4 způsoby, jak vybudovat osobní brand pomocí monitoringu

Cover na blog (1) (1)
Pokud jste v situaci, kdy se snažíte vybudovat svůj osobní brand, pak pro vás máme několik tipů, které vám usnadní práci. Monitoring médií totiž můžete využít i tímto, na první pohled netradičním, způsobem.

Osobní brand není jen výsadou influencerů nebo celebrit. Ať už jste podnikatel, profesionál nebo freelancer, jde o vaši vizitku, kterou se prezentujete vůči světu. Každý komentář, příspěvek nebo článek, který zveřejníte, ovlivňuje, jak vás publikum vnímá. Proto je klíčové publikovat obsah s co nejvyšší přidanou hodnotou.

Co ale vaše publikum chce slyšet? Anebo ještě jinak – co sdílet, když ještě ani žádné výraznější publikum nemáte?  

1. Identifikujte příležitosti

Díky monitoringu médií získáte cenný přehled  o vybraných klíčových slovech a  tématech, která souvisejí s oborem vaší činnosti. Chcete si například vybudovat brand experta na pojišťovnictví? Pak můžete monitoring médií využít ke sledování oborových událostí, novinek, akcí a dalších relevantních zpráv.To vám umožní snadno identifikovat příležitosti k zapojení se do diskuzí a navázání nových kontaktů.  

Můžete jít ale ještě o krok dál. Vybrané články nebo zprávy ze sledovaných témat můžete sdílet na své profily na sociálních sítích společně s doprovodným komentářem, ve kterém nabídnete svůj úhel pohledu na danou věc. Postupně si tak vybudujete pověst odborníka, který nabízí unikátní know-how.  

2. Personalizujte komunikaci

Sledování diskuzí pod články ale můžete ještě využít i jinak. Právě zde zjistíte, co vaše potenciální publikum trápí, co si přejejaké odpovědi hledá. Získáváte tak velmi cenné informace, se kterými můžete pracovat i při budování vašeho osobního brandu – pomohou vám pomáhat vytvářet obsah, který osloví a zaujme. Můžete například ve svých vlastních příspěvcích nabízet neotřelá řešení a edukovat čtenáře o možných východiscích problémů, se kterými se potýkají. Pochopením takzvaných pain points svého publika a vědomou prací s nimi při budování obsahu na vašich sociálních sítích personalizujete svou komunikaci. 

3. Budujte důvěru u vašeho publika

Nejde ale jen o to sdílet své myšlenky na vlastních sociálních sítích, to dělá každý. Zkuste se posunout o krok dál a své postřehy nabídnout oborovým médiím a staňte se tak publikovaným autorem. Vytipujte si vhodná fóra, online magazíny, časopisy i noviny a oslovte jejich editory nebo autory s nabídkou citace nebo vlastního článku. V naší aplikaci NewtonOne nové generace najdete sekci Mediabase, která obsahuje tisíce kontaktů na novináře a autory píšící pro různá média. 

davidkursa
Citace v médiích, zprávy v aplikaci NewtonOne nové generace.

Autory si navíc můžete jednoduše filtrovat podle různých kategorií, jako jsou například témata, kterými se ve svých článcích zaobírají. Vyhledáte tak přesně ty kontakty, které jsou pro vás relevantní a nabídnete jim spolupráci. Více si o Mediabase můžete přečíst v článku Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

4. Reagujte mezi prvními

Buďte vždy o krok napřed. Pokud se v oboru, ve kterém se snažíte vybudovat svůj osobní brand, stane něco neočekávaného, buďte mezi prvními, kdo zareaguje – právě rychlost vám může pomoci upevnit pozici odborníka. To ale neznamená, že kvůli tomu musíte sedět celé hodiny u počítače a probírat se všemožnými zprávami v naději, že objevíte něco trendujícího. My to totiž uděláme za vás. Díky funkci Alerty v aplikaci NewtonOne nové generace máte možnost nastavit si upozornění na neobvyklý nárůst zmínek u vámi definovaného tématu. Pokud se tak stane, dostanete upozornění, a můžete ihned reagovat a vzniklou situaci okomentovat. 

Zaujala vás možnost využití NewtonOne nové generace pro vaši osobní potřebu? Kontaktujte nás na emailu help@newtonmedia.eu pro více informací.  

Čtěte také

giving_tuesday_logo
Blog

Black Friday vs. Giving Tuesday: Vítězí v českých médiích štědrost, nebo konzum?

Když se řekne Black Friday, většině z nás se okamžitě vybaví nákupní horečka, obří slevy a přeplněné obchody. Oproti tomu Giving Tuesday, který vznikl v roce 2012 v USA jako reakce na rostoucí listopadový konzum, symbolizuje štědrost, solidaritu a dobročinnost. Tento den, připadající na úterý po Dni díkůvzdání, si postupně našel cestu i do Česka. Jak ale oba fenomény rezonují v českých médiích?

dashboard nahled
Blog

Dashboardy v NewtonOne: váš okamžitý přehled nad mediálními daty 

V dnešní zrychlené době je důležité mít mediální data a přehled o výstupech vždy po ruce. V aplikaci NewtonOne si můžete vytvořit libovolný počet vlastních dashboardů – přehledných widgetů, které v reálném čase zobrazují data z vašeho monitoringu a případně také z mediálního archivu.

Automatizace_n1ng
Blog

Ušetřete čas v NewtonOne: 4 chytré tipy na automatizaci

Trávíte denně desítky minut tím, že ručně označujete zprávy a třídíte mediální data v monitoringu manuálně? S modulem Pravidla v aplikaci NewtonOne nové generace to můžete dělat chytřeji. V tomto článku vám ukážeme čtyři konkrétní tipy, jak si díky automatizaci ušetřit čas, zefektivnit práci s monitoringem a mít jistotu, že vám nic důležitého neunikne.

blog_pr_index
Blog

PR Index: Měřte svou mediální komunikaci v reálném čase

PR Index je analytický nástroj, který slouží k měření a hodnocení efektivity mediální komunikace. Tento index umožňuje objektivně porovnávat a vyhodnocovat mediální výstupy nejen podle jejich kvantity (např. počet článků či zmínek), ale především podle kvalitativních ukazatelů.

dny_ai_2025
Blog

Startuje český festival umělé inteligence DNY AI 2025

Ve dnech 3. až 16. listopadu 2025 proběhne po celé České republice už čtvrtý ročník festivalu Dny AI, největšího setkání odborníků, inovátorů, firem i veřejnosti, které spojuje jedno téma: umělá inteligence pro všechny.

telefon kresba

Jdeme na to!