Dětská hřiště pod lupou: co si myslí rodiče?

Cover na blog (1)
Naši klienti nás často oslovují s žádostí o analýzy na témata, která nás zároveň i osobně zajímají. To byl i případ zadání od zahraničního klienta. Měli jsme za úkol blíže prozkoumat stav veřejné diskuze o dětských hřištích ve Velké Británii a zjistit, co si rodiče myslí o jejich bezpečnosti a vybavenosti. Zaměřili jsme se také na hlavní připomínky rodičů týkající se údržby a kvality provedení těchto hřišť.

To bychom ale nebyli my, kdybychom do toho nepřidali něco navíc. Kromě zkoumání nedostatků a problémů, které veřejnost zmiňuje, jsme se zaměřili také na příklady dobré praxe, které byly širokou veřejností naopak vyzdvihovány.  

Tato studie však byla trochu netradiční. A to nejen tím, že jsme tentokrát neměli k dispozici obvyklou záplavu dat, tabulek a grafů, jako tomu bývá u jiných analýz. Nešlo totiž o klasický monitoring médií nebo sociálních sítí. Tentokrát jsme šli více do hloubky. Naším cílem bylo sledovat vývoj názorů široké veřejnosti na dané téma a zachytit i jemné změny, ke kterým postupně docházelo.

Tento přístup se nazývá social listening. Jak už název napovídá, jde o naslouchání diskuzím na sociálních sítích. V našem případě jsme se však podívali ještě dál – analyzovali jsme také diskuze na specializovaných online fórech, pod relevantními články, a dokonce i v Google recenzích.

Jakých nedostatků si rodiče na hřištích nejvíce všímají?

Zjistili jsme, že se otázka dětských hřišť objevila v desítkách článků online médií. Nejčastěji zmiňovaný problém byl bezesporu vandalismus, ale média rovněž psala o hřištích zavřených kvůli nevyhovujícímu nebo zanedbanému stavu. Kritika také směřovala k pochybným konstrukčním řešením některých prolézaček.  

Diskuze na sociálních sítích se často soustředily na otázku přístupnosti hřišť pro děti s handicapem. Zároveň ale mnozí upozorňovali na problém spojený s přítomností psů na těchto veřejných místech.

 

1 hriště

Co se týče bezpečnosti hřišť, část diskutujících zastávala názor, že by na nich děti měly čelit určité míře rizika. Podle tohoto pohledu by měl být určitý stupeň nebezpečí na hřištích zachován, protože přispívá k rozvoji dětí, zejména k jejich schopnosti vyhodnocovat situace a učit se zvládat riziko.

hriste graf ENG

Další vhled do tématu přinesly Google recenze u vybraných dětských hřišť s nejvyššími počty příspěvků. Ačkoliv bylo až 95 % z analyzovaných recenzí pozitivních, zároveň se ale ukázal trend klesajícího počtu takovýchto recenzí v posledních třech letech. Neutrální a negativní recenze nabídly řadu více či méně překvapivých nedostatků, které rodiče zmiňovali. Kritiku si vysloužilo neoriginální vybavení hřišť, nedostatečné osvětlení nebo řada slepých míst, která rodičům komplikují dohlížení na své potomky.  

Konzultace s veřejností jako příklad dobré praxe?

Na téma dětských hřišť jsme se ale podívali také optikou místních samospráv. Na sociální síti X (dřívější Twitter) jsme analyzovali relevantní příspěvky místních úřadů a radních, ve kterých byly prezentovány dokončené úpravy, zveřejňovány plány na další revitalizace nebo varování ohledně nebezpečných hřištích. Co jsme kvalitativní analýzou dále zjistili, bylo, že široká veřejnost pozitivně vnímala, když s nimi místní samosprávy nebo jejich zástupci v rámci konzultací projednali nové návrhy nebo vyslyšeli různé iniciativy a podněty přicházející ze strany občanů.  

Jak je tedy vidět, ani takové netradiční veřejné téma nám není cizí. Chtěli byste i pro svou firmu nebo instituci zpracovat podobnou kvalitativní analýzu trendů ve společnosti? Kontaktujte nás na emailu: help@newtonmedia.eu a my Vám rádi pomůžeme.  

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!