Analýza: Jak vypadá den za dnem na Instagramu?

Analýza: Jak vypadá den za dnem na Instagramu?
25. 7. 2019
Michal Zeman

Podle výzkumů je Instagram sociální sítí s nejhorším vlivem na psychickou pohodu uživatelů. Není divu – na Instagram je zvykem dávat pouze dokonalé fotografie a nejlepší okamžiky našeho života. Díky tomu se může navenek zdát, že si všichni ostatní žijí jako v bavlnce a mají mnohem lepší život než my. Analyzovali jsme přes 3 500 000 obrázků a videí spolu s nejčastěji užívanými #hashtagy. Podívejte se, jak vypadá život českých uživatelů Instagramu anebo spíše to, jak chtějí, aby jejich život na síti vypadal.

Instagramerův den v #

Základem dne Instagramera je samozřejmě vyfotit si svou #yummy #snídaně. Někteří uživatelé jsou ranní ptáčata, asi aby si mohli vyfotit i #sunrise. Nárůst fotografií s hashtagy #snídaně či #breakfast totiž začíná už okolo 4:00 ráno. Jiní si naopak rádi přispí nebo svou snídani potřebují #vkuchyni řádně naaranžovat, a proto fotografii nahrávají až před polednem. Ke snídani nesmí chybět #coffee, které zažívá svůj největší moment slávy mezi osmou a dvanáctou ranní. Ráno je také čas pro #fitness, kdy správná #fitnessgirl vyráží do #gym. Ti, kteří preferují #running, vyrážejí do #příroda.

Nasazení v #práce během celého dne klesá, k večeru už je čas na #pivo (končící přibližně ve 3 ráno) a #pohoda. V noci žijí Instagrameři hlavně díky #oslava, #rodina, čas na #přátelé je nejvíce po půlnoci. Odpočinek, tedy #relax, ale u Instagramerů frčí od rána do večera. 

hashtagy_2_m.png

Týden podle Instagramu

Na Instagramu uživatelé obvykle sdílí jen pozitivní pocity. Mezi 300 nejčastěji používanými hashtagy není nic ani náznakem negativního. Celý den je nejvíce sdílena #láska, která nejvíce sílí v noci, a poté se jí přibližuje náhlý záchvěv #štěstí. Hashtag #love je koneckonců globálně zcela nejpoužívanějším. #Zdraví i #motivace se řeší nejvíce po ránu.

O víkendech vyrážejí uživatelé do #příroda a na #výlet nebo #odpočinek, zatímco klesá zájem o #práce a #zdraví. V sobotu a v neděli si instagrameři také dávají přestávku od #móda nebo #nákupy, které se naopak objevují hlavně ve středu. Instagramerky potom o víkendech používají méně #kosmetika a nejčastějším dnem na #nomakeup je neděle (ze všedních dnů je to úterý).  

hashtagy_3_m.png

 

Priority uživatelů se mění také sezónně. V lednu můžeme pozorovat obrovský skok ve #fitness, které má pak v průběhu roku klesající tendenci. #Vánoce tráví uživatelé s #rodina, #Silvestr spíše s přáteli. #Pivo se pije hlavně v teplejších měsících roku, na jaře víc vedou #knihy. Vůbec nejvíce nákupů se projeví na Instagramu koncem roku, díky shánění vánočních dárků.   

hashtagy_1_m.png

 

I přesto, že je v poslední době Instagram často kritizován za svou přílišnou vyumělkovanost a nereálnost, je vidět, že běžní uživatelé pořád publikují příspěvky podle toho, co právě dělají. Stejně tak i sezónnost odpovídá běžnému životu. Tato kritika Instagramu pramení především ze zvýšené viditelnosti influencerských účtů, které představu umělosti života mohou vyvolávat. V průměru je ale svět na Instagramu stále ještě v pořádku.

Chcete lépe porozumět uživatelům sociálních médií a pochopit svou online komunikaci?
Napište nám na social@newtonmedia.eu a nechte si zpracovat svou mediální analýzu na míru!

*Zkoumali jsme 300 nejpoužívanějších hashtagů na českém Instagramu včetně jejich anglických ekvivalentů, celkem jsme analyzovali více než 3 500 000 obrázků a videí v průběhu celého roku. Data po 31. březnu 2018 jsou převážená, aby se odstranil vliv tehdejší změny přístupu k API. 

 

Publikováno: 25. 7. 2019
Michal Zeman
Analytik sociálních médií ve společnosti NEWTON Media, a. s.

NEWTON Media

Na Pankráci 1683/127
budova Gemini A
140 00 Praha 4

+420 225 540 111 - NEWTON Media
+420 225 540 201 - obchodní oddělení
obchodni@newtonmedia.cz
IČ: 28168356
DIČ: CZ28168356

Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

Facebook

  • Podle nové studie dokáže Twitter předvídat nebezpečné situace až o hodinu rychleji než policie.

    10. 7. 2017

LinkedIn

  • NEWTON Media, a.s. vlastní unikátní archiv mediálních zdrojů, který sahá v některých...

    Praha 4, 201-500 zaměstnanců
Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.