Vlivné ženy v českých médiích

Vlivné ženy v českých médiích
16. 7. 2014
Marie Bydžovská

Na konci června odešla jedna z mála žen, které se dostaly na špičkové posty v českých médiích. Šéfredaktorka Sabina Slonková po půl roce opustila vedení redakce Mladé Fronty Dnes. Stejný měsíc odešla z vedoucího postu také generální ředitelka Vltava Labe Press Jitka Bosáková, jež nyní zůstává pouze v pozici předsedkyně představenstva. Naopak deník E15 získal od července novou šéfredaktorku - Terezu Zavadilovou.

Foto: Sabina Slonková. Zdroj: Michal Šula/ Mafra/ Profimedia.cz

Mezi desítkami mužů, kteří sedí na důležitých křeslech v médiích, další ženy uvidíte v Česku spíše vzácně. V žebříčku 50 nejvlivnějších lidí v českých médiích, který uveřejnila v lednu česká mutace časopisu Forbes, se jich objevilo devět - včetně výše zmíněných Sabiny Slonkové a Jitky Bosákové.

Šéfky nakladatelství

Kromě této dvojice se do uvedeného žebříčku prosadily především ženy působící ve vedení nakladatelství life-stylových či bulvárních periodik. Nejvýše vystoupala Libuše Šmuclerová, generální ředitelka české větve společnosti Ringier Axel Springer. Českou mutací časopisu Forbes byla označena jako 12. nejdůležitější osoba v mediálním byznysu a nejvýše postavená žena v tomto srovnání. V posledním roce však paradoxně její jméno spíše plnilo stránky bulvárních novin, když se začala ukazovat po boku svého nového partnera – hokejisty Dominika Haška.

Jen o dvě příčky níže než Šmuclerová se v přehledu Forbesu objevila Petra Fundová, generální ředitelka nakladatelství Burda Media 2000, která má pod sebou čtyřicet převážně ženských časopisů. 

Další ženou ve vedení nakladatelství je výkonná ředitelka Bauer Media Alena Černá, jejíž společnost na tuzemském trhu vydává tři desítky časopisů a speciálů a svými tituly celkem osloví přes 2,7 milionu čtenářů. Je lídrem v segmentech programových titulů, společenských týdeníků a magazínů pro děti a mládež. Významnou součást jejího portfolia tvoří časopisy pro ženy.

Mezi vlivné ženy českých médií patřila ještě do června i Agnieszka Dolezych, která je původem z Polska. Od roku 2012 vedla jedno z největších časopiseckých nakladatelství Sanoma media a připravila jej na prodej konkurenční společnosti Astrosat, společnému podniku firem Vltava-Labe-Press a RTV Media Group. Po skončení angažmá v Sanomě se vrátila do Polska, kde založila společnost Upgrade Media.

Televizní „šedé eminence“

Dalšími důležitými osobami v českých médiích jsou dvě ženy, které ačkoliv téměř na obrazovce neuvidíte, rozhodují o tom, co budeme v televizi sledovat. Jedná se o programovou ředitelku TV Nova Alex Ruzek a ředitelku zpravodajství TV Prima Jitku Obzinovou.

Teprve 34letá Ruzek stojí za programovou strategií všech kanálů skupiny Nova. I když průměrná sledovanost Novy klesá, je stále nejsledovanějším televizním kanálem. Původně si Čechoameričanku vypůjčilo vedení CME do Prahy z Londýna pouze na výpomoc, na TV NOVA však působí již devátý rok.

Na TV NOVA se proslavila i Jitka Obzinová, která uváděla hlavní večerní zprávy. Již od roku 2009 ale řídí zpravodajství a publicistiku v konkurenční televizi Prima. Ve zprávách sází na nečekané kroky – naposledy překvapila, když jako moderátory nasadila desetibojaře Romana Šebrleho a Českou Miss 2013 Gabrielu Kratochvílovou.

Od „Nešťourej se v nose“ do Googlu

Z jiného mediálního sektoru se na prestižní list probojovala ředitelka české pobočky společnosti Google Taťána le Moigne. V čele pobočky stojí již osmým rokem. Jejím největším úspěchem je postupné zvyšování podílu Googlu na českém trhu - ze 17 procent se dostal na současných 50 procent. O první místo se dělí se Seznamem.

Podle svých slov Taťána le Moigne Google přesvědčila, aby si ji vybral pro prestižní pozici, když na pohovoru předvedla jako své dílo, na které je nejvíc hrdá, deskovou hru pro děti s názvem „Nešťourej se v nose“. „S hrou pro děti o slušném chování u někoho, kdo strávil patnáct let v IT branži, se ještě nesetkali. Neelektronickou, deskovou,“ uvedla na dotaz magazínu Květy, čím na pohovoru v Londýně firmu zaujala, že dostala tento důležitý post.

Publikováno: 16. 7. 2014
Marie Bydžovská
autorka je novinářka, zabývá se ekonomikou

NEWTON Media

Na Pankráci 1683/127
budova Gemini A
140 00 Praha 4

+420 225 540 111 - NEWTON Media
+420 225 540 201 - obchodní oddělení
obchodni@newtonmedia.cz
IČ: 28168356
DIČ: CZ28168356

Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

Facebook

  • Podle nové studie dokáže Twitter předvídat nebezpečné situace až o hodinu rychleji než policie.

    10. 7. 2017

LinkedIn

  • NEWTON Media, a.s. vlastní unikátní archiv mediálních zdrojů, který sahá v některých...

    Praha 4, 201-500 zaměstnanců
Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.