ANALÝZA: JAK VYPADÁ DEN ZA DNEM NA INSTAGRAMU?

ANALÝZA: JAK VYPADÁ DEN ZA DNEM NA INSTAGRAMU?

Podle výzkumů je Instagram sociální sítí s nejhorším vlivem na psychickou pohodu uživatelů. Není divu – na Instagram je zvykem dávat pouze dokonalé fotografie a nejlepší okamžiky našeho života. Díky tomu se může navenek zdát, že si všichni ostatní žijí jako v bavlnce a mají mnohem lepší život než my. Analyzovali jsme přes 3 500 000 obrázků a videí spolu s nejčastěji užívanými #hashtagy. Podívejte se, jak vypadá život českých uživatelů Instagramu anebo spíše to, jak chtějí, aby jejich život na síti vypadal.

Instagramerův den v #

Základem dne Instagramera je samozřejmě vyfotit si svou #yummy #snídaně. Někteří uživatelé jsou ranní ptáčata, asi aby si mohli vyfotit i #sunrise. Nárůst fotografií s hashtagy #snídaně či #breakfast totiž začíná už okolo 4:00 ráno. Jiní si naopak rádi přispí nebo svou snídani potřebují #vkuchyni řádně naaranžovat, a proto fotografii nahrávají až před polednem. Ke snídani nesmí chybět #coffee, které zažívá svůj největší moment slávy mezi osmou a dvanáctou ranní. Ráno je také čas pro #fitness, kdy správná #fitnessgirl vyráží do #gym. Ti, kteří preferují #running, vyrážejí do #příroda.

Nasazení v #práce během celého dne klesá, k večeru už je čas na #pivo (končící přibližně ve 3 ráno) a #pohoda. V noci žijí Instagrameři hlavně díky #oslava, #rodina, čas na #přátelé je nejvíce po půlnoci. Odpočinek, tedy #relax, ale u Instagramerů frčí od rána do večera.

hashtagy_2_m.png

Týden podle Instagramu

Na Instagramu uživatelé obvykle sdílí jen pozitivní pocity. Mezi 300 nejčastěji používanými hashtagy není nic ani náznakem negativního. Celý den je nejvíce sdílena #láska, která nejvíce sílí v noci, a poté se jí přibližuje náhlý záchvěv #štěstí. Hashtag #love je koneckonců globálně zcela nejpoužívanějším. #Zdraví i #motivace se řeší nejvíce po ránu.

O víkendech vyrážejí uživatelé do #příroda a na #výlet nebo #odpočinek, zatímco klesá zájem o #práce a #zdraví. V sobotu a v neděli si instagrameři také dávají přestávku od #móda nebo #nákupy, které se naopak objevují hlavně ve středu. Instagramerky potom o víkendech používají méně #kosmetika a nejčastějším dnem na #nomakeup je neděle (ze všedních dnů je to úterý).

hashtagy_3_m.png

 

Nasazení v #práce během celého dne klesá, k večeru už je čas na #pivo (končící přibližně ve 3 ráno) a #pohoda. V noci žijí Instagrameři hlavně díky #oslava, #rodina, čas na #přátelé je nejvíce po půlnoci. Odpočinek, tedy #relax, ale u Instagramerů frčí od rána do večera.

Priority uživatelů se mění také sezónně. V lednu můžeme pozorovat obrovský skok ve #fitness, které má pak v průběhu roku klesající tendenci. #Vánoce tráví uživatelé s #rodina, #Silvestr spíše s přáteli. #Pivo se pije hlavně v teplejších měsících roku, na jaře víc vedou #knihy. Vůbec nejvíce nákupů se projeví na Instagramu koncem roku, díky shánění vánočních dárků.

hashtagy_1_m.png

 

I přesto, že je v poslední době Instagram často kritizován za svou přílišnou vyumělkovanost a nereálnost, je vidět, že běžní uživatelé pořád publikují příspěvky podle toho, co právě dělají. Stejně tak i sezónnost odpovídá běžnému životu. Tato kritika Instagramu pramení především ze zvýšené viditelnosti influencerských účtů, které představu umělosti života mohou vyvolávat. V průměru je ale svět na Instagramu stále ještě v pořádku.

