Tým analytiků NEWTON Media, který za vývojem PR Indexu stojí, je držitelem několika prestižních ocenění AMEC Awards, nejvyšší možné ocenění v oboru media intelligence, což potvrzuje mezinárodní uznání jejich metodik a analytických postupů v oblasti měření PR a komunikace.
Odborná metodika PR Indexu
PR Index vychází z mezinárodních AMEC standardů a respektuje Barcelonské principy 4.0, které představují globální rámec pro měření efektivity komunikace. Kombinuje kvantitativní i kvalitativní ukazatele, zohledňuje specifika jednotlivých oborů a umožňuje srovnání s konkurencí. Stejnou metriku dlouhodobě používá analytický tým, při vytváření mediálních analýz. Nyní je metrika nově dostupná u mediálních výstupů přímo v aplikaci N1NG v reálném čase.
Jak PR Index funguje
Před nastavením probíhá konzultace se specialistou, aby PR Index co nejlépe odpovídal komunikačním cílům klienta. Společně se nastaví systém vyhodnocení, který následně každý mediální výstup posuzuje podle tří klíčových parametrů:
🔵 Kontext
Zohledňuje sentiment vůči značce. Tedy to, jak pozitivně, neutrálně, ambivalentě nebo negativně je vaše komunikace vnímána v médiích.
🔵 Důležitost
Vyjadřuje dosah mediálního výstupu (čtenost, sledovanost) a významnost média (tzv. tiering, tedy postavení média v rámci trhu a oboru).
🔵 Viditelnost
Měří, jak výrazně a atraktivně se značka v médiích objevuje. Hodnotí se například rozsah informace, přítomnost obrázku, pozice v titulku a tématická relevance.
Každému parametru je přiřazena hodnota, ze které se na základě definovaného vzorce vypočítá výsledný PR Index pro daný mediální výstup od -100 do 100. Celkový PR Index za zvolené období pak představuje průměr všech těchto hodnot, a poskytuje tak jasný přehled o výkonnosti a kvalitě vaší mediální komunikace.
Na rozdíl od klasických metrik, jako je AVE (Advertising Value Equivalent) nebo GRP (Gross Rating Point), které se zaměřují spíše na kvantitativní aspekty komunikace a postupně při měření komunikace ustupují do pozadí, PR Index poskytuje komplexní kvalitativní pohled na skutečný dopad a efektivitu mediálního obrazu.
Proč využívat PR Index?
S PR Indexem máte jistotu, že vaše rozhodování stojí na přesných datech, založených na odborné metodice.
Získejte nástroj, který vám pomůže řídit komunikaci efektivně. V reálném čase a s jasnými výsledky.
Pro nastavení PR Indexu kontaktujte svého obchodního zástupce, využijte live chat v aplikaci nebo zákaznickou podporu na help@newtonmedia.eu.





