ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

esg_report
Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

Podle našeho článku ESG v médiích: případ olympijských her, dosáhla medializace spojená s tímto termínem v českých médiích v roce 2023 finančního zhodnocení 700 mil. Kč. To je úctyhodný výkon s ohledem na fakt, že se tato zkratka v českém mediálním prostoru začala představovat teprve v roce 2019.  

Velkou roli v tomto velkém nárůstu počtu zmínek má bezesporu deklarovaná povinnost firem reportovat podle CSRD směrnice (Corporate Sustainability Reporting Directive). Ta firmám v Evropské unii ukládá sledovat a vykazovat dopad svého podnikání na životní prostředí a společnost. I když se původní okruh podniků, které měly povinně vypracovávat ESG report o udržitelnosti v posledních měsících poměrně výrazně snížil, i nadále se tato povinnost bude týkat celé řady z nich.  

Ať už jste firma, které se nutnost reportovat týká, nebo ne, pravdou je, že tematika udržitelnosti, životního prostředí a společenské odpovědnosti se těší velké odezvě mezi veřejností. Toho si je vědoma i celá řada institucí, jejichž komunikaci jsme v rámci ESG monitoringu sledovali již dříve. O tom, co jsme zjistili, se můžete dočíst v článku ESG propagují v médiích nejvíce banky, ČEZ a auditoři.  

CSRD
Obr. 1: Mediální zmínky směrnice CSRD vybrané z aplikace NewtonOne nové generace

ESG Media Index: detailní vhled do vaší komunikace

Jak ale takovou komunikaci měřit? Není to vůbec snadné, do hry totiž vstupuje celá řada faktorů, které ji více či méně ovlivňují. Frekvence ESG sdělení, sledovanost média, sentiment, unikátnost sdělení nebo jeho rozsah – to vše hraje roli. Proto společnost NEWTON Media vyvinula svůj vlastní ESG Media Index, který pomocí číselné hodnoty jednoduše a přehledně vyjadřuje průnik ESG tematiky do komunikace firmy nebo instituce.  

Hodnocení ESG témat v komunikaci je navíc možné rozdělit podle jednotlivých segmentů a těm lze přiřadit různou váhu tak, aby výsledný index plně odpovídal potřebám konkrétního klienta.  

Velkou výhodou je navíc možnost změřit i komunikaci vašich hlavních konkurentů, což vám pomůže pochopit, s jakými ESG tématy úspěšně pracují. Jednoduše si tak můžete porovnat, v jakých oblastech na svou konkurenci ztrácíte, a podle toho následně upravit svoji vlastní ESG komunikační strategii.   

esg hodnoty
Obr. 2: ESG Media Index vám poskytne ta správná data pro vaši komunikační strategii 

Co vám přinese ESG Media Index?

Díky měření ESG Media Indexu získáte klíčové informace, které vám pomohou posílit vaši pozici na trhu a lépe pracovat s ESG tématy v komunikaci. 

      • Zjistíte, jak úspěšně pronikají ESG témata do vašeho mediálního obrazu 
      • Identifikujete rizika spojená s nevhodnou medializací ESG 
      • Získáte konkurenční výhodu a posílíte důvěru investorů 
      • Objevíte nové obchodní příležitosti a komunikační témata 
      • Vylepšíte svou pozici na trhu 

 

ESG tematika v dnešní době nabízí celou řadu příležitostí k posílení vztahu mezi vaší firmou, obchodními partnery a veřejností.  Buďte i vy jedním z těch, kdo tyto příležitosti vědomě využije k budování pozitivního PR. 

Kontaktujte nás ještě dnes na emailu help@newtonmedia.eu pro více informací ohledně vašeho prvního ESG Media Indexu. Těšíme se na vás! 

Čtěte také

fm 25 elita
Blog

NEWTON Media na Forum Media: přichází nová éra měření PR

Forum Media letos završilo svůj 25. ročník a opět potvrdilo, že je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Konference nabídla více než 70 špičkových expertů ze všech oblastí profesionální komunikace z celého světa sdílelo to nejnovější z oboru strategické komunikace. Zástupci NEWTON Media byli hrdou součástí pestrého programu v O2 universum.

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

telefon kresba

Jdeme na to!