LGBT komunita v roce 2015: mezi společenským uznáním a trhem.

LGBT komunita v roce 2015: mezi společenským uznáním a trhem.
10. 8. 2015
Social media team

Zdá se, že svůj vztah ke svým sexuálně Jiným si musí dříve či později vyřešit každá moderní společnost. Odžít či vybojovat - záleží na úhlu pohledu. Pokud je to pravda, mají Češi tuto kulturní válku asi za sebou. Vděčí za to jednomu intelektuálovi, který si na Prague Pride přinesl transparent „Katolické buzny zdraví Bátoru“, a jednomu prezidentu republiky, který ho na to konto odmítl jmenovat profesorem. Kauza kolem jmenování historika Martina Putny profesorem, kterou na sklonku jara roku 2013 žil český tisk a internet, představuje v českých médiích poslední větší kontroverzi spojenou s LGBT komunitou. Pozornost upřená ke zmíněnému pochodu hrdosti od té doby ochabuje: V následujícím roce (2014) klesla publicita pochodu na polovinu.

lgbt_graf1.png

 

 Na horizontu klesajícího zájmu médií o nejvýznačnější veřejnou manifestaci sexuálních menšin se vylepšuje její sentiment, který se letos skokově navýšil ze 17 % na 31 %. Jakkoli pozvolna, ochabují také kontroverze s festivalem spojené, ať již pokud jde o postoj k homosexualitě obecně nebo např. k adopci dětí homosexuálními páry. Napomohl tomu v neposlední řadě i postoj politiků. Praha letos pod záštitou primátorky Krnáčové pochod homosexuální hrdosti zaštítila a přispěla i finančně. Jediný „hlas volajícího na poušti“ proti tomu pozvedl Miroslav Macek na webu parlamentnilisty.cz a ... to bylo všechno.

lgbt_graf2.png

 


Oproti době před takovými 15 lety, kdy média naše sexuálně Jiné teprve ostýchavě objevovala, svědčí nynější mediální obraz LGBT - výsledek analýzy 3 441 příspěvků v tisku, online, televizi a rozhlase od roku 2011 - o značném posunu. Od doby, kdy jsme vstupovali do Evropské unie, v ní dominuje trh práce s důrazem na pracovní právo, rovné příležitosti a diskriminaci. Od prostého uznání ve společnosti a na trhu práce se ohnisko pozornosti pohybuje spíše váhavě vstříc trhu jako takovému: takzvané růžové turistice, zábavě (gay kluby), firmám, které se vyznávají k přátelskému vztahu k homosexuálům (gay-friendly), a konečně k úvahám o jejich kupní síle a spotřebním chováním. V roce 2015 je tak LGBT komunita už (snad) uznána společností , nicméně trh ji ještě nezpozoroval, alespoň ne v takové míře jako v zemích na západ od nás.

Publikováno: 10. 8. 2015
Social media team

NEWTON Media

Na Pankráci 1683/127
budova Gemini A
140 00 Praha 4

+420 225 540 111 - NEWTON Media
+420 225 540 201 - obchodní oddělení
obchodni@newtonmedia.cz
IČ: 28168356
DIČ: CZ28168356

Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

Facebook

  • Podle nové studie dokáže Twitter předvídat nebezpečné situace až o hodinu rychleji než policie.

    10. 7. 2017

LinkedIn

  • NEWTON Media, a.s. vlastní unikátní archiv mediálních zdrojů, který sahá v některých...

    Praha 4, 201-500 zaměstnanců
Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.