Chcete lépe porozumět uživatelům sociálních médií a pochopit svou online komunikaci?
Napište nám na social@newtonmedia.cz a nechte si zpracovat svou mediální analýzu na míru!

*Zkoumali jsme 300 nejpoužívanějších hashtagů na českém Instagramu včetně jejich anglických ekvivalentů, celkem jsme analyzovali více než 3 500 000 obrázků a videí v průběhu celého roku. Data po 31. březnu 2018 jsou převážená, aby se odstranil vliv tehdejší změny přístupu k API.

Autor: Michal Zeman, Analytik sociálních médií ve společnosti NEWTON Media, a. s.

 

Kontaktní formulář

:
:
:
:
:
CHCI BÝT KONTAKTOVÁN V SOUVISLOSTI S POŽADAVKEM VYPLNĚNÉHO KONTAKTNÍHO FORMULÁŘE
Zaškrtnutím tlačítka, vyplněním a odesláním údajů kontaktního formuláře vyjadřuji svůj výslovný souhlas se zpracováním mých osobních údajů v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů společnosti NEWTON Media, a.s., se sídlem Praha 4, Na Pankráci 1683/127, PSČ 14000, Česká republika, IČO: 28168356, zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou B 12446 v rozsahu uvedeném v tomto kontaktním formuláři a výlučně pro účely kontaktování mé osoby v souvislosti s požadavkem tohoto kontaktního formuláře. Souhlas je udělen do doby vyřízení tohoto požadavku nebo do odvolání tohoto souhlasu. Zpracovatelem osobních údajů bude společnost NEWTON Media, a.s. Máte mimo jiné právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, právo být informován o způsobu zpracování osobních údajů právo a právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údaj v případě pochybností o zpracování těchto údajů v rozporu se zákonem. Osobní údaje nebudou v žádném případě poskytnuty třetí straně a bude s nimi nakládáno důvěrně.
CHCI BÝT INFORMOVÁN O NOVINKÁCH, PRODUKTECH A SLUŽBÁCH PROSTŘEDNICTVÍM OBCHODNÍCH SDĚLENÍ
Zaškrtnutím tlačítka, vyplněním a odesláním údajů kontaktního formuláře vyjadřuji svůj výslovný souhlas se zpracováním mých osobních údajů v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů společnosti NEWTON Media, a.s., se sídlem Praha 4, Na Pankráci 1683/127, PSČ 14000, Česká republika, IČO: 28168356, zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou B 12446 v rozsahu uvedeném v tomto kontaktním formuláři za účelem šíření obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Společnost NEWTON Media, a.s. Vás může telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu informovat o produktech a službách, které nabízí a požádat Vás o spolupráci. Souhlas je udělen na dobu neurčitou nebo do odvolání tohoto souhlasu. Zpracovatelem osobních údajů bude společnost NEWTON Media, a.s. Máte mimo jiné právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, právo být informován o způsobu zpracování osobních údajů právo a právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údaj v případě pochybností o zpracování těchto údajů v rozporu se zákonem. Osobní údaje nebudou v žádném případě poskytnuty třetí straně a bude s nimi nakládáno důvěrně.
Captcha:

NEWTON Media

Na Pankráci 1683/127
budova Gemini A
140 00 Praha 4

+420 225 540 111 - NEWTON Media
+420 225 540 201 - obchodní oddělení
obchodni@newtonmedia.cz
IČ: 28168356
DIČ: CZ28168356

Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

Facebook

  • Podle nové studie dokáže Twitter předvídat nebezpečné situace až o hodinu rychleji než policie.

    10. 7. 2017

LinkedIn

  • NEWTON Media, a.s. vlastní unikátní archiv mediálních zdrojů, který sahá v některých...

    Praha 4, 201-500 zaměstnanců
Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.