Dětská hřiště pod lupou: co si myslí rodiče?

Cover na blog (1)
Naši klienti nás často oslovují s žádostí o analýzy na témata, která nás zároveň i osobně zajímají. To byl i případ zadání od zahraničního klienta. Měli jsme za úkol blíže prozkoumat stav veřejné diskuze o dětských hřištích ve Velké Británii a zjistit, co si rodiče myslí o jejich bezpečnosti a vybavenosti. Zaměřili jsme se také na hlavní připomínky rodičů týkající se údržby a kvality provedení těchto hřišť.

To bychom ale nebyli my, kdybychom do toho nepřidali něco navíc. Kromě zkoumání nedostatků a problémů, které veřejnost zmiňuje, jsme se zaměřili také na příklady dobré praxe, které byly širokou veřejností naopak vyzdvihovány.  

Tato studie však byla trochu netradiční. A to nejen tím, že jsme tentokrát neměli k dispozici obvyklou záplavu dat, tabulek a grafů, jako tomu bývá u jiných analýz. Nešlo totiž o klasický monitoring médií nebo sociálních sítí. Tentokrát jsme šli více do hloubky. Naším cílem bylo sledovat vývoj názorů široké veřejnosti na dané téma a zachytit i jemné změny, ke kterým postupně docházelo.

Tento přístup se nazývá social listening. Jak už název napovídá, jde o naslouchání diskuzím na sociálních sítích. V našem případě jsme se však podívali ještě dál – analyzovali jsme také diskuze na specializovaných online fórech, pod relevantními články, a dokonce i v Google recenzích.

Jakých nedostatků si rodiče na hřištích nejvíce všímají?

Zjistili jsme, že se otázka dětských hřišť objevila v desítkách článků online médií. Nejčastěji zmiňovaný problém byl bezesporu vandalismus, ale média rovněž psala o hřištích zavřených kvůli nevyhovujícímu nebo zanedbanému stavu. Kritika také směřovala k pochybným konstrukčním řešením některých prolézaček.  

Diskuze na sociálních sítích se často soustředily na otázku přístupnosti hřišť pro děti s handicapem. Zároveň ale mnozí upozorňovali na problém spojený s přítomností psů na těchto veřejných místech.

 

1 hriště

Co se týče bezpečnosti hřišť, část diskutujících zastávala názor, že by na nich děti měly čelit určité míře rizika. Podle tohoto pohledu by měl být určitý stupeň nebezpečí na hřištích zachován, protože přispívá k rozvoji dětí, zejména k jejich schopnosti vyhodnocovat situace a učit se zvládat riziko.

hriste graf ENG

Další vhled do tématu přinesly Google recenze u vybraných dětských hřišť s nejvyššími počty příspěvků. Ačkoliv bylo až 95 % z analyzovaných recenzí pozitivních, zároveň se ale ukázal trend klesajícího počtu takovýchto recenzí v posledních třech letech. Neutrální a negativní recenze nabídly řadu více či méně překvapivých nedostatků, které rodiče zmiňovali. Kritiku si vysloužilo neoriginální vybavení hřišť, nedostatečné osvětlení nebo řada slepých míst, která rodičům komplikují dohlížení na své potomky.  

Konzultace s veřejností jako příklad dobré praxe?

Na téma dětských hřišť jsme se ale podívali také optikou místních samospráv. Na sociální síti X (dřívější Twitter) jsme analyzovali relevantní příspěvky místních úřadů a radních, ve kterých byly prezentovány dokončené úpravy, zveřejňovány plány na další revitalizace nebo varování ohledně nebezpečných hřištích. Co jsme kvalitativní analýzou dále zjistili, bylo, že široká veřejnost pozitivně vnímala, když s nimi místní samosprávy nebo jejich zástupci v rámci konzultací projednali nové návrhy nebo vyslyšeli různé iniciativy a podněty přicházející ze strany občanů.  

Jak je tedy vidět, ani takové netradiční veřejné téma nám není cizí. Chtěli byste i pro svou firmu nebo instituci zpracovat podobnou kvalitativní analýzu trendů ve společnosti? Kontaktujte nás na emailu: help@newtonmedia.eu a my Vám rádi pomůžeme.  

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!