Copyright Talks 2025: Budoucnost licencování médií v éře AI

fibep_blog
V pátek 28. března 2025 se v italském Miláně uskutečnil již osmý ročník oborové konference Copyright Talks 2025. Tato akce byla už tradičně pořádána mezinárodní asociací FIBEP, která zastřešuje více než 120 firem zaměřených na mediální monitoring z 50 zemí světa.

Průlomová událost organizovaná Magdalenou Horánskou, ředitelkou NEWTON Media a zároveň Generálním sekretářem mezinárodní asociace monitorovacích agentur FIBEP, se stala významným momentem v oblasti monitoringu médií a autorských práv – propojila diskusi monitorovacích agentur, právních expertů a vydavatelů o budoucnosti licencování mediálního obsahu v Evropě.

Copyright Talks poskytují neocenitelnou platformu pro posílení spolupráce a dialogu mezi monitorovacími firmami a právními experty. Tento ročník byl výjimečný – nejenže jsme zaznamenali rekordní počet účastníků, ale rovněž jsme poprvé přizvali ke společnému stolu zástupce evropských vydavatelů, abychom ještě intenzivněji diskutovali o férovém modelu licencování mediálního obsahu. A to v době, kdy do hry vstupují LLM a AI, které mediální obsah využívají,“ dodává Magdalena Horánska.  

společná_italia

Inspirativní diskuze a networing

Konference začala neformální večeří ve čtvrtek 27. března, kterou hostila společnost L’Eco della Stampa, italský lídr v oblasti monitoringu médií. Tento úvodní večer poskytl skvělou příležitost pro networking a neformální diskuse mezi účastníky.

V pátek 28. března odstartoval oficiální program úvodním proslovem Todda Murphyho (prezidenta FIBEP a CEO Truescope) a Pietra Biglii (L’Eco della Stampa). Dopolední blok se zaměřil na klíčové aktualizace v oboru včetně:

  • Plánů a hlavních úspěchů pro roky 2024–2025, které představili Christophe Dickès (viceprezident FIBEP) a Sarah Hamou (pressrelations).
  • Trendů ve francouzském národním tisku, které analyzovali Drew Seymour a Stéphanie Hatte (Cision).
  • Aktuálních změn v evropském autorském právu, o nichž hovořila Florence Gaullier (Vercken & Gaullier advokátní kancelář).

Následovala panelová diskuse o zapojení obchodních týmů do otázky autorských práv zabývajících se monitoringem médií. Své inspirativní pohledy sdíleli zástupci firem z několika zemí.

Ve společnosti NEWTON Media se snažíme podporovat naše klienty, kteří mají zájem o celoevropský mediální obsah. Abychom jim mohli dodávat relevantní informace pro jejich každodenní rozhodování, sami musíme správně chápat současný vývoj v aktuálních právních předpisech v Evropské unii,“ říká Lucie Geislerová, která řídí zahraniční obchod a pravidelně se zahraničních konferencí účastní.

lucie_fibep

Odpolední blok: AI, paywally a budoucnost licencování

Odpolední část konference přinesla další zásadní témata:

  • Spolupráci asociací Press Database and Licensing Network (PDLN), FIBEP a AMEC, kterou prezentoval Andrew Hughes (PDLN).

  • Workshop o paywallech a iniciativě v oblasti AI, zdůrazňující společné úsilí AMEC, FIBEP a PDLN.

  • Iniciativu Media Rights Trust, představenou Toddem Murphym, která vytvoří platformu stakeholderů pro licencování obsahu.

Den byl zakončen shrnutím hlavních poznatků a diskusí o budoucích krocích k vytvoření transparentního, férového a udržitelného licenčního ekosystému pro média. 

Konference Copyright Talks 2025 jasně ukázala, že budoucnost mediálního obsahu není jen o technologiích, ale především o spolupráci. Díky tomu, že férové licencování mediálního obsahu bylo hlavním tématem diskuse, akce položila základy pro další dialog a kroky směrem k spravedlivým autorskoprávním politikám v digitální éře. Společnosti jako NEWTON Media spolu se svými partnery v rámci asociace FIBEP aktivně pracují na tom, aby licencování médií reflektovalo nové výzvy i příležitosti, které digitální éra přináší.

Čtěte také

blog startupy
Blog

Business Intelligence v praxi: startupy a malé firmy

Malé firmy a startupy musí často pracovat s omezenými zdroji a informacemi. Přesto je právě rychlý a přesný přehled o datech klíčem k úspěchu. Business Intelligence (BI) nástroje umožňují shromažďovat, analyzovat a vizualizovat data z různých zdrojů, čímž poskytují cenné informace, které podporují strategické rozhodování a zvyšují efektivitu procesů. Namísto spoléhání se na intuici tak mohou činit rozhodnutí založená na datech.

nm csummit 2025 (1)
Blog

NEWTON Media na Communication Summitu 2025

Další velká akce tohoto roku je úspěšně za námi! V úterý 27. května proběhl v pražském O2 Universu osmý ročník marketingové konference Communication Summit a NEWTON Media byl samozřejmě u toho.

startupy blog
Blog

7 způsobů, jak mohou startupy zvýšit povědomí o své značce

V dnešním konkurenčním prostředí je pro startupy a malé firmy zásadní budovat povědomí o své značce v rámci cílové skupiny. Silná a srozumitelná značka totiž dokáže nejen přitáhnout nové zákazníky, ale také udržet ty stávající, podpořit dlouhodobou loajalitu a odlišit se od konkurence. V tomto článku se podíváme na to, proč je značka klíčovým pilířem růstu a jak ji začít strategicky budovat už od prvních kroků podnikání.

jak_identifikovat
Blog

Jak identifikovat ty správné influencery pro vaši kampaň

Influencer marketing se v posledních letech skloňuje čím dál častěji – a oprávněně. Podle průzkumů vykazuje v mnoha ohledech lepší výsledky než tradiční formy marketingu. Aby však byl efektivní, je důležité umět identifikovat ty správné influencery pro vaši značku.

telefon kresba

Jdeme na to!