Search

Levný recept na obnovu televizní slávy

hruska 6456

Kdysi nejmocnější médium v zemi nám po čase připomíná, že jeho éra ještě neskončila. TV Nova totiž pochopila, že láska diváků prochází žaludkem.

Foto: Luxor, křest kuchařky. Zdroj: Profimedia.cz

Televizní kuchař Láďa Hruška se podle nejčtenějšího tuzemského deníku stal přes noc milionářem, když prodal čtyřicet tisíc výtisků své knihy ještě před jejím křtem. „Chutné a levné“ recepty z více i méně uvěřitelných ingrediencí se tak pomalu stávají standardní součástí českých domácností, které se pomocí levnějších potravin snaží vypořádat s důsledky ekonomické krize.

Hruška v roli Fénixe

Za dvě stovky tak zájemci o levné pochutiny nakupují kuchařky jako zběsilí, komu nestačí tištěný text, může si za přibližně stejnou cenu pořídit také názorné DVD – k dostání je exkluzivně v síti supermarketů Penny Market. Co dodat? Že už jsem skoro nevěřil, že by kdysi nejmocnější české médium ještě někdy mohlo povstat jako fénix z popela.

Po prodloužení televizních zpráv a vycpávek v podobě živých vstupů z vedlejší kanceláře se televize Nova stala pouhým stínem své někdejší slávy. Časy, kdy večerní Televizní noviny (i ten název koneckonců Nova převzala od někdejší Československé televize) na Nově sledovala téměř polovina majitelů televizorů, jsou už dávno passé, stejně jako doba, kdy Nova určovala témata večerních debat u hospodských stolů.

Babicův potomek a silná značka

Jak se tedy Nově povedlo zvrátit klesající trajektorii? Každovečerní opakování podivných receptů jako toustové suši, knedlíky bez vaření nebo chipsy z kuřecích kůžiček zajistilo jejich autorovi přesně onen potřebný „agenda setting“ – znáte lepší téma k hovoru u hospodského stolu? Nakonec se vždy našel někdo, kdo to doopravdy vyzkoušel.

A tak se Babicův "potomek" postupně stával stále populárnějším – obrážel recenzovat nemocniční kuchyně převlečen za slabomyslného pacienta, dokazoval, že chleba spadne dolů vždy tou namazanou stranou a po životní roli potravinového inspektora pobláznil národ i svým vařením – jednoduchým a levným. A Češi, obecně známí jako popelnice Evropy, to Láďovi žerou.

Láďa je podle mně dostupných informací v reálném životě skutečný sympaťák, takže mu úspěch přeji. Navíc mě přesvědčil, že Nova - i přes zmíněný ústup ze slávy – je nadále médiem, se kterým musíme počítat. A za to mi ta Hruškova lekce upřímně stála.

MEDIAINFO

MEDIAINFO
Magazín NEWTON Media, a.s.

Čtěte také

Pozvanka webinar korporace 1
Blog

Webinář týkající se e-commerce a elektroniky

Na webináři vám Vašek a Vojta představí konkrétní mediální výstupy třech českých firem. Uvidíte využití nejnovějších funkcionalit aplikace NewtonOne nové generace. Vašek a Vojta se zaměří nejen na obecné novinky a zajímavosti, ale také rozeberou mediální data těchto

telefon kresba

Jdeme na to!