4 způsoby, jak vybudovat osobní brand pomocí monitoringu

Cover na blog (1) (1)
Pokud jste v situaci, kdy se snažíte vybudovat svůj osobní brand, pak pro vás máme několik tipů, které vám usnadní práci. Monitoring médií totiž můžete využít i tímto, na první pohled netradičním, způsobem.

Osobní brand není jen výsadou influencerů nebo celebrit. Ať už jste podnikatel, profesionál nebo freelancer, jde o vaši vizitku, kterou se prezentujete vůči světu. Každý komentář, příspěvek nebo článek, který zveřejníte, ovlivňuje, jak vás publikum vnímá. Proto je klíčové publikovat obsah s co nejvyšší přidanou hodnotou.

Co ale vaše publikum chce slyšet? Anebo ještě jinak – co sdílet, když ještě ani žádné výraznější publikum nemáte?  

1. Identifikujte příležitosti

Díky monitoringu médií získáte cenný přehled  o vybraných klíčových slovech a  tématech, která souvisejí s oborem vaší činnosti. Chcete si například vybudovat brand experta na pojišťovnictví? Pak můžete monitoring médií využít ke sledování oborových událostí, novinek, akcí a dalších relevantních zpráv.To vám umožní snadno identifikovat příležitosti k zapojení se do diskuzí a navázání nových kontaktů.  

Můžete jít ale ještě o krok dál. Vybrané články nebo zprávy ze sledovaných témat můžete sdílet na své profily na sociálních sítích společně s doprovodným komentářem, ve kterém nabídnete svůj úhel pohledu na danou věc. Postupně si tak vybudujete pověst odborníka, který nabízí unikátní know-how.  

2. Personalizujte komunikaci

Sledování diskuzí pod články ale můžete ještě využít i jinak. Právě zde zjistíte, co vaše potenciální publikum trápí, co si přejejaké odpovědi hledá. Získáváte tak velmi cenné informace, se kterými můžete pracovat i při budování vašeho osobního brandu – pomohou vám pomáhat vytvářet obsah, který osloví a zaujme. Můžete například ve svých vlastních příspěvcích nabízet neotřelá řešení a edukovat čtenáře o možných východiscích problémů, se kterými se potýkají. Pochopením takzvaných pain points svého publika a vědomou prací s nimi při budování obsahu na vašich sociálních sítích personalizujete svou komunikaci. 

3. Budujte důvěru u vašeho publika

Nejde ale jen o to sdílet své myšlenky na vlastních sociálních sítích, to dělá každý. Zkuste se posunout o krok dál a své postřehy nabídnout oborovým médiím a staňte se tak publikovaným autorem. Vytipujte si vhodná fóra, online magazíny, časopisy i noviny a oslovte jejich editory nebo autory s nabídkou citace nebo vlastního článku. V naší aplikaci NewtonOne nové generace najdete sekci Mediabase, která obsahuje tisíce kontaktů na novináře a autory píšící pro různá média. 

davidkursa
Citace v médiích, zprávy v aplikaci NewtonOne nové generace.

Autory si navíc můžete jednoduše filtrovat podle různých kategorií, jako jsou například témata, kterými se ve svých článcích zaobírají. Vyhledáte tak přesně ty kontakty, které jsou pro vás relevantní a nabídnete jim spolupráci. Více si o Mediabase můžete přečíst v článku Jak změřit úspěšnost PR kampaní v roce 2025 

4. Reagujte mezi prvními

Buďte vždy o krok napřed. Pokud se v oboru, ve kterém se snažíte vybudovat svůj osobní brand, stane něco neočekávaného, buďte mezi prvními, kdo zareaguje – právě rychlost vám může pomoci upevnit pozici odborníka. To ale neznamená, že kvůli tomu musíte sedět celé hodiny u počítače a probírat se všemožnými zprávami v naději, že objevíte něco trendujícího. My to totiž uděláme za vás. Díky funkci Alerty v aplikaci NewtonOne nové generace máte možnost nastavit si upozornění na neobvyklý nárůst zmínek u vámi definovaného tématu. Pokud se tak stane, dostanete upozornění, a můžete ihned reagovat a vzniklou situaci okomentovat. 

Zaujala vás možnost využití NewtonOne nové generace pro vaši osobní potřebu? Kontaktujte nás na emailu help@newtonmedia.eu pro více informací.  

Čtěte také

blog lidri
Blog

„Doba podcastová“. Kdo z volebních lídrů dominuje v podcastech?

Podcasty se během posledních několika let staly nejen zdrojem zábavy, ale i významným komunikačním kanálem, který formuje veřejnou debatu. Podle některých komentátorů dokonce podcasty ovlivnily i průběh amerických prezidentských voleb. Označení „doba podcastová“ tak nezní přehnaně.

panelová debata
Blog

Mediální obraz vzdělávání: srovnatelné s automobilovým průmyslem, dvojnásobek oproti energetice

10. září 2025 se v pražském AFI City Tower uskutečnila konference „Inovace a inspirace ve vzdělávání“, kterou pořádala Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR). Setkání přineslo inspirativní pohledy na to, jak firmy, neziskové organizace a další aktéři posouvají kvalitu vzdělávání v Česku – od školních lavic až po celoživotní učení.

pr_brunch_f2
Blog

26. PR Brunch v ČTK: Specialisté diskutovali AI i měření komunikace

Jak se mění role public relations v době umělé inteligence? A jak přistupovat k měření dopadu komunikace ve světě, kde se důvěra stává vzácnou měnou? Tyto i další otázky rezonovaly na 26. PR Brunchi, který se uskutečnil 4. září v PressCentru České tiskové kanceláře. Akci pořádala agentura PRAM Consulting společně s NEWTON Media a ČTK.

global_trends
Blog

Sledujte globální trendy a využijte je k růstu vaší firmy

V dnešním rychle se měnícím světě už firmám nestačí soustředit se jen na domácí trh. Globální trendy ovlivňují prakticky každý obor, od technologií přes finance až po zákaznické chování. Firmy, které je dokážou včas sledovat a přizpůsobit jim svou strategii, získávají náskok před konkurencí. V tomto článku si ukážeme, jak trendy systematicky sledovat a využít je ve prospěch vašeho byznysu.

narodni_snem_regionu
Blog

Český Krumlov hostil XIX. Národní sněm regionů

Ve dnech 13. a 14. srpna 2025 se v Českém Krumlově uskutečnilo tradiční celostátní setkání představitelů měst, obcí, krajů, sdružení obcí, MAS a regionálních aktérů – Národní sněm regionů. V roce, kdy se konají volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, se sněm zaměřil na strategické otázky směřování veřejné správy, novelizaci zákonů a budoucnost českých regionů. Zástupci NEWTON Media byli u toho.

telefon kresba

Jdeme na to!