ESG Media Index: Změřte efektivitu své komunikace

esg_report
Termín ESG ušel v českých médiích v posledních letech dlouhou cestu. A zatím to nevypadá, že by se chystal odejít do ústraní. Naopak, pojmy Environmental, Social a Governance, tedy anglická slova, ze kterých zkratka pochází, se už trvale zabydlela i ve slovníku nejedné firmy.

Podle našeho článku ESG v médiích: případ olympijských her, dosáhla medializace spojená s tímto termínem v českých médiích v roce 2023 finančního zhodnocení 700 mil. Kč. To je úctyhodný výkon s ohledem na fakt, že se tato zkratka v českém mediálním prostoru začala představovat teprve v roce 2019.  

Velkou roli v tomto velkém nárůstu počtu zmínek má bezesporu deklarovaná povinnost firem reportovat podle CSRD směrnice (Corporate Sustainability Reporting Directive). Ta firmám v Evropské unii ukládá sledovat a vykazovat dopad svého podnikání na životní prostředí a společnost. I když se původní okruh podniků, které měly povinně vypracovávat ESG report o udržitelnosti v posledních měsících poměrně výrazně snížil, i nadále se tato povinnost bude týkat celé řady z nich.  

Ať už jste firma, které se nutnost reportovat týká, nebo ne, pravdou je, že tematika udržitelnosti, životního prostředí a společenské odpovědnosti se těší velké odezvě mezi veřejností. Toho si je vědoma i celá řada institucí, jejichž komunikaci jsme v rámci ESG monitoringu sledovali již dříve. O tom, co jsme zjistili, se můžete dočíst v článku ESG propagují v médiích nejvíce banky, ČEZ a auditoři.  

CSRD
Obr. 1: Mediální zmínky směrnice CSRD vybrané z aplikace NewtonOne nové generace

ESG Media Index: detailní vhled do vaší komunikace

Jak ale takovou komunikaci měřit? Není to vůbec snadné, do hry totiž vstupuje celá řada faktorů, které ji více či méně ovlivňují. Frekvence ESG sdělení, sledovanost média, sentiment, unikátnost sdělení nebo jeho rozsah – to vše hraje roli. Proto společnost NEWTON Media vyvinula svůj vlastní ESG Media Index, který pomocí číselné hodnoty jednoduše a přehledně vyjadřuje průnik ESG tematiky do komunikace firmy nebo instituce.  

Hodnocení ESG témat v komunikaci je navíc možné rozdělit podle jednotlivých segmentů a těm lze přiřadit různou váhu tak, aby výsledný index plně odpovídal potřebám konkrétního klienta.  

Velkou výhodou je navíc možnost změřit i komunikaci vašich hlavních konkurentů, což vám pomůže pochopit, s jakými ESG tématy úspěšně pracují. Jednoduše si tak můžete porovnat, v jakých oblastech na svou konkurenci ztrácíte, a podle toho následně upravit svoji vlastní ESG komunikační strategii.   

esg hodnoty
Obr. 2: ESG Media Index vám poskytne ta správná data pro vaši komunikační strategii 

Co vám přinese ESG Media Index?

Díky měření ESG Media Indexu získáte klíčové informace, které vám pomohou posílit vaši pozici na trhu a lépe pracovat s ESG tématy v komunikaci. 

      • Zjistíte, jak úspěšně pronikají ESG témata do vašeho mediálního obrazu 
      • Identifikujete rizika spojená s nevhodnou medializací ESG 
      • Získáte konkurenční výhodu a posílíte důvěru investorů 
      • Objevíte nové obchodní příležitosti a komunikační témata 
      • Vylepšíte svou pozici na trhu 

 

ESG tematika v dnešní době nabízí celou řadu příležitostí k posílení vztahu mezi vaší firmou, obchodními partnery a veřejností.  Buďte i vy jedním z těch, kdo tyto příležitosti vědomě využije k budování pozitivního PR. 

Kontaktujte nás ještě dnes na emailu help@newtonmedia.eu pro více informací ohledně vašeho prvního ESG Media Indexu. Těšíme se na vás! 

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!