while working in the office
Blog

Úvod do monitoringu médií: Jak sledování médií může změnit vaše podnikání

V dnešním digitálně propojeném světě je monitoring médií nezbytným nástrojem pro každého, kdo chce účinně spravovat svou značku a vztahy s veřejností. Nezáleží na tom, zda jste malá start-up firma nebo velká nadnárodní korporace; sledování toho, co se o vás říká v médiích, může mít obrovský dopad na vaši firemní strategii a veřejný obraz.

telefon kresba

Jdeme na to!