Search

Česká ministerstva objevují sociální sítě

Česká ministerstva věnují sociálním sítím čím dál tím větší pozornost. Ještě před třemi lety měla profily na Facebooku a Twitteru jen hrstka z nich, dnes už je ministerstvo bez aktivního profilu na Facebooku a Twitteru výjimkou. Dohromady úřady přidávají více než tisícovku příspěvků měsíčně. Rostoucí aktivitu ministerstev také oceňují uživatelé, kteří příspěvky stále častěji komentují, lajkují a sdílí.

 

Twitter využívanější než Facebook

Ačkoliv je Twitter mezi Čechy a Češkami méně rozšířený než Facebook, ministerstva na něj přispívají častěji než na Facebook. I přes menší oblibu Twitteru v Česku mají twitterové profily ministerstev průměrně jen o pětinu méně fanoušků než stránky na Facebooku. Navíc během letoška začala prudce stoupat odezva uživatelů na Twitteru. Přesto musí ministerstva pořád počítat s tím, že jsou uživatelé na Twitteru pasivnější než na Facebooku.

 

 

Většina ministerstev využívá obě sociální sítě, ale jejich úspěšnost je na Facebooku a Twitteru často diametrálně rozdílná. To potvrzují i nejúspěšnější profily úřadů na obou sítích. Na Twitteru má nejvíce fanoušků ministerstvo vnitra, ačkoliv Facebook ani nemá. Naopak na Facebooku nejlepší zemědělství je na Twitteru mezi nejméně úspěšnými.

 

Zveřejňovaný obsah bývá zpravidla na obou sociálních sítích totožný. Tomuto pravidlu se vymykají jen ministerstva zemědělství a kultury, která proto zároveň zaznamenávají výrazně větší úspěch na jedné ze sociálních sítí.

Kultura si podmanila Twitter

Na Twitteru ministerstvo kultury o třídu překonává všechny ostatní úřady, získalo hned prvních 33 příček nejúspěšnějších tweetů. Jeho příspěvky bývají vtipné a glosují aktuální dění, díky čemuž dosahují i stovek interakcí. Ostatní úřady se zatím mohou těšit nejčastěji jen z jednotek ohlasů na své tweety.

 

Na Facebooku si kultura zachovává vážnější tvář a informuje nezřídka o uměleckých událostech. Nejčastěji o výstavách, literatuře, hudbě a divadlu. Z jednotlivých kulturních oblastí je v příspěvcích nejméně zastoupena kinematografie.

 

 

Facebook patří zemědělství

Nejúspěšnější komunikaci na Facebooku má ministerstvo zemědělství. Fanoušci jeho příspěvky nejvíce lajkují i komentují, díky čemuž zemědělství získalo prvních šest příček nejoblíbenějších příspěvků. Jednoznačně největší ohlas přitom sklidil videoklip o zdravém stravování dětí.

 

video FB.png

Na Twitteru je obsah ministerstva zemědělství o poznání méně vtipný a odlehčený, čemuž odpovídá i výrazně menší počet interakcí. Je zde také patrná odlišnost v pojmech: na Facebooku hovoří ministerstvo často o farmářích, zatímco na Twitteru existují jen zemědělci.

Metodika

Popisné analýzy jsou zpracovány na datech od sněmovních voleb 27. října 2013 do 14. listopadu 2016. Jednotlivé úřady jsou srovnávané až od července 2015, aby bylo možné zařadit i ministerstvo školství na Facebooku a ministerstvo zdravotnictví na Twitteru.

Social media team
 
 

 

Čtěte také

Pozvanka webinar korporace 1
Blog

Webinář týkající se e-commerce a elektroniky

Na webináři vám Vašek a Vojta představí konkrétní mediální výstupy třech českých firem. Uvidíte využití nejnovějších funkcionalit aplikace NewtonOne nové generace. Vašek a Vojta se zaměří nejen na obecné novinky a zajímavosti, ale také rozeberou mediální data těchto

telefon kresba

Jdeme na to!