Slovenské agentury v Praze hlásí úspěch. Pracují pro operátory i pivovary

Slovenské agentury v Praze hlásí úspěch. Pracují pro operátory i pivovary
22. 8. 2014
Jan Brychta

V Praze otevřelo během posledních pár let své pobočky hned několik slovenských reklamních agentur. Vesele rostou a rozhodně si nestěžují.

Foto: Instalace pro Axe Anarchy Zdroj: Zaraguza Digital Praha

Od roku 2007 se jeden z největších tuzemských zadavatelů T-Mobile spoléhá v oblasti online kampaní mimo jiné na pražskou pobočku jedné z nejznámějších slovenských reklamních agentur Made by Vaculik. Svoji pozici mezi třemi agenturami, které se největšímu tuzemskému operátorovi starají o jeho podlinkové aktivity (jednou z nich je už od konce devadesátých let Klan, třetí byli RMP), obhájili „Vaculíkovci“ ve výběrovém řízení naposledy před dvěma lety. Na starost dostali mimo jiné tvorbu online kampaní a interní komunikaci.

Zvládneme digitál i nadlinku

I další slovenské agentury, které si pořídily pobočku v Praze během posledních tří let, namátkou Triad Advertising, Zaraguza Digital nebo Elite Solutions, se vyprofilovaly jako digitální agentury, i když dnes připravují i klasické nadlinkové reklamy včetně televizních kampaní. Nejmladší, posledně jmenovaná Elite Solutions, otevřela pobočku v Praze na začátku tohoto roku.

Jejím primárním úkolem bylo připravit a realizovat projekt interaktivních prodejen pro dříve největšího mobilního operátora v Česku O2 (aktuální výsledky hovoří o 5,1 milionu zákazníků O2, 5,8 milionu u kdysi druhého T-Mobilu a 3,3 milionu u Vodafonu). Krom toho už ale stihla agentura získat do pozice kreativního ředitele známého reklamního matadora Viléma Rubeše a pod jeho vedením připravit vícevariantní televizní kampaň „Pokaždé jinak“ pro minerální vodu Korunní.

V čele pražské pobočky Elite Solutions stojí někdejší stratég a copywriter agentury Mediafactory Jan Javornický. Ten větší rozdíly mezi přístupem českých a slovenských zadavatelů nevidí „Těžko nějak objektivně hodnotit. Dobré, tedy smysluplné, a špatné, čili nesmyslné, tendry jsou v každé zemi po celém světě. Stejně jako dobří a špatní marketéři, jak ve firmách a korporacích, tak i v agenturách,“ uvedl Javornický.

Pivní specialisté z Triadu

Výkonná ředitelka agentury Triad Advertising Petra Jankovičová si myslí, že díky velikosti trhu jsou klienti na Slovensku o něco víc otevření, ale žádné významné rozdíly nevnímá. Chce pracovat pro značky, se kterými si bude rozumět. „Proto jsou osobní schůzky s klienty pro nás velmi důležité a i na základě nich se rozhodujeme, jestli do výběrového řízení půjdeme, anebo ne. Možná jen jedna věc se nám na Slovensku ještě nestala, zatímco v ČR ano, a sice že nám výsledek výběrového řízení oznamoval stážista,“ vzpomněla si Jankovičová.

Její agentura má v Praze 23 zaměstnanců, pobočka vznikla před dvěma a půl lety. V současnosti pracuje jako komunikační agentura v různých rolích pro zadavatele jako Hami, Nutrilon, ÖMV, Kofola, Adidas nebo Axa pojišťovna. Mezi klienty má i některé pivní značky – stará se o Velkopopovický Kozel, Gambrinus Excelent nebo Fénix, ale i o cider Kingswood nebo oblíbené Frisco z portfolia Plzeňského Prazdroje. Z Prahy pracuje dokonce pro maďarská piva Kobanyai a Arany Aszok.

Nikdo z oslovených nelituje

Před dvěma lety vznikla v Praze i pobočka agentury Zaraguza Digital, která tehdy vyhrála v tendru již zmíněného Plzeňského Prazdroje. Jejich spolupráce ale po vzájemné domluvě skončila letos v březnu. Za poslední půlrok se ale pražské pobočce podařilo přesvědčit dvě značky z portfolia společnosti Unilever - Axe a Dove Plus Care, dále značky Finladia a Jack Daniel´s a úspěšně se rozjíždí i spolupráce se Škoda Auto, kde dokázala pražská Zaraguza z pozice agentury pro sociální média zrealizovat ATL kampaň Škoda Bez starostí.

Stejně jako další oslovení zástupci slovenských agentur v Praze, ani Marian Füry, ředitel pražské Zaraguzy, nevidí zásadní rozdíly v chování zadavatelů. „Letos jsme se zúčastnili tendrů, které jsme dokázali vyhrát, a tendrů, které pro nás dopadly stejně úspěšně, ale nakonec k žádné spolupráci nedošlo,“ dodává Füry. Všechny oslovené agentury si rozhodnutí otevřít pražskou pobočku chválí a reklamní trh dobře ví, že s nimi musí počítat.

Publikováno: 22. 8. 2014
Jan Brychta
autor je redaktorem týdeníku Marketing&Media

NEWTON Media

Na Pankráci 1683/127
budova Gemini A
140 00 Praha 4

+420 225 540 111 - NEWTON Media
+420 225 540 201 - obchodní oddělení
obchodni@newtonmedia.cz
IČ: 28168356
DIČ: CZ28168356

Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

Facebook

  • Podle nové studie dokáže Twitter předvídat nebezpečné situace až o hodinu rychleji než policie.

    10. 7. 2017

LinkedIn

  • NEWTON Media, a.s. vlastní unikátní archiv mediálních zdrojů, který sahá v některých...

    Praha 4, 201-500 zaměstnanců
Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.